Vloerkleed

Discussie in 'De lounge' gestart door Glitterhartje, 6 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Hebben jullie een vloerkleed bij de bank?
    Wij hebben er wel 1 maar zit er aan te denken die weg te doen en dan geen kleed meer. Dit mede ivm hygiëne en een baby die straks gaat kruipen etc.
    Maar aan de andere kant is het dan meteen zo kaal..

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Wat voor vloer hebben jullie? Wij hadden in ons vorige huis hout en geen kleed (is er nooit van gekomen om uit te zoeken en later ook handig met de kleine kinderen). Dat was op zich prima en was ook niet koud of zo.
    Nu hebben we plavuizen en vloerverwarming en sinds kort een kleed omdat we het mooier en gezelliger vinden. Maar het blijkt ook een stuk comfortabeler te zijn qua temperatuur.

3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik heb om die reden een gladgeweven vloerkleed dat ook nog eens geschikt is voor buiten. Dus makkelijk te stofzuigen en bij vlekken kun je gewoon stevig boenen met een sopje. En het voelt gewoon als textiel, geen plastic ofzo. Het is gemaakt van gerecyclede petflessen ofzo.

4. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    #4 Glitterhartje, 6 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2023
    @olleke wij hebben laminaat en vloerverwarming

@Muisje2016 klinkt goed zo'n kleed, weet je nog waar je die vandaan hebt?
    *edit. Heb ik het goed dat het van plastic is? Dan valt het helaas al af want m'n kat is dol op plastic, dan gaat hij erop kauwen :rolleyes:

5. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Wij hebben deze:
    https://www.tuinmeubelland.nl/buitenkleed-naturalis-vintage-leaf-200x290-cm?channable=4068b969640032363633a7&utm_campaign=Google+Shopping&utm_content=&utm_source=Channable&utm_medium=cpc&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMIvI6xiIHI_QIVzO93Ch1zNwuiEAQYBCABEgJUGfD_BwE

Maar als je zoekt op buitenkleed of buitentapijt vind je héél veel en in veel verschillende prijsklassen.

6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.896
    113
    Vrouw
    Wij hebben een goedkope van de Ikea en vind hem ideaal. Hij is goed te stofzuigen en volgens mij ook met een sopje te doen. Dat laatste wil ik een proberen als het beter weer wordt.
    Hebben een tijdje zonder gedaan maar dat voelde zo kaal en koud. Als mijn neefje hier zijn zitten we net daarop meestal te spelen wat zachter en warmer. Dan zetten we alles van salontafels enz aan de kant voor extra veel plaats.

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wij hebben een groot vloerkleed, vind dat ook wel echt een pré. Zonder vloerkleed vind ik elke zithoek kaal, ongeacht welke vloer je hebt.
    Wij hebben een gebroken witte met wat contrast, maar zodra de nieuwe salontafels komen (week 18) gaat ie weg. Het is een hoogpolig vloerkleed en ik wil een laagpolige, en daarnaast ook een iets donkerdere.

Nu zit ik mezelf elke keer op te vreten als er visite komt, door de sneeuw gelopen, en dan zo op het kleed stappen.... en ik ga niet aan mijn bezoek vragen de schoenen uit te doen. Het kleed heeft het jaren goed gedaan maar toen baby kwam en er dus veel visite over de vloer kwam heb ik het helemaal losgelaten in de wetenschap dat ik een nieuw kleed ga kopen :p.
    Maar zelfs al verwaarloos ik hem nu een beetje (al 8 maanden), hij ziet er nog steeds goed uit haha.
    Maar hoogpolig is qua kruimels enzo niet zo ideaal. Daarom dus ook laagpolig. En laagpolig is dus beter schoon te maken. Maar geen kleed is echt een no-go.

Afijn heel verhaal en ik weet allang niet meer wat je vraag was :roflmao:

owly vindt dit leuk.
  8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een kleed dat in de wasmachine kan. Ideaal. Hiervoor een kleed dat ik dat wel eens met de tapijtreiniger schoonmaakte maar dat vond ik veel werk voor korte tijd profijt. Huidige kleed wordt minder snel vies en kan dus in de wasmachine als het wel vies is.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Wij hebben een lekker dik wollen kleed, handgemaakt, in verschillende kleuren.

