Nav het andere hondentopic... Gisteravond is het hondje van mijn ouders gegrepen door een grote Rottweiler die niet aangelijnd was. Het monster kwam opeens aangerend en mn ouders konden hun hondje ( jack russel kruising, ws met een teckel) niet meer optillen. Hij is in zn schouder gegrepen en heen en weer geslingerd. Beestje is natuurlijk vreselijk te keer gegaan van pijn en angst. In 1e instantie zagen ze geen wond of iets dergelijks..'t was schenerdonker en het hondje heeft een zwarte vacht. Maar bij thuiskomst zat hij steeds op een plek te likken en ja hoor een diepe open wond. We zijn dus meteen naar de dierenarts geweest en de wond is behandeld en gehecht. Hier hadden we dus niet mee moeten wachten, volgens de arts was het een hele nare wond. Hoge kosten moeten maken.. Ergste is nog wel dat die rot rottweiler dus al eerder geprobeerd heeft om hem aan te vallen, hij loopt dus schijnbaar vaker niet aangelijnd. Ik vind dit echt een kwalijke zaak en die eigenaren zijn gewoon aansprakelijk voor de kosten die mn ouders hebben moeten maken. Probleem is alleen dat mn ouders er geen werk van durven te maken, schijnbaar zijn het nogal asociale lui, 's zomers zitten ze buiten bier te drinken etc.. Maar goed, de volgende keer grijpt hij weer een andere hond of valt hij misschien wel een kind aan. Het is toch van de zotte dat ze hun hond los uitlaten?:x
Wel werk van maken. Sowieso de kosten van de dierenarts door hun laten vergoeden. Ook voor aso's gelden dezelfde regels als voor niet aso's Dat zou wat zijn, als zij alles zouden kunnen maken omdat niemand iets durft te doen.
Inderdaad werk van maken! Zo zielig dat het hondje gebeten is Maar het verbaast me niks! Ik heb een grote hond (Golden retriever) en ik ben zelfs als de dood dat hij gebeten word door een andere hond. Mensen moeten eens leren dat honden niet overal maar los kunnen lopen!! Strontchagrijnig word ik er van als IK een omweg moet maken omdat er weer een hond losloopt waar mijn hond geen vriendjes mee is. Hoe gaat het nu met het hondje?
Aangifte doen bij de politie. Mijn zusje had ooit ook een Jack Russel. Die was echt bijna doormidden gebeten door ook een grote loslopende hond. Mijn zusje woonde gelukkig vlakbij de dierenartsenpraktijk en is totaal overstuur met het heftig bloedende beestje naar de dierenarts gerend. Het beestje is er wel weer bovenop gekomen trouwens. De eigenaar van die grote hond was wel schappelijk. Heeft de dierenarts betaald en zijn hond weggedaan naar een boerderij. Maar dus wel werk van maken. Je vergeeft het je anders zelf nooit als die agressieve hond eens een andere hind doodbijt of een kindje te pakken krijgt....
Ik zou er absoluut werk van maken, geef het gewoon en aan laat ze minimaal voor de da kosten opdraaien!
Ik zie het ook steeds vaker dat mensen hun hond los laten lopen,ook bij ons in de straat. Hier loopt een vrouw met een witte herder die ze in de avond rondje(ongeveer 19.00) altijd los heeft lopen. Gisteravond was ik met Sietse nog een rondje aan het lopen door de sneeuw,en toen kwam zij er dus aan met die hond,gewoon los en ook niet even het beest roepen ofzo. Hij snuffelde aan Sietse toen hij voor bij liep en liep daarna ook gewoon door,maar dan nog is dit niet normaal. Ik heb haar aangesproken en gevraagd of ze de hond niet kon aanlijnen in het dorp,maar volgens haar luisterd hij erg goed en doet geen vlieg kwaad.... Heb zelf 2 honden die ik zelfs in het bos aan de lijn heb lopen,om er zeker van te zijn dat ze bij me blijven!
Onze hond is laatst gegrepen door een turkse herder echt een monster! Shouder blad gewoon doormidden gebeten! Zware operatie e.d. Maar kosten konden wij niet verhalen omdat er geen bewijs was! Je kan aangifte doen maar of het nut heeft..
Kosten verhalen op hun en overleggen wat er kan gebeuren werken ze niet mee dan maar aangifte zodat ze gedwongen worden er wta aan te doen. Maar het blijft altijd moeilijk een bijtende hond.
