Wie heeft er vloerisolatie laten aanbrengen? Welke soort heb je en ben je tevreden? Wij hebben vloerverwarming en als we de kruipkelder open doen is het daar een sauna terwijl je binnen dan maar net wat merkt. De warmte trekt teveel naar beneden. Dus willen we isoleren maar zien even door de bomen het bos niet meer.
Woensdag hebben wij een advies gesprek over bodem en-vloer isolatie. Ben ook heel benieuwd. Maar dat zou ik in jullie geval ook gewoon doen. Wat isolatiebedrijven vragen om een advies.
Wij hebben het 16 jaar geleden al laten doen. Bij ons liggen er van die schuimvlokken op de bodem van de kruipruimte. Net zulke als die je wel eens ziet als opvulling in een doos bij verzending. Bij ons is het prima. Maar wij hebben geen vloerverwarming, dus daarmee geen ervaring. Ik denk dat jullie het beste kunnen kijken voor isolatie tegen jullie vloer aan. Zo houd je de warmte echt boven. Anders wordt nog steeds heel de kruipruimte opgewarmd.
Bij ons is de vloer van onderaf geïsoleerd door er dikke PIR platen tegenaan te plakken. Dat scheelde bij ons aanzienlijk in comfort én energieverbruik. Enig nadeel; je kruipruimte wordt er wel lager van en misschien wel te laag om er nog door te kunnen. Aangezien wij zelf nogal vaak verbouwen en alle leidingen door de kruipruimte lopen, is het wel handig als het dan nog bereikbaar is.
Wij hebben een broodjesvloer. Maar goed weet niet of je dat zoekt, want dan moet heel je vloer eruit? Wij hebben het 3 jaar geleden laten doen. Vond het echt wel een pittige verbouwing, maar tot op de dag van vandaag echt heel blij mee! Het is een stuk minder koud!
Wij hebben geen vloerverwarming maar hebben gekozen voor Tonzon. Eigenlijk heb ik geen idee of het goed werkt. We hebben toen in enkele maanden meerdere isolatieklussen laten uitvoeren dus ik weet niet hoeveel voordeel we van de vloerisolatie hebben. Voordeel van Tonzon was voor ons dat het snel klaar was en geen troep naar binnen bracht. We wilden perse geen pur achtige troep onder onze vloer.
Bij ons is er een pur-achtige laag tegen de onderkant van de vloer gespoten. Dat merkte we heel goed toen het erop zat. Qua energie besparing kan ik het je niet zo zeggen omdat wij meerdere isolatiemaatregelen tegelijk hebben uitgevoerd. Maar waar je eerst op sommige plekken koude stukken tussen de leidingen had is de vloer nu overal egaal warm. Maar je moet gewoon eens zo'n bedrijf uitnodigen. Hangt namelijk ook van je huis af welke methode het beste is.
Bij vloerverwarming kun je het beste kiezen voor vloerisolatie ipv bodemisolatie. In ons vorige huis hadden we bodemisolatie (daar stond teveel water in de kruipruimte voor vloerisolatie). Piepschuim balletjes in de kruipruimte. Nu hebben we vloerisolatie. Een soort luchtkussentjes. Ook wij hebben meerdere isolatiemaatregelen tegelijk gedaan. Dus je weet nooit zeker wat het beste werkt. Maar de maatregelen bij elkaar zorgen bij ons iig voor weinig energieverbruik in een ruime eengezinswoning (rijtjeshuis).
Hebben wij ook! Over pur wordt steeds meer gezegd dat het behoorlijk schadelijk is voor de gezondheid en het milieu. Dat wilden we absoluut niet hebben. Het installeren was zo gepiept bij ons.