Wij willen wat kleine verbouwingen aan ons huis op de benedenverdieping gaan uitvoeren. Nu zijn wel al een tijdje niet blij meer met de huidige vloer, dus willen wij die ook vervangen, maar met wat? Optie 1: Alles multiplank (houten toplaag), echter loopt dat ook door naar de eethoek en keuken en ben ik toch bang dat ik daar niet helemaal geschikt voor ben gezien mijn onhandigheid en de eetprestaties van mijn zoontje ; Optie 2: grijze tegels in hal en keuken eethoek (op zich best een logische overgang in ons huis) en multiplank (houten toplaag) in de woonkamer. Maar plaatsen we dan overal vloerverwarming onder? Het rendement onder een multiplank vloer is niet optimaal. Optie 3: alles grijze tegels met vloerverwarming, al vind ik hout wel echt mooi warm en vind ik dat met tegels lastig te realiseren. Momenteel hebben we laminaat, ideaal, maar ik wil graag natuurlijke materialen ipv het glanzende laminaat dat op je af komt. (Overigens echt mooie kwaliteit, daar ligt het niet aan). Om deze reden valt pvc ook af. Ik hoor graag jullie ervaringen en eventuele ideeen.
Wij hebben laminaat, maar iedereen die voor het eerst langskomt heeft het over onze mooie houten vloer. Laminaat uit het duurdere sigment glanst je niet tegemoet hoor.
Je hebt ook tegels die op hout lijken.. Heel erg mooi maar je budget moet het ook toelaten. Zelf hebben we in de woonkamer een houten vloer en de keuken tegels. Nu past de kleur van de tegels wel goed bij het hout maar dat moet ook want het loopt in elkaar over. Als het niet direct in welhaast over loopt denk ik zelf dat de grijze tegels en een houten vloer raar staat bij elkaar
Je hebt ook pvc tegels trouwens. Tegenwoordig heb je zulk mooi pvc. Ook niet glanzend. Of is pvc gewoon not?
Vloerverwarming en je hebt ook een soort wat erop kan wat eruit ziet als een vloer van hout. Volgens mij zijn het geen tegels, het is wat flexibeler namelijk. Persoonlijk vind ik het niet mooi wanneer er 2 verschillende vloeren zijn in 1 ruimte, dus zou alles een geheel laten, maar dat is ook persoonlijk 😊
Ik persoonlijk zou alles in 1 ruimte hetzelfde doen in elk geval. Vind dat zelf niet mooi, een andere vloer in de keuken. Grijze tegels vind ik supermooi, maar bij iedereen die ik ken, ziet er toch wat killer uit.
Pvc!!! Absolute aanrader, ook met vloerverwarming. Lekker aan je voeten, veel fijner dan laminaat. En geen onderhoud.
Wij gaan over een aantal maanden voor een pvc vloer. We trekken m door van de woonkamer naar de keuken (aparte keuken). Over 9 weken krijgen we een nieuwe keuken, dus we hebben nog even.
Zou dan voor een echte houten vloer gaan met vloerverwarming vindt persoonlijk tegels heel kil ogen, altijd het gevoel dat je in een vakantiehuisje/berging staat.
Wij hebben heel mooi keramisch parket met vloerverwarming. Veel mensen denken dat het hout is. Wij hebben ook een knoeier 😉, wel een idee van de vloer.
Wij hebben in de voorkamer een multiplank zonder vloerverwarming, in de woonkeuken en hal een betongrijze tegel van vtwonen. Als scheiding tussen de twee vloeren zit een ensuite, de houten planken zijn tegen de tegels aangelegd. Ik mis de vloerwerwarming niet onder de houten vloer. In de winter ligt er vloerkleed bij de zithoek. Tot een jaar geleden hadden wij op de gehele benedenverdieping een houten vloer zonder vloerverwarming. Nooit gemist! Onze houten vloer heeft in tien jaar tijd best veel geleden in de hal en keuken(white wash olie). Elk vlekje bleef je zien als ik het niet direct schoonmaakte....een hel bij de vaatwasser, huisdieren die van buiten zo doorlopen met baggerpoten en een natte kinderwagen. Kortom neem geen houten vloer in je hal en keuken, maar maak bijvoorbeeld een combi zoals bij ons. Wij hebben vorig jaar onze woning verbouwd en hebben ontzettend getwijfeld over het type vloer. Iedereen is laaiend enthousiast over pvc, maar mijn ding is het niet....het is en blijft plastic met een hout of tegellook....het klinkt ook anders... Voor ons de reden om weer voor een echte houten vloer te kiezen met daarbij een echte tegel...
Bedankt voor alle reacties! Ze gaan alle kanten op en bevestigen wel een aantal zaken. pvc praktisch met vloerverwarming, hout niet in de keuken, laminaat ook altijd praktisch. We gaan er nog even goed over nadenken. de tegels met houtlook had ik ook gezien en vind ik ook mooi om te zien, maar dan klopt het geluid niet bij de verwachting, misschien alleen een kwestie van wennen... Monica73, ben je achteraf blij met je beslissing?
Welke kleur tegels hebben jullie? Ik dacht aan de volgende combinatie (ons huis is helaas niet zo riant )
Wij hebben heel erg mooi, mat, honingkleur pvc. Iedereen die hier komt zou zweren dat het een houten vloer is. En het is dus volstrekt onderhoudsarm. Dat is wel echt heel fijn hoor.
Het klinkt anders? Nou, misschien ligt dag ook aan de kwaliteit pvc? Want die van ons hoor je echt niet.
Ik vind die tegels juist heel mooi Kan je ook heel warm maken door je huis erop in te richten Zou nooit hout nemen met kinderen huisdieren etc
wij hebben een soort beige tegels met lichtere en wat donkerdere tinten. toen we het aanschaften vond ik het op zich wel mooi.. nu niet meer zo maar ik ben ook niet echt fan van beige.
Ik vind dat dempende dus ideaal. Hier een hond en 3 katten, en nooit horen we hondennageltjes over de vloer. Heerlijk. Op laminaat werd ik daar gek van namelijk. Tegels vind ik persoonlijk snel kil.
Sinds afgelopen zomer hebben wij zowel in de woonkamer als keuken een multiplank vloer met vloerverwarming. Ben er erg blij mee. We lopen in huis bijna niet met schoenen aan. Er zitten al wel enkele krasjes / deukjes in de vloer, maar dat wisten we van te voren. 1x per week dweilen met water of onderhoudsmiddel geeft tot op heden nog altijd een mooie vloer! Maar goed, we hebben hem dan ook nog maar een half jaartje