Vloer schoonhouden baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Weer een voordeel van tapijt, ik zuig elke dag maar goor is mijn kind echt niet hoeveel ze ook kruipt 😂
    En geen schoenen in huis. Wel een hond en een kat, daar poets ik dan maar tegenaam

2. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Haha, ja, ik gebruik hem hooguit een 2e keer, maar met goed uitspoelen. Echt geen 3 keer zonder te wassen. 't Zijn wel gigantische knoeierds met eten, dat raap ik wel op en haal ik snel een doek over, maar niet zo grondig als 's avonds. Dat zal het wel zijn, maar toch vervelend :x

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik stofzuig ook 1 keer per dag. Met kruipende baby inderdaad wat vaker dweilen dan nu met lopende bijna peuter (nu 2 keer per week).
    Maar ik had ook zo'n wasbare stofswiffer (of in ons geval een hondenhaarswiffer) in de hoek van de kamer. Erg handig om tussen door even de kamer mee door te vegen. Gewoon van de action geloof ik.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Onze stofzuiger maakt echt een kabaal dus vind ik niet altijd zo fijn naast de baby (vindt hij ook niet zo leuk), dus veeg dan vaak, vind ik ook niet erg.. Maar dweilen vind ik soms ook zo smerig omdat het gewoon uiteindelijk nog niet echt hygienisch is. Misschien ga ik een dweil kopen die je ook goed kan uitwassen in de wasmachine ofzo

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Oh je hebt zo'n zwabberding met van die flossen eraan? Dat zou ik ook niet echt fris vinden;)

Ik zuig en dweil een paar keer per week. En elke dag even vegen en met een vochtig swifferdoekje er door.

Dweilen met zo'n leifheit stang met dweil en die gaat na elk gebruik de was in.

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja, dat ga ik doen!! Zo´n leifheit kopen. Ja hier in spanje allemaal met zon vieze mop, maar nu met de baby vind ik dat ook niet meer hygienisch.. op een tegelvloer wordt t al gauw vies vind ik! Veel stof en haartjes en zand van buiten..

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Je kan ook nog een stoomreiniger overwegen. Erg hygienisch en dweilen gaat dan net zo snel als stofzuigen. Ik heb ook zo'n Leifheit dweil (ook Karcher stoomreiniger trouwens), maar met een dweil moet je of een emmer hebben in de buurt en die blijven schuiven, of allesreiniger + water in een plantenspuit voor je uit sprayen, maar op een gegeven moment krijg ik daar pijn in m'n handen van ;)
    Zo'n mop die niet de wasmachine in kan lijkt me ook niet zo hygenisch. Hier een stoomreiniger, maar voor de kleine knoeidingen pak ik tussendoor een nat doekje en even met de hand poetsen. Ik heb geen tuin (appartement), volgens mij scheelt dat ook heel veel vuil met inloop/uitlopen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier stofzuig ik 2-3 keer per week en dweil 1 keer per week en soms 1x per 2 weken, ligt er een beetje aan hoeveel we thuis zijn en hoe vies het is.
    Hier overigens ook niet met schoenen binnen en we hebben geen huisdieren, dus denk dat dat ook wel wat verschil maakt.
    En ik werk ook nog 2-3 dagen per week, dus dan is mijn zoontje bij de oppas en wordt het ook niet zo vies. :D

Ga trouwens ook eens kijken naar zo'n stoomreiniger, lijkt me ideaal, heb een hekel aan dweilen. :p

9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik stofzuig twee keer per week...op mijn mama dagen. Rest zijn we er toch niet. Dweilen Miss 1x p 2 weken. Schoenen hebben we nooit aan.

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij hebben een stoomreiniger... perfect ding! Weinig lawaai en je hoeft niet altijd schoonmaakmiddelen te gebruiken maar alles wordt wel schoon

11. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    die mop nachtje in het chloor zetten

hier 3x per dag vegen dan rol ik de kleden op die stofzuig kk 1x pet week verder elke dag uitkloppen

dweilen 2x perdag

boven tapijt stofzuig ik om de twee dagen

12. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb zo'n dweil van Blokker waarvan je het dweil gedeelte in de wasmachine gooit. Zo'n zacht rechthoekig dekje. En er dan drie van. Zo heb je altijd een schone.

Deel Deze Pagina