Ik hield altijd veel van lezen en zou dit graag weer willen gaan doen. Daarom ben ik op zoek naar tips voor mooie boeken. Wat is jullie favoriete boek?
Colleen Hoover - nooit meer Een boek wat iedereen eens zou moeten lezen.. Verder ben ik gek op de boeken van Sarah J. Maas, maar dan moet je wel van fantasy houden. Welk genre zoek je?
Dagboek van een Geisha, heel mooi boek! Verder ben ik meer van Saskia Noort, Esther Verhoef, Suzanne Vermeer-genre. Hersenloos lezen, vrouwenthrillers: moord, overspel en een (meestal) voordehand liggende dader!
@In your eyes fantasy vind ik wel wat. Ik zoek niet een specifiek genre, ik vind heel veel wel mooi. Boeken van Dan Brown zijn tot nu toe mijn favoriet, en die van Khaled Hosseini ook. Die 2 verschillen veel van elkaar, dus sta ook open voor boeken die daar totaal niet op lijken
Dat ligt er helemaal aan waar je van houdt, zelf houd ik van thrillers, romans, maar chicklits vind ik af en toe ook heerlijk om te lezen. Een aantal van mijn favoriete schrijvers: David Baldacci Rachel Gibson Colleen Hoover Harlan Coben Lee Child Karin Slaughter Zelf heb ik momenteel een Kobo Plus abonnement op mijn e-reader. Ideaal, voor een tientje per maand kan ik onbeperkt boeken lezen die in het kobo plus pakket zitten (en dat zijn er heel wat). En de eerste maand is gratis, dus je kunt het eerst uitproberen.
The selected works of T.S. Spivet van Reif Larson. De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson. The mosquito coast van Paul Theroux. Dit zijn echt mijn favorieten. De laatste heb ik al vaak herlezen.
Ik heb er al eens over na gedacht om een e-reader aan te schaffen, maar ik vind het hele gevoel van een echt boek fijner dan lezen op een tablet Ik snap absoluut het gemak ervan, maar het gaat me meer om de hele beleving van een boek. Dat klinkt echt mutserig als ik het zo typ hahaha
Ik was erg onder de indruk van 'Room' (in vertaling 'Kamer') van Emma Donoghue. Is ook verfilmd.. En de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween, hilarisch! Verder lees ik veel van Tess Gerritsen (mijn favoriet) , Simone vd Vlugt, Esther Verhoef..
Alle boeken van Emma Donogue vond ik geweldig, echt bizar hoe divers haar oeuvre is Ik heb net Maan en zon van Stefan Brijs gelezen, erg van onder de indruk.
De helen grace serie van mj arlidge en het meisje in het ijs van robert bryndza, ik weet een geheim van tess gerritsen en verder alles van suzanne vermeer Schijnbaar perfect en nagenoeg perfect van abbi gaines Achter gesloten deuren en gebroken van ba paris
Als je van fantasy houdt: de wetten van de magie van Terry Goodkind. Fantasy, maar niet té en eigenlijk een heeeel lange Roman. Na de wetten van de magie heb ik nog alles gelezen over deze hoofdpersonen en jeeej er is nu net een nieuw boek, de eerste van een nieuwe trilogie uit!! Ik ben nu t Hof van doorns en rozen aan het lezen van Sarah J Maas omdat ik hier op t forum had gelezen dat die goed was. Wel leuk, niet fantastisch een beetje te 50 shades of grey voor mij. Maar ik ben wel nu aan boek 3 begonnen waar ik bij de 50 shades al na 1 boek was afgehaakt haha dus zo veel beter is het wel.
Zo dacht ik er ook altijd over, maar mijn zusje heeft me overgehaald om er een aan te schaffen (zij had er al een) en ik vind het echt ideaal! Ik lees ook weleens op mijn ipad, maar dit is niet te vergelijken met een ereader. Een ereader leest veel rustiger, heeft een heel ander scherm. Hij is ook veel lichter dan de meeste boeken, zeker de zwaardere grote boeken zijn bv in bed niet echt lekker te lezen. Ik hoef er geen leeslampje bij aan te doen (ik heb de kobo glo) en eens in de week (als ik superveel lees) of eens per maand opladen is voldoende. Zeker straks op vakantie is het ideaal, ik neem mijn ereader met minimaal 30 nieuwe boeken (wil natuurlijk wel wat te kiezen hebben ) mee, zoveel echte boeken passen er echt niet in mijn bagage. Ik heb het lezen nu ook echt weer opgepakt, heb nu in 4 maanden tijd denk ik wel zo’n 80 boeken gelezen. Heerlijk!!