Vloer - tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arri, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Wij gaan in april aan de slag met ons nieuwe huis.
    Nu ligt er nog overal vloerbedekking en wij willen graag de vloer beneden als één geheel. We denken dan aan laminaat.
    We hebben bruin-witte meubelen.
    Ook zal het huis bewoond worden door 2 kinderen: een peuter en een baby. (geen huisdieren)
    Hebben jullie nog tips wat voor wij wel of juist niet moeten aanschaffen? Misschien nog tips voor een kleur? Of nog andere adviezen?
    En misschien leuk: wat voor een vloer hebben jullie in de woonkamer?

Groetjes, Arri

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik heb laminaat gehad maar vond dat je daar erg snel vlekken e.d. op zag.
    Nu hebben we een parketvloer en dat vind ik erg mooi en geen vlekken :)
    Denk als je laminaat neemt dat je vooral moet kijken naar de kwaliteit en de krasvastheid.

3. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor kwaliteit laminaat zou ik Pergo aanraden. Die hadden wij voor de vloer die we nu hebben (quick-step). Het Pergo laminaat is heel sterk, geen krassen, deuken etc. Dus kinderen kunnen hun gang gaan (en huisdieren ook). Ook als ze drinken knoeien gaat het laminaat niet gelijk omhoog staan.Nu, in dit huis hebben we Quick-step. Ik dacht dat het kwaliteit gelijk was met Pergo, en omdat deze kleur niet bij Pergo was hebben we hiervoor gekozen. Ik heb er echt enorm spijt van want deze vloer is waardeloos. Ik heb er al meerdere krassen op en ook een aantal plekken waarbij het laminaat omhoog is gekomen door knoeien met drinken etc. Als wij weer een andere vloer nemen wordt het zeker Pergo.

4. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Tegels met vloerverwarming ideaal :)

5. emje

emje Niet meer actief

wij hebben op dit moment laminaat stone van de carpet right. erg goede kwaliteit. je ziet er vrijwel niks op. ook erg krasvast. dit is bij ons wel nodig omdat ikzelf toch ook met me rolstoel en trippelstoel rijd. en natuurlijk de kleine er op speelt met blokken enzo. het is wel een tegellaminaat. ze hebben het in verschillende kleuren. wij hebben de antraciet kleur. het lijkt echt net steen maar dan warmer aan de voeten. koste wel 25 euro per vierkante meter.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben nu plavuizen en vloerverwarming.
    Opzicht ideaal, makkelijk schoon te maken. Maar je ziet op onze vloer alles! Wordt ik kriegel van, blijf aan t schoonmaken.
    Mijn ouders hebben sinds een paar maanden een pvs vloer. IDEAAL! Ziet er ook echt mooi uit. Dit wil ik dus ook heel erg graag. Voordeel, je kunt het zo over de tegelvloer heen leggen. Je ziet er niks op, schoon te maken met enkel water, beschadigd niet.

7. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    wij hebben nu laminaat van quik step maar das een waardeloze vloer voor het geld wat je n een ervoor betaald wij gaan in het voorjaar een parketvloer leggen ze raden dat beter aan met kinderen in verband de slijtlaag van een laminaat kun je die niet opschuren en opnieuw laken en van een parket vloer gaat dat wel dus onze keuze word parket

kies je voor laminaat dan kijk dat de dikte meer dan 8mm is

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben vinyl laten leggen, in ons vorige huis Novilon, erg mooi en nu van Tarkett, ook mooi! Het fijne is dat het niet zo duur is, en dat het helemaal gelegd wordt, dus geen gedoe met laminaat. En het ziet er uit als duur laminaat, al is het natuurlijk geen hout! Maar wel warm onder je voeten. En makkelijk schoon te maken.

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    plavuizen met vloerverwarming.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als er nog geen vloerverwarming in zit en je kunt het financieel dan zou ik dat doen. Er kan dan een tegelvloer op, maar ik heb begrepen dat het ook met een houten vloer kan.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben vinyl liggen, iets duurdere kwaliteit die eruit ziet als een houten vloer. Daardoor zie je er ook weinig op.

Ik zou in ieder geval zeggen: kies niet een te lichte kleur en zeker iets wat gemakkelijk schoon te maken is. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht ;) Ik heb toen niet voor laminaat gekozen omdat je dat niet zo nat kunt dweilen en ik zag op tegen het leggen.

