Invloed halfhoogbouw op woningwaarde

Discussie in 'De lounge' gestart door Insomniac, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #1 Insomniac, 23 okt 2019
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
    Dag dames,

Wij staan op het punt om een bod te doen op een woning, in België. Zelf zijn wij van Nederland. deze woning staat midden in de kern van een dorp, echter kijkt de woning uit op een groot deel parkeerplaats en een deel kale vlakte.

Nu bedacht ik me te Googlen of er een bestemming is voor die kale vlakte, en nu blijkt dat er dit najaar gestart zal worden met de bouw van appartementen, aan de overkant van de straat dus. Ook de parkeerplaats wordt verplaatst. Er komt wel groenvoorziening en ook de inkijk is te verwaarlozen, maar het uitzicht is straks wel totaal anders en ik heb geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen.

Wat zou daarvan de invloed op de waarde zijn? En kan ik dat ergens officieel laten bepalen, en door wie dan?

We hebben dit ook aan de verkopende makelaar gevraagd maar deze zegt dat er nog niks zeker is qua bouw (de gemeente zelf maakt melding op de website dat wanneer de vergunningen rond zijn er gestart kan worden, de opdracht is ook al aan een aannemer toegezegd), dus daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

Ik heb een foto van street view zoals het nu is, toegevoegd. De afstand tussen die plek en de woning is nog eens 15 meter ongeveer. Op de kale plek komen straks dus boompjes met appartementen van 3 of 4 etages.

Screenshot_20191023_144237.jpg

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik heb er geen verstand van maar ik kan mij voorstellen dat het waarde verminderd. Ik zou het zelf niet zo leuk vinden denk ik. Als er een park kwam zou het mooi zijn maar een flat weer niet.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Je kunt normaal ook bij de gemeente het bestemmingsplan opvragen van dat stuk. Mijn ouders haddrn dat bij hun eerste huis niet gedaan (woonde tegenover een soort park), dat werd later een supermarkt incl veel overlast. Zou het dus goed checken. Ik zou zelf niet snel een huis kopen als ik nu nog niet weet of het uitzicht straks bevalt.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    En welke prijsklasse wordt het? Appartementen aan de bovenkant van de markt zullen se omgeving waarschijnlijk optrekken qua waarde en uitstraling, sociale huurwoningen zullen toch wat eenvoudiger ogen en minder doen voor de waarde en reputatie van je wijkje.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Het is een beetje van beide. Ik ben wat verder gaan koekelen na openen van het topic en toen kwam ik bij het architectenbureau uit die de schets heeft gemaakt. Ik heb het plaatje gedraaid en toegevoegd. Het paarse pijltje wordt dan ons huis, en wij kijken dan tegen de achterkant van een complex(je) aan, geen balkons aan die kant zover ik kan zien, en rondom dus allemaal groen.

Afbeelding op verzoek verwijderd.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #6 Insomniac, 23 okt 2019
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
    Maar mijn punt is ook een beetje dat ons stijl huis niet echt bij de omgeving meer past. Ik merk dat ik hierdoor echt ga twijfelen

Afbeelding op verzoek verwijderd

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Lastig! Ik heb wel zoiets bij twijfel niet doen. Het is nu jullue droomplek maar is het dat ook straks als de rest bebouwd is...

Deel Deze Pagina