Ik zou sowieso aangifte doen, ook al doen ze er (op dat moment) niks mee. Op die manier bouwen ze wel een dossier op namelijk. Mocht die hond in de toekomst weer een hond, kat of zelfs een kind grijpen, dan hebben ze er al eerdere meldingen van en kunnen ze sneller/ beter actie ondernemen. Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met het hondje is...?
Ja wij hebben wel eens aangifte gedaan tegen een andere hond. Maar hij viel niet alleen onze hond aan maar ook de kinderen. En de politie doet eigenlijk alleen iets als het gaat om gevaar voor kinderen of volwassenen. Wij hebben toen samen met de wijkagent geregeld dat die eigenaar ( een weduwe, net alleen en kon de herdershond niet aan want haar man was de baas) op cursus kon. Waarschijnlijk gratis. Maar dat weet ik niet. Maar ellendig vind ik het altijd wel. Vooral herdershonden vind ik gevaarlijk ( tenminste...de meeste ellende gehad met herdershonden). En natuurlijk zijn de eigenaren de echte schuldigen... Maar ja...aso's heten niet voor niks ASO'S Dat kan ze niks schelen...en waarschijnlijk vinden ze het nog stoer en grappig ook... En mensen die het grappig en stoer vinden nemen ook altijd honden die over het algemeen goede bazen nodig hebben. Hoe is het met de hond?
Zon twee jaar terug zijn mijn border collie en ik ook aangevallen door een Duitse dog waarvan zijn baasje hem niet kon houden en voor het gemak maar losliet. Hij vloog gelijk op mijn hond af, zon beest is te groot om er vanaf te duwen of trekken, dus ben ik er tussen gaan staan uit angst dat ie mijn hond dood zou bijten. Heel mijn broek gescheurd, in mijn bovenbeen gebeten, mijn hond een paar keer flink gebeten. Die vrouw weet uiteindelijk haar hond terug te trekken en loopt doodleuk weg zonder ook maar iets te zeggen. Ik wilde haar ook op laten draaien voor de kosten, maar ja toen ik mijn hond in veiligheid had, kon ik haar natuurlijk nergens meer vinden... Ik heb toen nog twee keer bij de huisartsenpost gezeten omdat ze dachten dat ik bloedvergiftiging had, mijn hond een gekneusde rug en drie keer terug naar de dierenarts om steeds wondvocht etc te laten weghalen onderhuids... Afgezien daarvan heeft het me ook nog eens dik 500 euro aan dierenarts etc gekost. En mijn hond is sindsdien vals op 80 procent van de honden die we tegenkomen, terwijl hij er daarvoor niet eens naar op keek tijdens het wandelen. Ik ben nog wel een keer diezelfde honden (vrouw had er twee bij) tegengekomen met een ander baasje op dezelfde locatie, maar die wist nergens van. Ben nog het kwaadst dat iemand dan gewoon door loopt, zonder te vragen of het gaat, zonder excuses. Als je zon grote hond niet kan houden, dan moet je een cavia nemen ofzo. Als je weet wie de eigenaar is, zou ik iig zeker aangifte doen en zowieso de kosten op hen verhalen.
Ik zou eerst eens langs de eigenaren van de andere hond gaan, ook mensen die in de zomer een biertje in de tuin drinken kunnen redelijk zijn en dit op een nette manier willen oplossen. Mocht nou toch blijken dat dit niet werkt kan er altijd nog aangifte gedaan worden en proberen op die manier de kosten vergoed te krijgen en wellicht een muilkorf gebod voor de hond.
Kosten verhalen bij de eigenaar van de hond. Lijkt mij heel normaal ook al zijn het aso's. Hebben ze niet gereageerd toen het gebeurde? Ik heb ooit met de hond van mijn ouders gehad die ik aan het uitlaten was ( aangelijnd) zich los trok en op een hondje afrende. Maar doordat de vrouw angstig reageerde en het hondje snel oppakte greep de hond van mijn ouders het hondje in de oor. Toen de schrik een beetje bekomen was van beide heb ik gegevens gegeven en zo heeft de verzekering van de hond van mijn ouders de kosten vergoed. Waren ze niet verzekerd hadden ze zelf de DA kosten moeten betalen maar het lijkt mij niet meer dan normaal. Beetje mens vind dat ook wel.
