Ervaringen van vroeg zindelijk maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn dochtertje wordt eind deze maand 2 jaar. Ik denk erover om binnenkort (misschien deze zomer), haar de luier af te laten en kijken wat er gebeurd. Ze geeft het zeker niet aan maar vind op de wc zitten wel eens leuk. Poep in de luier gaf ze eerder altij wel aan, maar nu niet meer. Al vind ze het helemaal niet fijn.

Wie van jullie heeft dit ook gedaan en al redelijk vroeg? Is het te doen en is het verstandig?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste is van maart 2012 en ik ga haar proberen volgende maand op vakantie zindelijk te krijgen. Poepluiers geeft ze altijd aan en ze heeft een keertje op de wc geplast. Geen idee of het lukt maar het is de moeite van het proberen waard :). Mijn oudste was vrij laat zindelijk (3 jaar 3 maanden) en achteraf had ik het idee dat ze het veel eerder had kunnen zijn als ik het zelf wat meer had doorgezet. Dus ik ga het zeker een aantal dagen proberen. Nadeel vind ik dat je ze nog niet zo goed dingen kan uitleggen (mijn oudste had ik er echt op voorbereid en kreeg de eerste week ook na elke grote boodschap op de wc een ijsje, dat soort dingen lukt bij de jongste nog niet).

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter was zo goed als zindelijk met 2 jaar en 2 mnd maar toen kwam er een operatie tussendoor en het was weer klaar. Nu met 3jr en 6mnd hebben we doorgezet en is ze vrijwel meteen dag en nacht zindelijk...

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn dochter wordt eind deze maand ook 2 en is sinds eind feb zindelijk.( dus nog
    Geen 21 mnd was ze)

het is wel even doorzetten en vooral nu want ze wilt opeens weer een luier om en plast dus opzettelijk op de grond want ze heeft gewoon geen zin om te stoppen met spelen. Dat is wel erg vermoeiend. Maar hopelijk stopt ze gauw als ze ziet dat ze haar zin niet krijgt.

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter is met 2 jaar 3 weken zindelijk geweest en ineens was het klaar... toen net voor ze 2.5 was luier uitgedaan en in die week 5 ongelukjes en gelijk dag en nacht zindelijk. Ging echt super makkelijk.
    Je kan het altijd proberen suc6 alvast

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hier met 18 maanden begonnen met regelmatig op het potje. Gaat nog steeds best goed, maar er gebeurt ook regelmatig nog een plas in de luier. Binnenkort wil ik het echt zonder luier doen, want hij snapt het linkje wel! Denk dus zeker wel dat het kan hoor.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met twee jaar en 1 maand zindelijk
    dus het kan zeker

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    met 18 mnd potje erbij gehaald en elke luierwissel/voor het bad er even op als hij wilde. Met 21 mnd begon hij het zelf ook aan te geven en ging hij er vaker op. Met 23 mnd merkte ik dat hij het kon ophouden tot ik het potje had gepakt of hem had verschoond (hij melde het vaak als hij net een poepluier had). En toen had ik hem zo zindelijk, meteen dag en nacht. Qua nacht wel een terugval na 2 mnd. Met 2,5 ook weer `s nachts droog.

Heel weinig ongelukjes, geen terugval overdag en hij praatte met 23 mnd echt amper. Wel een verschil was dat dochter de stickers en onderbroekjes geweldig vond met 2j2mnd en dat vond zoon nog niet interessant een blije mama was leuk genoeg.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Toevallig heeft mijn dochtertje deze week 2 keer op het potje geplast. Poepen geeft ze al een maand of 3 aan, maar eer ze dan eindelijk op het potje zit is het al te laat. Hopelijk wordt het snel mooi weer want dan kan ze lekker zonder luier in de tuin spelen, zodat ze hopelijk snel zindelijk is.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik denk zeker wel dat het kind eraan toe moet zijn en denk dat je dat snel genoeg merkt!
    Met Chloe zijn we met 3 jaar begonnen maar ze had er totaal geen zin in en vond de wc maar een eng ding....
    We hebben het toen lekker gelaten totdat ze 3.5 was, heb het Jane potje besteld en daar heeft ze haar eerste plasje op gedaan, 3 dagen dat ding gebruikt zonder ongelukjes en toen op de wc en ze was gelijk dag en nacht zindelijk!

11. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor de reacties.

Bij mijn zoontje was het ook heel makkelijk. Hij gaf het ook al een poosje regelmatig aan en op een dag besloot ik de luier uit te doen. In de ochtend 4 ongelukjes en na het middagslaapje (wel met luier) was het geklaard! Een enkele keer nog een mini ongelukje en binnen een paar dagen ook snachts droog. Hij was toen nog geen 2,5 jaar oud.

Maar mijn dochtertje geeft het nog niet echt aan. Ze vind het interessant en vraagt er wel eens om als de oudste moet plassen. Misschien moet ik daar ook maar aan toe gaan geven dan. :)

Maar ik lees dus ook wel veel dat er een terugval komt. Is dat alleen veel voorkomend bij vroeg zindelijk zijn? Wat denken jullie?

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Mijn dochter is nu twee jaar en 1 maand.. Geeft al geruime tijd aan als ze gepoept heeft.. Wil ook steeds op t potje zitten maar als t moment van een plasje dan daar is is het toch wel eng en wil ze weer dr luier om.. Heb er geen haast mee, maar ze maakt het zichzelf zo moeilijk want ze wil wel maar durft dus niet zo goed..

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er ook geen haast mee, maar ze vind het interessant en het zou handig zijn... ;)

Deel Deze Pagina