vloertegels in de woonkamer en keuken leuk??

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben absoluut geen fan van tegels in de woonkamer (veel killer wordt het niet). Enige uitzondering daarop zijn wat mij betreft mooie natuursteen tegels.

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij hebben op de beneden verdieping overal Belgisch hardsteen met vloer verwarming. Prachtig!!! Je moet het alleen wel goed laten behandelen tegen krassen en vuil. Dan zie je er vrijwel niets op. Gewone tegels vindt ik niet mooi, maar voor natuursteen betaal je natuurlijk wel een behoorlijke prijs.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben bruin natuur steen in onze (dichte) keuken, hal en toilet.
    In de woonkamer hebben we een houten vloer.
    Persoonlijk vind ik tegels in de woonkamer echt niet mooi.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier ook in de gang en keuken, je ziet er alles op!!
    We wilde eerst ook tegels in de woonkamer maar dat ga ik dus nooit doen!

Ik zou kiezen voor mooi laminaat dat bijv. op tegels lijkt. Dat heeft me vriendin, en die is heel tevreden, de vloer zit er ook altijd mooi uit.

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wij hebben juist laminaat over de tegels heen gelegd. Vond het heel kil staan. Daarnaast is het ook heel hard, mijn dochter heeft aardig wat blauwe plekken opgelopen en een ongeluk met haar tand omdat ze op haar kin viel:)
    Bij ons was het wel een patroon met verschillende maten tegels, en ook nog eens verschillende kleurtinten. Vond het zo rommelig staan, dat ik er alleen maar onrustig van werd. Nu heel warm laminaat, en dat staat veel netter en gezelliger, en een ietwat zachter landing ;)

Grote tegels met een kleur en dezelfde maat, zou ik nog best mooi vinden. Maakt de ruimte ook groter denk ik. Vloerverwarming is wel aan te raden!

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij hebben nu parket in de kamer, maar qua onderhoud zou ik liever tegels hebben. Wel met vloerverwarming.
    Voor degenen die het kil vinden, er zijn ook tegels te koop die lijken op laminaat.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een tegelvloer, antraciet. Oogt helemaal niet kil, dat hangt echt af van de soort tegel.
    Een lichte tegel vind ik persoonlijk dan wel kil, een mooie donkere tegel veel minder.
    Daarnaast hebben we bij de zithoek een hoogpolig licht kleed liggen.

Wel een absolute must is vloerverwarming. Ga daar echt niet op besparen want daar krijg je wel spijt van.
    Vrienden van ons hadden toen het budget niet meer voor vloerverwarming, zo zonde. Die vloer is ijs en ijskoud en dat met twee kleine kindjes is ook niet ideaal.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Let er bij zo'n winkel wel op dat er geen kleurverschil in zit en dat alle tegels even groot zijn. Er zijn goedkope partijen die dergelijke problemen kunnen hebben. Of de bovenlaag is niet goed.
    Mijn man verkoopt al jaren tegels en zijn vorige baas wilde ook nog wel eens goedkope tegels inkopen. Die mijn man dan liever niet verkocht omdat het een b-keus was. Het heeft een reden waarom het geen a-keus is... Nu werkt hij gelukkig ergens anders.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij hebben in de keuken, hal en badkamer ook tegels. Mat antraciet. En wat hier nog iemand met mat antraciet zei: je ziet er niks op. We hebben een 30x60 tegel, dus niet de gebruikelijke vierkante. Hierdoor krijg je een speels effect. In de woonkamer hebben een een donkergrijs, bijna antraciet laminaat, bewust gedaan vanwege onze dochter. Laminaat is warmer en als ze hard vallen op de tegelvloer, dan word je niet blij. Bij laminaat is de schade dan toch minder.

Op de wc witte tegels, die hebben we nog niet vervangen. Vreselijk! Je ziet er alles op en poets me suf.

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als je dicht bij België woont, dan loont het de moeite om daar eens te gaan kijken. Daar kun je zelfs natuursteen tegen een leuke prijs kopen. Bijv. Chinese hardsteen (lijkt op Belgisch hardsteen) toen 30€ per m2. Belgisch hardsteen zat je rond de 60-90€ per m2. Wel excl. leggen.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Jaren tegels gehad, maar ben nu blij met m'n parket.
    Een optie kan ook zijn om een marmerlook laminaat te nemen. Vriendin van me heeft dit en is erg mooi.

12. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan volgend jaar een houtlook tegelvloer leggen. Dit omdat tegels beter is voor de vloerverwarming en ik de houtlook warmer en mooier vind. Hebben sinds vorige week een nieuwe tegelvloer in de gang, erg mooi, maar voor een groot oppervlak te kil!

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Oja, dat vind ik ook mooi! En het is onderhoudsvriendelijk. Wel duur als je kwaliteit neemt, maar ja, dat is met alles denk ik.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    Hier beneden overal lichte vloertegels en ook hier: mooi als het net gedweild is. maar 5 minuten later erger ik me kapot, alles zie je erop. vreselijk. hij ligt er hier dus ook echt geen 10 jaar meer in

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Prachtig vindt ik het ! Komt ooit zeker in onze koopwoning, en dan antraciet.. Je kan idd ook tegellaminaat nemen ook mooi.

16. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij willen juist over stappen van laminaat naar tegels.
    Wij hebben drie honden waarvan 1 niet goed zindelijk. Problemen met het laminaat: hondenharen krijg ik niet goed weg, naadjes gaan bol staan als er (te lang) een plasje op heeft gelegen en dit word telkens erger naarmate er weer word gedweild.
    Met tegels zijn deze problemen niet of iig veel minder.

Een aantal dingen waar ik het NIET mee eens ben:
    Tegels zijn kil - leg er een leuk kleed op, kies mooi patroon, kies mooie kleue voegen bij je tegel, combineer met je inrichting en decoratie. Dan staat het niet kil maar is het een mooie aanvulling.
    Koud - ons laminaat is in de winter ook koud?! Dus dit vind ik geen reden om dan geen tegels te nemen. Ik heb zelf geen ervaring met vloerverwarming maar ken 2 mensen die het wel hebben en weggegooid geld vonden. Kleintje lekker warme kleertjes en sokjes aan doen en hij kan er net zo goed op spelen.

Maar dit zijn uiteraard mijn meningen. Ik vind een tegelvloer nu eenmaal prachtig (ja laminaat ook, dat oogt knusser) maar ik ga dan ook voor het gemak in onderhoud.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    We hebben sinds 2012 vloertegels en ik zou het niet aanraden. Ik heb graag lliever parket of laminaat.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben tegels (met vloerverwarming) beneden. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Het is makkelijk schoon te houden. Je moet je alleen wel goed laten informeren over op welke tegel je veel ziet. Op sommige kleuren/type tegels zie je ieder vuiltje liggen. Of voetafdrukken.

Laminaat kan ook mooi zijn, maar ik zou persoonlijk dan wel kiezen voor een duurdere, die veel lijkt op echt hout. In elk geval geen kliklaminaat van de Gamma. :D

Wij hebben laminaat boven. Ook goed schoon te houden... Ik vind persoonlijk tegels mooier in de woonkamer. In de keuken helemaal. Maar dat is persoonlijk.

19. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Wij hebben 60×60 antraciet tegels in de woonkamer en keuken. Ze zijn iets ruwer en met een beetje kleurverschil op een natuurlijke manier. Daardoor zie je er weinig op. Qua onderhoud is het verder ideaal!
    Wij hebben wel vloerverwarming zacht aan staan in de winter, anders is het echt te koud om op te spelen. En in de zithoek een lekker hoogpolig kleed! In combinatie met onze inrichting is het helemaal niet kil, terwijl die vrij strak is.

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.425
    113
    Wij gaan hier van laminaat naar PVC vloer. Stroken met hout motief. Tegels wel overwogen ivm vloerverwarming, maar PVC is daar ook uitermate geschikt voor. Vind het ook warmer ogen. Vooral antraciet en zwarte tegels in de woonkamer kil. Badkamer, wc en bijkeuken prima hoor, maar hadden het ook in de keuken, je zag er echt alles op, vreselijk.
    Er zijn natuurlijk wel mooie warme natuurstenen, alleen blijf ik dan nog het nadeel vinden dat het zo hard is als kinderen vallen.

Deel Deze Pagina