Wij hebben inmiddels al zoveel verschillende vloerkleden gehad, dat ik nu toch eens ervaringen ga vragen. We zijn altijd wel voor de wat goedkopere varianten gegaan, misschien dat daar het probleem ligt, maar deze keer wil ik er 1 die minimaal enkele jaren mee kan zonder problemen. Bij hoogpolig hadden we het probleem dat het al snel (binnen een jaar) niet meer mooi was. Platgelopen stukken, of niet meer mooi zacht/fluffy. Nu hebben we een vrij vlakke, dunne maar hierbij ontstaan bobbels die niet meer plat te krijgen zijn. Het lijkt of de bovenkant van de onderkant loslaat. Heeft iemand hét kleed die langer meegaat? Bepaalde ervaringen? Wasbaar eventueel wel of niet aanraden? Wat duurder is dus prima, maar dan wel voor iets dat ook echt langer mee kan..
Wij zijn ook op zoek naar een vloerkleed en ik heb advies gevraagd. Het beste zijn de vloerkleden met stevige banden aan de onderkant. Dan blijven die recht, zonder bobbels. En de hoeken krullen niet op. Verder is wol een erg goed materiaal. Ik heb echter verschillende wollen kleden gezien en de heel zachte zag ik in de winkel al pluizen. Ik heb ook een wat meer stugge gezien, maar twijfel nog of die wel zacht genoeg is aan de voeten. Aan de andere kant, we zullen er niet lang op lopen: alleen om van en naar de bank te gaan.
Ik heb een kleed van de karwei waar ik erg tevreden over ben. Ligt al 3 jaar. Hiervoor ook een kleed van de karwei gehad, die hebben we ongeveer 5 jaar gehad, hebben we weg gedaan vanwege interieur verandering.
Wij hebben een vloerkleed van Volero. Ligt nu bijna 6 jaar en ziet er nog prachtig uit. was destijds rond de € 280,-. Gaan hem wel vervangen nu maar dat komt omdat we alles aan het verbouwen zijn en zodoende ook nieuwe meubels.
Wij hebben een fluffy vloerkleed uit de collectie van Fred van Leer en een van Mart Visser. Beide gekocht bij Floorpassion. Niet echt goedkoop maar blijven erg mooi
Wij hebben deze https://teppana.nl/collections/boho-tapijten/products/ikat-antraciet-tapijt?variant=41186076655748 Hij kan in de wasmachine en dat vind ik echt een enorm voordeel
Wij hebben er 1 van de ikea. Gaat niet babbelen en ligt er al een aantal jaar in. Ook makkelijk schoon te maken ( hebben katten en een kind) Hij is laagpolig maar wel dik genoeg om te blijven liggen. Glijd niet weg wat je hebt bij hele dunne kleden.
Wij hebben het onze net vervangen en hebben we 5 jaar gehad, van de ikea. Was een laagpolig, bleef goed liggen en qua vorm en dergelijke was het nog prima. Er zat alleen een kotsvlek van de kat op die we er niet meer af kregen. Nu hebben we deze van de foto, in de hoop dat die even lang mee gaat.
Wij hebben al 4 jaar een jute kleed van Ikea. En lijkt nog als nieuw, ondanks 4 kinderen en echt niet zuinig er op zijn. Ik kocht hem omdat hij goedkoop was (100euro voor een kleed van 3 x 2meter), ik dacht: leuk voor tijdelijk, ik koop later wel een keer een betere. Maar dat is dus nog steeds niet nodig.
Wij hadden eerst een wollen vloerkleed van de ikea, nou echt niet kopen want pluist vreselijk. Ik vind de sfeer van een wollen kleed wel heel mooi dus toch weer een gekocht, dit keer bij de kwantum. Pluist niet (als in, steeds pluisjes in je hele woonkamer) maar de bovenkant van het kleed blijft niet mooi, het gaat een soort van vilten. Nu wonen wij wel echt heel erg op het kleed. Hebben geen salontafel, kinderen spelen er elke dag op, iedereen zit er op, soms liggen we er zelfs op. Ik weet niet hoe het er uit zou zien als je dat niet zou doen.
Hier idem! Hadden eerst hoogpolig maar ziet er idd niet lekker meer uit na een tijd ivm platlopen. Wel mooie kwaliteit. Nu laagpolig, wasbaar (nog niet geprobeerd) en super tevreden, zelfs met dreumes in huis. Beiden van Volero. Groot, 3 meter bij nog wat. Ik zou daar dus gaan neuzen. Mijn man photoshopt nieuwe dingen altijd in een foto zodat ik goede keuzes kan maken, misschien een tip.
Wij hebben er 1 van karwei. Heerlijk zacht en goed schoon te houden! Vorige vloerkleden waren ook van karwei, altijd heel erg tevreden over de prijs-kwaliteit.
Met honden en (kleine) kinderen begin ik niet aan een duur kleed. Ik koop ze dus meestal zelfs bij de kringloop omdat ik eens in de zoveel weken een ander kleurtje kleed onder de tafel leg. Dan is het oude kleed zo vies dat ik geeneens moeite ga doen.
Ja daar ben ik ook heel blij mee! Zoon en ik kletsen genoeg samen Fijn hoor dat google weet dat we voldoende kletsen