Hoe reageerde de eigenaar van de rottweiler? Hoe is het nu met het hondje? Misschien moeten ze de wijk agent eens bellen om advies. Agressie tegen kinderen en andere honden is een heeeel groot verschil!!! Dat kan je echt niet met elkaar vergelijken! Ik zit in de zomer ook graag buiten en drink ook wel eens een biertje grapje weet wat je bedoelt
Als je hond schade doet- aan WAT DAN OOK, valt dat onder je WA verzekering. Dat gaat van piesen op een duur tapijt, tot een hondje aanvallen of iemand per ongeluk omver trekken. Niet bang zijn voor een reactie vooraf- neem desnoods iemand mee. Leg kort de situatie uit, geef aan dat ze ervoor verzekerd zijn. Probeer te redenen. Mocht je er dan niet uit komen, kun je altijd de wijkagent nog op de hoogte stellen van het voorval. Sterkte met 't hondje en succes met je missie- wat 't ook wordt!
Mijn angst waarom ik m'n eigen hond nooit uit durf te laten.. daardoor doet m'n vriend het altijd. Ik weet niet hoe ik die angst gekweekt heb, maar goed. Ik heb echt een schijthekel aan mensen die hun hond los laten lopen. Dieren zijn onvoorspelbaar en kunnen reageren op een situatie wat je niet verwacht, bijvoorbeeld een onverwachtse knal en de weg op vliegen. Anyway, ik had er werk van gemaakt! Sowieso de dierenarts kosten en dan maar hopen dat 'ie netjes aan de riem blijft. Pfff, geef 't hondje een dikke knuffel van mij.. arm diertje.
Hoi Zara, ik ben een hele tijd niet meer online geweest en zie nu dat je zwanger bent. Whohahaaaaaaaaa!! WAT GOED!! Gefeliciteerd. Wow. (Misschien herken je me nog van het topic met hondje Nova - vriendin vroeg mij naam te veranderen). Maar goed, tja hele lastige situatie. Ik had een buurman met een wat minder gezellige hond. Die heeft ook meerdere keren mijn Cavalier proberen te grijpen. Nu bijna een jaar geleden op het nippertje goed afgelopen, een dure rekening en ik heb er werk van gemaakt. Met resultaat dat ik nu verhuisd ben, de buurman maakte ons leven tot een hel nadat wij bij hem stonden met de rekening van de dierenarts. Ik was doodsbenauwd voor die vent. Ik zou het dus niet zo snel weer doen als ik weet dat het een aso is.
Ik hoop dat je het kunt verhalen op de rottweilers baas, en sterkte met het hondje! Het valt me op dat veel mensen hier een hekel hebben aan hondeneigenaren die hun hond los laten lopen. Tuurlijk hebben wij onze hond ook aan de lijn, in de stad, op straat of ergens waar dan ook. Maar het niet los laten? Ik heb daar nogal moeite mee. Maar jullie hondje mag nooit los? Nooit spelen in het park, nooit rennen langs het water? Ik heb 3 cursussen gedaan om ons hondje een degelijke basis te geven, dat hij luistert (binnen de marge van zijn eigenwijze karakter) en ik laat mijn hond los, juist omdat het voor een beestje Heerlijk is om de benen te strekken! Zonder wordt het in huis een draakje, hij moet toch zijn energie kwijt. Natuurlijk had die rottweiler aan de lijn gemoeten, omdat hij onbetrouwbaar en agressief is. Valt meer te wijten aan de opvoeding die die hond niet heeft gehad. maar als je direct laat weten dat ze verzekerd zijn, valt er wellicht met deze buur te praten?
@katja: dank je wel! Weet wie je bent hoor! Zie dat jij nu met iui bezig ent, keep my fingers crossed!!! Met het hondje gaat het redelijk gelukkig. Je merkt dat hij pijn heeft en dat is logisch. Hij heeft nu zo'n kap om zn nek en wordt lekker schandalig verwend. Over 10 dagen terug naar de dierenarts voor controle. Mn vader gaat de eigenaren er nu toch wel op aanspreken geloof ik, het kan gewoon niet dat ze zo'n hond los laten lopen. En zeker niet in een woonwijk. Toen het gebeurde reageerde ze wel heel netjes, ze bond de hond aan een boom vast om meteen te kijken hoe het met het hondje van mn ouders ging. Mijn hond ( kooiker) is ook altijd aangelijnd. Tenzij we ergens zijn waar geen auto's etc komen, dan gaat hij los. Natuurlijk moet een hond lekker kunnen rennen.