Vloerbedekking of laminaat/vinyl boven?

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Hebben wij in het begin overwogen, maar er zitten natuurlijk lichte kieren tussen de planken, van een mm of 2 en dat wordt denk ik behoorlijk vies in de loop van de tijd. Het was na de verbouwing al een hele klus om al het stof er zo goed en kwaad als kon tussenuit te krijgen...:cool: maar kan idd heel mooi zijn!

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bij hoogpolig tapijt kan ik me daar nog wat bij voorstellen. Bij laagpolig eerlijk gezegd niet. Het is hier altijd goed gegaan. Maar ja dat zegt ook niet alles natuurlijk.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wij hebben ook hout boven, ondervloeren zijn geschuurd en geolied. Heel mooi.

En idd wel kieren tussen de planken, maar goed je wil ook niet weten hoe veel stof er in vloerbedekking blijft zitten. Manlief heeft last van huisstofmijt en dat merkt hij dus wel met vloerbedekking maar niet met onze ondervloer. Via de maatstaf van mijn man is dit dus schoner ;)

4. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind het inderdaad wel heel opvallende en storende strepen! Ik zou er ook iets anders voor in de plaats willen. Het tapijt hier ziet er super uit na vier jaar en ik vind het heel comfortabel.

Het is volgens mij echt niet waar dat tapijt viezer is of slecht voor het binnenklimaat, allergieën of wat dan ook. Toen we de keuze gingen maken hebben we hier wat onderzoek naar gedaan en het schijnt dat huisstofmijt sowieso niet kan overleven in tapijt, en de overige stofjes worden vastgehouden tot je stofzuigt (met een goede stofzuiger) en eens in de zoveel tijd reinigt met zo'n tapijtshampoo.

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars

Huisstofmijt kan zeker wel overleven in tapijt. Mensen met huisstofmijt allergieën wordt tapijt ook echt ten zeerste afgeraden door de allergoloog, (in ieder geval mij, en mensen in mijn omgeving) ook met alle reinigingsmiddeltjes speciaal voor allergieën.

Hier ook huisstofmijtallergie, en wij hadden toen we het huis kochten boven ook tapijt liggen, na 1 nachtje werd dat een ziekenhuisbezoekje vanwege de heftige allergische reactie op het tapijt. Uiteindelijk heb ik moeten wachten met terugkeren naar ons nieuwe huis tot het tapijt volledig verwijderd was door andere en heb nog maanden lang met kapotte handen/gezicht van het eczeem gelopen.

Hier ligt dus ook fijn laminaat boven! En is niet koud aan je voeten hoor, en anders kan je slippers naar je bed zetten ;) of een kleedje neerleggen o.i.d.

En een ondervloer voor laminaat is echt spotgoedkoop.

6. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf met name op kinderkamers, nooit tapijt leggen. Kinderen worden vies, ziek, zijn misschien nog niet helemaal zindelijk, spelen met viezigheid (speelzand, klei etc.) Alles wat een mooi tapijt binnen de kortste keren kan ruïneren. Wij hebben overal laminaat in een warme kleur, en in de woonkamer in het zitgedeelte een mooi kleed.

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb nu een houten vloer met vloerverwarming dus dat is sowieso niet koud, maar kan me voorstellen dat dat nu geen optie is.
    In ons vorige huis hadden we echter kurklaminaat. Kurk is warmer als gewoon laminaat en hoeft niet veel duurder te zijn.
    Vloerbedekking zou ik niet voor kiezen, maar dat komt ook omdat ik huisstofmijtallergie heb. Ik vind ee gladde vloer als laminaat of vinyl ook hygienischer.

8. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Laminaat nooit over een tapijt heen plaatsen, zeker niet als het een beetje hoogpolig is. Dan loop je geheid de klikverbinding kapot. Je kan het laminaat ook niet over de ondervloer van het tapijt heen plaatsen, dit is ook te verend. Bij een houten ondergrond, is normaal gesproken, de enige optie van die ondervloerplaten. Omdat de vloer niet vlak genoeg is (dat is meestal met hout het geval), zal dit licht geëgaliseerd moeten worden met de ondervloer. Het nadeel daarvan is dat die ondervloer ook wat harder is, waardoor je een aantal harde vloeren op elkaar krijgt. Hiermee creëer je een soort klankenkast en wordt het best wel gehorig allemaal. Het is natuurlijk persoonlijk of je daar wel of niet mee kan leven.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben ook een houten vloer boven en man heeft vorig jaar laminaat over de vloerbedekking gelegd, zo blij mee. Lag nog vloerbedekking van de vorige bewoners en na stofzuigen vond ik het nog vies, laminaat vind ik dus veel netter, schoner en makkelijker...

Deel Deze Pagina