Hi dames, Ik heb jullie hulp nodig. Sinds ik begin januari ziek ben geweest heb ik brain fog: constant wazig gevoel in mijn hoofd, alsof ik niet helemaal wakker kan worden, constante prikkeling en bij drukte ook overprikkeling. Daar slik ik nu antihistamine voor (gewoon hooikoortstabletjes van de drogist). Dit werkt goed tegen de overprikkeling. Vorige week leek ik zelfs weer bijna mezelf te zijn, maar helaas ben ik voorbije weekend weer wat grieperig geworden, de 3de keer in iets meer dan 2 maanden tijd. De wazigheid is weer wat toegenomen en mijn geur en smaak zijn verminderd (raar gevoel op mijn tong, soms wat branderig, en wit beslag erop). Ik word er zo angstig van, ik ben bang voor een terugval. Door die angstige gevoelens geraak ik ook slechter in slaap, als ik wil gaan slapen gaat mijn hart racen en gaat de huid van mijn hoofd en gezicht tintelen... Soort van hyperventilatie? Ik ben begonnen met yoga, ga naar de fysio voor ontspanningsoefeningen en ben al 2 keer naar de acupunctuur geweest, maar het gaat op dit moment gewoon niet goed. Vanochtend zat ik bij de fysio gewoon te huilen Ik wil nu graag 5-HTP gaan slikken tegen de angst en mijn depri gevoelens. Heeft iemand ervaring met 5-HTP? Voor zover ik lees kan dit in combinatie met antihistamine, klopt dat? Daarnaast wil ik mezelf gaan ondersteunen met vitamines, zodat ik hopelijk minder snel weer een virusje opvang... In bijlage wat ik heb gevonden op zelfzorgcovid19.nl, eigenlijk wil ik dat schema wel volgen, maar de doseringen lijken me wel hoog, niet? En ik lees ook dat ik bij vitamine D eigenlijk ook K en magnesium moet nemen. Ik ben gewoon echt niet thuis in de vitamines en er is zoooooveel aanbod dat ik niet zo goed weet wat ik moet kopen. Kan iemand me helpen? Ik ga morgen bloed laten prikken en ik ga pas vitamines kopen als ik de resultaten van het bloedonderzoek heb, maar ik denk dat de resultaten er pas volgende week zullen zijn en ik wil me alvast voorbereiden zodat ik dan niet alsnog de hele zoektocht moet doen en meteen kan bestellen... Alvast bedankt voor de hulp! En ik hoop dat de bijlage ook goed is meegekomen met het bericht...
Even kort want ik lig al in bed en dat tikt een beetje lastig Vitamine D : geen tabletten, neem oliecapsules. D is een olie oplosbare vitamine, tabletten worden minder goed opgenomen. Vitamine K2 erbij slikken omdat de calcium van de D dan ook daadwerkelijk terechtkomt waar t hoort en zich niet ophoopt in je aderen. Magnesium: neem magnesium bisglycinaat, geen magnesiumoxide of citraat. Citraat is voor spieren, maar magnesium bisglycinaat wordt opgenomen in de hersenen wat zorgt voor een rustigere geest. 5htp : valt altijd te proberen. Let wel goed op de hoeveelheid zodat je geen serotoninesyndroom ontwikkeld. Kan idd samen met antihistamine.
Super, dank je voor de hulp! Heb je toevallig ook ervaring met of tips voor de combinatie zink + quercetine + vitamine C? Ik denk dat dat enkele uren voor of na de vitamine D moet, niet?