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Leuk, al die reacties!
    Voor plavuizen kiezen we in ieder geval niet, ik vind dat de koud en hard.
    Grappig dat er zulke negatieve reacties zijn over Quickstep, terwijl het best prijzig is. Sowieso vonden wij die niet zo mooi.

Verder gaan we niet voor parket, vanwege het onderhoud... Herkenbaar?

Gisteren zagen we een mooie vloer van Balterio. Kennen jullie dit merk?

Nog andere tips?

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind aan laminaat téveel nadelen zitten:

- Je kan het niet schoonmaken met normaal schoonmaakmiddel, maar moet er zo'n duur laminaatmiddeltje voor kopen (anders gaat het kapot met gewone allesreiniger)
    - Gaat snel opbollen als er water op valt
    - Is erg hard als er gevallen wordt
    - Is erg gehorig
    - Je ziet er snel strepen op door het schoonmaken, en ook stukjes stof zijn op laminaat heel opvallend
    - Kinderen kunnen er snel op uitglijden

Al met al zou ik dus wel voor Vinyl kiezen.

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    heb het aan mijn man gevraagd die is stoffeerder ( laminaatlegger :p)

Benede minimaal 9 mm laminaat nemen ivm slijtage ( zeker met kinderen) er zit een goede kras vaste toplaag op.
    Boven kan je makkelijk af met minimaal 7 mm. Hij adviseerd quik step of balterio te kopen. Ik weet wel een aantal sites waar je dat goedkoper kunt krijgen en ruime keus in kleuren hebt! moet je maar even pb-en.
    mbt gehorigheid, je moet goede ondervloer kopen, ik heb er 1 waarbij je niet hoort dat het laminaat is als je op hakken door de kamer loopt, en is goedgekeurd om in een appartement te liggen ivm db. ( wel handig als je man dit allemaal zelf kan haha)

Verder hoge plinten, want plakplintjes op de vloer laten snel los zeker met kids..

schoonmaakmiddel: bij capet right hebben ze flessen met groen schoonmaakspul, kan even niet op de naam komen, dat werkt super! Wij hebben een huis vol dieren ( 4 katten en een hond) en ik moet zeggen het blijft toch lang mooi schoon. ( is maar 10 euro geloof ik en je doet er heel lang mee)

15. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wij hebben nu een plavuizen vloer met vloerverwarming. We zouden het liefst een houten vloer willen. Dit kan inderdaad wel met vloerverwarming maar niet alle houtsoorten zijn geschikt en het moet volledig verlijmt liggen dan.

Waar we ook weleens naar gekeken hebben is een pvc vloer maar moeten nog eens in een winkel kijken op een groot oppervlak of dit daadwerkelijk mooi is. Het schijnt wel heel makkelijk in onderhoud te zijn en echt op hout te lijken. Over dat laatste heb ik alleen mijn twijfels.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb een laminaat vloer , wel een van 35 euro per m2, maar geen krassen, deuken, omhoog komen, en ik kan het gewoon heel nat dweilen.

Dus je moet goed naar de kwaliteit van laminaat kijken als je laminaat wil leggen.

Boven hebben wij ook vinyl, ala motief van parket/laminaat. Ook wel een wat duurdere. En mensen denken allemaal dat het een echte laminaat/houten vloer is. Het is alleen warmer, en ook zeer makkelijk schoon te houden.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je hebt tegenwoordig van die matten vloerverwarming, de matten moet je wel verlijmen, maar je vloer niet.

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Wij hadden in ons vorig huisje laminaat. Maar in ons huidige huisje hebben wevoor vinyl gekozen. Ik ben er heel tevreden over. Het voelt warm aan als je erop loopt. Is niet zo glad en makkelijk schoon te maken. Ook wij hebben eentje die op een houten vloer lijkt.

19. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Wij hebben een PVC vloer van TFD met vloerverwarming. Lijkt hout/laminaat maar krasvaster en makkelijker schoon te maken. Zeker met vloerverwarming heeft het net zoveel voordelen als plavuizen, ik vind het alleen een veel fijnere uitstraling hebben.

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    De vinyl en de pvc-vloeren die wij hebben gezien, vind ik zo glimmen... als de zon erop schijnt, zie je dat het 'nep' is.
    Jullie ervaringen?

Hebben jullie misschien ook foto's van wat jullie hebben? Dan kan ik een beeld krijgen zoals in het woonkamer ligt.

Hope, wat een heerlijke uitleg. Wie weet hoor je nog van!! :)

Deel Deze Pagina