Hallo, Ik ben vandaag waarschijnlijk 4 week en 1 dag zwanger, nou vroeg ik me af wanneer ze een eerste echo doen. En ik had een cyclus van 31 dagen en heb op dag 26 positief getest en heel erg duidelijk zelfs en dat voor zo vroeg. Kan het nou ook zijn dat ik al langer zwanger ben of dat ik een kortere cyclus heb? En hoe kom ik hier achter? Groetjes, Laan
het verschild heel erg! Ik kreeg er 1 met 6.5 week maar ik wist niet of ik 6.5 week was of een maand langer daarvoor heeft ze een echo gedaan.
De meesten krijgen een echo tussen de 10 en 12 weken, tenzij je eerder bijvoorbeeld een miskraam hebt gehad.
Ik weet dat ze het liefst een echo rond de 12 weken maken. Ik moet ook zeggen dat het echt de moeite waard is om te wachten want met 12 weken kun je alles al heel mooi zien. Bij mijn dochter had ik hem eerder en die was ook veel minder mooi om te zien.
Ik had bij Kyra m'n 1e echo met 10weken en 5 dagen. nu heb ik een afspraak staan en dan ben ik 9 weken en 4 dagen.
Ik had ,me eerste echo met 8.4 weken... gewoon omdat ik t op tijd wist en nu mag ik op de dag dat ik 12 ben weer! zo leuk vind ik dat kan je echt zien hoeveel het gegroeid is enzo
Bedankt meiden voor al jullie reacties, het verschilt nog al zie ik. Als ik de verloskundige op bel en zeg dat ik niet precies weet of ik nou 4 weken zwanger ben of langer omdat ik al heel vroeg positief testte krijg ik dan ook eerder een echo?
Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk een echo wilt, maar bedenk wel dat mocht je in de 6de week al een echo krijgen, er een kans is dat het hartje nog moet gaan kloppen en dat er misschien nog niet zo veel te zien is.. dan zit je denk ik enorm in de stress of alles wel goed is enzo. Ik zou zelf liever vanaf een week of 8 a 10 de eerste echo hebben want dan MOET er echt wel iets te zien zijn! Begrijp je?
Ja ik begrijp je. Tenminste ik weet niet zeker of ik nu wel 4 weken zwanger ben omdat ik zo vroeg positief testte, het is verder geen smoes dat ik eerder een echo wil. Want als ik uitga van een cyclus van 31 dagen zou ik morgen pas 4 weken zwanger zijn, maar ben nu uitgegaan van 28 dagen omdat ik 5 dagen van te voren al heel duidelijk positief testte leek het mij niet dat ik nu een cyclus van 31 dagen zou hebben.
ik wist niet precies hoe vang ik zwanger was daarom kreeg ik meteen een echo toen ik wist dat ik zwanger was. Met 12 en 20 weeken weer en met 24 weeken heb ik zelf een pret echo laten maaaken. Klinkt een beetje gemeen.... Maar bij een volgende zwangerschap zou ik zeggen dat ik niet weet hoe ver ik ben in de hoop voor een exstra echo duss. Met 12 weeken is je kindje veeel leuker om te zien dan met 4 5 6 want dan is het alleen nog maar een stipje. Maar ik vond het toch ook wel fijn zoon klopend hartje te zien.
Ik kreeg met 5 weken al een echo omdat ik geen idee had hoe ver ik was omdat de vorige zwangerschap geeindigt is in een miskraam en er geen menses tussen heeft gezeten. Daarna weer een echo met 7 weken
Vorig jaar heb ik een miskraam meegemaakt bij mijn zusje. Sinds ik zelf zwanger ben heb ik dat beeld de hele tijd voor ogen. Ik heb zelf een echobureau gebeld en uitgelegd dat ik een stuk rustiger zou zijn als ik met eigen ogen kon zien dat het goed gaat. Nu is dat zeker geen garantie voor de weken erna, maar toch... De vrouw van het echobureau legde uit dat met 6 weken en 3 dagen het hartje zou gaan kloppen. Voor de zekerheid heb ik een afspraak gemaakt voor rond de 8 weken. Dit was afgelopen maandag. We hebben de echo laten maken en het was ongelofelijk! We hebben ons kindje gezien en geloof mij het was echt al een klein mensje en het hartje klopte. Dit was al te zien bij een uitwendige echo. Voor de zekerheid heeft ze ook een inwendige echo gemaakt om te kijken hoe mijn baarmoeder en eierstokken eruit zien. Alles zag er prima uit! Ik ben echt een stuk geruster nu en heb een foto van ons kindje. Als ik me onzeker voel kijk ik naar de foto en word helemaal warm van binnen...... Over anderhalve week hebben we de eerste officiële echo. Ik kan niet wachten om ons kleintje weer te mogen zien!
De Vk gaat gewoon af op je cyclus in eerste instantie en vraagt ook of je regelmatig bent. Zoja, dan wordt op basis daarvan bepaald wanneer je ongeveer je eerste echo zult hebben: ergens tussen de 10-14 weken. Zoals iemand al aangaf: probeer zo vanaf de 12 weken je echo te doen, want dan zie je echt een compleet kindje dat al helemaal in proportie is. Eerder heb je of wat vage bolletjes, of een kindje met een giga-hoofd... Met 12-13 weken is het veel leuker om te zien! @Sylvie: jeetje, wat kinderachtig! Wees dan gewoon eerlijk en doe ergens een pretecho!
ach wat is kinderachtig? ze wil gewoon graag snel een echo net zoals de meesten denk ik.. Bel gewoon wanneer jij wilt en je hoort het wel