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Bij de mijne staat ook dat je 'm met een tuinslang/hogedrukreiniger kunt afspuiten. Nou heb ik 'm nog geen jaar en zijn er nog geen grote ongelukken mee gebeurd. Maar stel dat er een kind overheen kotst ofzo, dan zou ik dat zeker doen. En misschien komende zomer eens buiten een sopje geven inderdaad.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Waar heb jij je wasbare kleed gekocht?
    Ik kijk er soms ook naar (zie van die advertentie op social media voorbij komen) maar twijfel nog.

12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben een rond kleed, ik vind het toch wel heel gezellig en fijn aan de voetjes! Kids zijn er ook dol op, zeker de jongste ligt vaak op haar buik op het kleed bij de rand te spelen met playmobil o.i.d.
    Hebben wel bewust ervoor gekozen niet veel geld er aan uit te geven, als er dan een beker drinken om gaat is het minder erg:p En dan net de wetenschap hem te vervangen wanneer beide kids wat ouder zijn:)

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb eenzelfde type vloerkleed als Muisje onder mijn bureau liggen. Enige reden is omdat het laminaat daar beschadigd is (lees er zat een klein hoekje los en mijn nieuwe stofzuiger zoog de helft van de bovenste laag van die plank op). Verder komen die dingen hier niet in huis. Ik vind er niks aan.
    Als we eraan toekomen om het laminaat te vervangen dan gooi ik deze met heel veel plezier weg.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee, hier bewust geen kleed. Ik heb pvc vloer met vloerverwarming, dus warm genoeg.
    En huisdieren, waaronder 2 katten. Mijn ervaring is dat katten af en toe kotsen en dat ze als een magneet naar vloerkleden gezogen worden om daar dus hun lading te lossen.:rolleyes::roflmao:
    Dus ik was er heel snel genezen van..
    Daarnaast vind ik het veel ruimtelijker ogen zonder zo'n kleed.

Elisje vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hadden er geen, mijn ouders hebben er ook nooit een gehad, ik miste het dus ook niet. Mijn schoonfamilie is wel ‘van de kleden’. Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we wel een kleed. Beetje tussen laag- en hoogpolig in. De kinderen en katten vinden hem heerlijk om op te zitten en liggen. Mocht hij vies zijn, niet meer schoon te krijgen, enz., dan gaat ie gewoon weg en geen idee of er dan weer een nieuwe komt, ik vind zonder kleed zoveel makkelijker dan met. De kinderen zijn dan ouder, zullen minder op de grond zitten en voor de katten koop ik dan we een kleiner kleedje (waar ze dan vast niet op willen natuurlijk :rolleyes::roflmao:).

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Hier wel één, maar vooral ivm kou. We hebben een tegelvloer zonder vloerverwarming. Binnenkort gaat het vloerkleed wel weer weg.

17. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Nadat het kleed was ongespuugd door nichtje een nieuwe gekocht.
    2 maanden later spuude ze daar ook op.
    Nu dus al een jaar zonder, en eerlijk? Als ik zie wat ik het afgelopen jaar heb kunnen dweilen aan ongelukjes...ben er blij mee

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Tip: een wollen kleed. Dat krijg je heel makkelijk schoon, omdat er een water/vuilafwerend laagje op zit (natuurlijk lanoline)

19. Glitterhartje

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Wij hebben nu dus een hoogpolig kleed, maar het vuil blijft er tussen zitten, kattenharen gaan er niet zo lekker vanaf ookal wordt er elke dag stof ge zogen. Ding geeft ook veel stof af en doordat het vuil er al niet lekker tussen uit gaat blijven er natuurlijk ook veel huidschilfers van zowel ons als de katten tussen zitten. Ook niet zo fris en gezond om dat in te ademen lijkt me.. Vandaar indd ook de vraag wel of geen kleed. Ik ga denk ik vanmiddag gewoon die kleed weghalen en dan 'op proef' kijken hoe dat bevalt, bevalt het dan blijft het weg. Bevalt het niet dan komt er in elk geval een laagpolig kleed.

Muisje2016 vindt dit leuk.
  20. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.619
    113
    Wij zitten een beetje met hetzelfde dilema. Nu geen kleed en dat bevalt prima. Maar onze salontafel is nu vrij groot. Hij is aan vervanging toe en eigenlijk willen we wel een wat minder massieve tafel. Ik heb dan het gevoel dat er een kleed bij moet om het een beetje gezellig te houden omdat de zithoek wel vrij groot is. Man wil echter pertinent geen kleed. Dus als iemand voorbeelden heeft hoe een zithoek zonder kleed ook gezellig kan zijn, hou ik me aanbevolen.

Deel Deze Pagina