Ik heb op dit moment overal laminaat in huis, maar ik vind het in de herfst/winter best koud, je kan nooit eens even op je blote voeten rondlopen, het is altijd meteen zoeken naar sokken. We zijn nu de zolder aan het renoveren, en ik ben dus aan het nadenken over vloerbedekking, en ik hoor graag andermans ervaringen over het schoonhouden daarvan, er is vast een type vloerbedekking dat makkelijker schoon te houden is..? Zodat er ook niet zoveel stof e.d vast blijft zitten..? De oudste 2 gaan daar samen slapen, nu nog even zonder scheidingswand, dus dan is het een gigantische ruimte voor hun 2en, en ik denk dan ook meteen in de winter een gigantisch koude ruimte..
Wij hebben op de gehele boven etage vloerbedekking. Ik vind het schoonmaken/houden wel oké. Ik stofzuigen 1 a 2 keer per week boven. En 1 keer per half jaar huur ik een tapijt reiniger bij de gamma om het goed schoon te maken. Het is idd ideaal in de winter. In de zomer wat minder.
Wij hebben op de trappen en de gehele boven verdiepingen vloerbedekking. Stofzuig 2x per week en inderdaad elke 6 maanden de tapijtreiniger er overheen. Prima schoon te houden dus. Alleen kots is wat lastig
Ik zou het nooit doen! Mijn zoontje is nu 5 jaar en met een flinke griep heeft hij al een paar keer zn hele kamer ondergespuugd... Hoe krijg je dit schoon en fris met vloerbedekking???
Niet echt antwoord op je vraag maar wij doen juist het tegenover gestelde Wij hebben overal vloerbedekking en nu overal laminaat als Ze spugen spugen ze de vloer bedekking onder en die lucht blijft echt hangen, verschrikkelijk om schoon te maken Nu hebben ze laminaat en een vloerkleed, als ze daarop spugen kan ik het naar buiten gooien en daar schoon maken en de lucht blijft niet op de kamer hangen
Nee, een vloer in de kinderkamer moet makkelijk te reinigen zijn van plas (tenzij ze allemaal al geruime tijd zindelijk zijn), kots, limonade, speelzand, klei, modder en natte voeten... Ik vind laminaat overigens helemaal niet zo koud, wij lopen het jaar rond een groot deel van de tijd op blote voeten. Maar we zijn ook bepaald geen koukleumen.
Haha, hier net zo. We lopen in de zomer en in de winter allemaal op blote voeten binnenshuis. Hier een houten vloer beneden zonder vloerverwarming, laminaat op de eerste verdieping (waar we allemaal slapen) en vloerbedekking op de zolderetage (onze bergruimte). Ik heb niks met vloerbedekking. Wil dat spul op zolder ook weghebben. Er gaat ook nog eens gauw huisstofmijt in zitten. En daar kan ik niet tegen. Verder is laminaat veel makkelijker te onderhouden bij braaksel of plas/poepongelukjes of als iemand per ongeluk met hondenpoep-onder-schoenen naar boven hobbelt.
Ik zou echt geen vloerbedekking meer willen hebben. getver zeg. als ik al zie wat er hier elke keer voor een stof en vuil op het zeil/laminaat ligt.... Dat verdwijnt dan allemaal in de vloerbedekking. dat krijg je er echt niet allemaal uit met de stofzuiger. hier ook al een paar keer de boel ondergekotst en ik ben blij dat ik geen vloerbedekking heb zeg.
Alleen in mijn dochters kamer ligt vloerbedekking, dat wordt gestofzuigd, verder niets bijzonders. Ze is bijna 4 en nog nooit over haar vloerbedekking gekotst. (Of gepiest of gepoept, dat doen we hier op de wc ) Ik zou graag op de hele bovenverdieping vloerbedekking hebben. Lekker warm en mooi. Niemand gaat hier trouwens met schoenen naar boven.
Ik zou echt geen vloerbedekking willen hebben. Ik vind het onhygiënisch. En inderdaad, lastig schoon te maken als er poep, urine of kots in komt. Dan doe ik liever pantoffels of iets dergelijks aan tegen de kou
In ons oude huis hadden wij vloerbedekking heerlijk vond ik dat. Het is veder goed schoon te houden hoor. Wij lopen binnen niet met schoenen sowieso boven niet . Er wordt boven niet gegeten of gedronken. En ook kleien , schilderen of dat soort dingen doen wij beneden. Ongelukjes hebben we nooit gehad dochter was al tijd zindelijk en gelukkig nooit gespuugd. Nu in dit huis boven wel overal laminaat , er lag echt mooi laminaat in dit huis dus vond het zonde te veranderen.
Hmmmmmmmmm over die kots poep had ik nog niet nagedacht...hier is al wel inderdaad eens kots op de verkeerde plek terecht gekomen afgelopen jaar EN er is een keer een drol op de grond (van de badkamer gelukkig!) gevallen toen ik een luier te lang even af liet.....
EN er is in de gang (alleen daar vloerbedekking) een keer gepiest! nou dan heb ik ze zo'n beetje allemaal gehad....moet misschien ook wel met 3 kinderen
Hier wel vloerbedekking in de twee slaapkamers en ik vind het heerlijk. Er is nog weinig tot nooit iets vies op gekomen. Drinken en eten doen we in de woonkamer, idemdito gaan we niet met schoenen etc de slaapkamers in. Qua kots, hier nog nooit gebeurd, urine ook nog niet, maar dan kan je ook geen vloerkleed onder je salontafel nemen want daar kan dat net zo hard op gebeuren. Kwestie van een grote teil op die plek onder het kleed of vloerbedekking (als je het niet vast laat plakken), en dan letterlijk 'doorspoelen' met een sopje voor een aantal keer.
Ik zou voor kurk gaan. Beduidend warmer dan laminaat, maar makkelijker in onderhoud en netter dan tapijt.
Nee ik zou nooit voerbedekking op kinderkamer doen. Niet hygiënisch. Weet je hoever stof daar in blijft hangen? Daarnaast snel vies en moeilijk echt schoon te krijgen. Laat staan als kind ouder is en er met speegoed speelt.
kleien en met zand boven? Dat soort speelgoed is hier gewoon beneden hoor. En we dragen boven ook geen schoenen. Heb echt niet het idee dat er veel stof of viezigheid in het tapijt zit. En er is trouwens maar 1x gekotst op het tapijt. En ja dat was ruk schoonmaken, maar wel te doen. Geur bleef niet hangen ofzo.
Ik vind t heerlijk en warm en gezellig staan. Maar ik doe het echt niet meer. Kotslucht gaat er moelijk uit. Of er gaat nog wel eens wat om. Was al bang als ze ziek waren dat ze op de grond spuugden...
Wij hebben overal vloerbedekking boven en dat is voor de kinderen heerlijk om op te spelen! Alleen op de babykamer was het niet zo'n succes ivm reflux van de jongste... Overigens kotsen de oudste twee altijd netjes in een emmer als ze ziek zijn, daar leg ik wel voor de zekerheid een badlaken onder tegen 'spetters'...