waterpokken ongemerkt voorbij gegaan?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamameer, Feb 12, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Kan het dat je kindje waterpokken heeft gehad maar je dit niet door hebt gehad?
    mijn zoon is namelijk 3,5 jaar, zit al vanaf 10 weken op een kdv, waar regelmatig waterpokken zijn. maar ik heb het bij hem nooit gezien. hij heeft wel waterwratjes en vorig jaar had hij een keer een schimmel en een exceem plek. maar echt die kenmerkende jeukende waterpok bultjes nooit gezien. Hij is uberhaubt niet vaak echt ziek.
    Dus kan het zo zijn dat het ongemerkt voorbij is gegaan?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Denk het niet of je kindje moet het heeeel licht gehad hebben.

Mijn dochter ging vanaf 3 maanden naar de opvang, en heeft t pas met 8 gekregen. Terwijl ze continu tussen de kindjes met waterpokken zat

mamameer likes this.
  3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Ik zou ook zeggen van niet.
    Mijn dochter heeft het niet in een hele heftige vorm gehad, max 30 waterpokken ofzo, maar die heeft er wel flink last van gehad. En ook wel vrij laat, net voordat ze 4 jaar werd. Dus ik zou denken dat als hij ze heeft gehad, dat je dat echt wel moet hebben gemerkt qua ongemak (vooral veel jeuk). Maar aan de andere kant, elke kind is anders en kan er anders op reageren.

mamameer likes this.
  4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,302
    10,271
    113
    Het zegt niks, het zou kunnen dat er een hele lichte vorm was geweest van waterpokken. Onze knul had voor dat ik een bericht kreeg dat een meisje met wie hij speelde waterpokken had samen gespeeld, kusjes gegeven en wat lekkers gedeeld. Zelfs toen had hij geen waterpokken.

Het kerstdiner op school heeft laatst voor een uitbraak gezorgt hahaha. Meerdere kinderen kwamen na de kerstvakantie op school met waterpokken hahaha

mamameer likes this.
  5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Het kan, voor mijn eerste zwangerschap hebben ze hier ook naar gekeken met het bloedtesten. Dit omdat mijn ouders zich met geen mogelijkheid konden herinneren of ik ze nu wel of niet heb gehad. Bleek dus dat ik het wel gehad heb want er zaten antistoffen in mijn bloed.

Wat ik wel heb gehoord (maar of het waar is weet ik niet) is dat wanneer je kind het heel licht heeft gehad ze het nog een keer zouden kunnen krijgen.

mamameer likes this.
  6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,268
    25,736
    113
    Ik heb zelf maar 1 waterpok gehad als kind. Die zat op mijn voorhoofd en daar heb ik nog een litteken van. Als hij in mijn haar ofzo had gezeten, hadden mijn ouders daar ook niks van gemerkt. Dus dat kan zeker.

Maar het kan ook dat het nog steeds moet komen. Mijn jongste dochter kreeg ze pas met 8 jaar, omdat ze zo’n goede weerstand heeft.

mamameer likes this.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,932
    113
    Onze oudste wordt straks 7 en heeft al diverse waterpokuitbraken overleefd. Paar keer op de psz, op school en vorige zomer steeds gespeeld met buurmeisje die waterpokken had. Dus bijna niet voor te stellen dat zij ze niet heeft gekregen.

Een kennis van ons werkt op een laboratorium en die zegt dat het vaak voorkomt dat mensen die denken geen waterpokken te hebben gehad, toch antistoffen hebben. Vaak idd vrouwen die zwanger zijn en er dan op laten testen.

De jongste van 4 heeft ze ook nog niet gehad trouwens.

mamameer likes this.
  8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Mijn schoonmoeder en haar 3 kinderen (waaronder mijn man dus) hebben nooit waterpokken gehad. Ondanks dat schoonmoeder in de klas werkte en dus veel contact had met kinderen.

Mijn dochters hebben het ook nog niet gehad. De oudste heeft al diverse uitbraken waterpokloos doorstaan. Ik ben heel benieuwd of ze het nog gaat krijgen of dat ze de lijn van haar vader doorzet :rolleyes:

mamameer likes this.
  9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Kan zeker wel!
    Volgens mijn moeder had ik vroeger echt nooit waterpokken gehad. Toen mijn dochter een jaar of vier was en er waterpokken op school rondging kreeg ik het wel even benauwd omdat het voor volwassenen heel heftig kan zijn. Ik heb via de huisarts mijn bloed na laten kijken en ik heb wel antistoffen in mijn bloed!
    Dus ik kan met zekerheid zeggen dat je ongemerkt de waterpokken kan hebben gehad.

mamameer likes this.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Dat zegt niks hoor, mijn kinderen zaten vanaf 6mnd op kdv, tig epidemieën meegemaakt, daarna in een klas met 32 hutje mutje op elkaar..

En toch pas in groep 3 waterpokken en pas in groep 6 vijfde ziekte gekregen.

mamameer likes this.
  11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier net zo... zo laat dat ik haar bijna wilde laten inenten, om te voorkomen dat ze het in of ná haar pubertijd zou krijgen (wanneer het vaak heftiger verloopt) .

mamameer likes this.
  12. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,486
    113
    Thanks dames! Dan kan het dus gewoon zo zijn dat hij de dans nog ontsprongen is en het nog gaat krijgen. Volgens mij is zijn immunsysteem best wel sterk. Hij is weinig ziek.
    3,5 is ook nog best jong. We wachten het af!

amdaa likes this.

Share This Page