Door hoeveel "water"groepen het water verdeelt word. Dus 1 groep per 10 m2. Wij hebben 5 groepen omdat het 47m2 is. Zo verwarmt de vloer ook sneller. Zo werd het mij uitgelegt hahaha
Nog even een extra vraag... we willen het liefst een houten vloer (zo'n parket met ca 8mm onderlaag en dan 4mm houten plank erop of iets in die richting) volgens verkoper (natuurlijk) kan dat prima maar hoorde laatsts van 2 mensen dat het toch wel minder warm is. Wat is jullie ervaring met houten vloer en vloerverwarming? Heb altijd steenkoude voeten en kijk juist uit naar vloerverwarming zodat ik op sokken kan lopen .
Wij hebben in ons huidige huis vloerbijverwarming met parket, dus dat voel je net wat minder goed. Waar de slangen wel lopen, is het lekker warm aan de voeten. Mijn zus had in haar vorige huis na verbouwing wel vloerhoofdverwarming en een parketvloer en dat was echt heerlijk warm. Zij hadden wel nog een radiator behouden, maar dat was achteraf niet nodig. Je moet de vloer wel laten lijmen en geen massief hout nemen, maar je beschrijft lamelparket, dat gaat prima.
Bij bijverwarming liggen er minder slangen in je vloer waardoor je daar niet je kamer mee verwarmd krijgt. De temperatuur van het water is verder wel hetzelfde, is gewoon zo’n zelfde verdeler. Huis is uit 1992, toen werd vloerverwarming vaak alleen als bijverwarming uitgevoerd, hoewel de isolatie eigenlijk wel goed genoeg was voor hoofdverwarming.