Vloerverwarming ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ientje, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wij hebben van het weekend lekkage gehad en de laminaatvloer is gedeeltelijk naar de haaien.
    Ik roep al een tijd dat ik hierna geen laminaat meer wil maar plavuizen, want ik wil zoooooo graag vloerverwarming! In de winter is het vaak wat kil in onze woonkamer. Met gewoon verwarming is het niet echt lekker behaaglijk te krijgen.

Nou blijkt dat je niet per se plavuizen moet om vloerverwarming te krijgen, dus er gaat een wereld voor me open. Maar ja.. Wat is nou echt fijn? Beetje hufterproof als het kan, ivm kleine kinderen en katten.
    Het is de bedoeling dat dat de hoofdverwarming wordt, dus geen radiatoren meer.

Wat voor vloer hebben jullie? En hoe bevalt het? En hoe is het bijbehorende prijskaartje? :)

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had het in mijn oude huis in de keuken. Ik vond het goddelijk;) dat was ongeveer 5m2. Koste 120 toen excl leggen. Dat deed een vriend dus was gratis. Erop lagen tegels.

In ons volgende huis komt er door het hele huis beneden vloerverwarming. Met plavuizen.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben vloerverwarming, was al vanuit de bouw (nieuwbouw).
    We hebben laminaat en het is echt heerlijk (vooral in de badkamer) het duurt even ten opzichte van een radiator voordat het warm word maar de vloer blijft erg lang warm. Zo hadden wij in week winter 2x per week de vloerverwarming aan en het was de hele week warm.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben lage temperatuurvloerverwarming aangesloten op een warmtepomp als hoofdverwarming. Dat zijn buizen waar water doorheen gaat. Als vloer hebben we overal siergrind (geseald). Qua kosten zou ik het echt niet meer weten eigenlijk :) we hebben het met het nieuwbouwhuis gekocht.

Ik vind het wel een prettig vorm van verwarming, vooral ook omdat we zomers er ook mee kunnen koelen. We hebben wel een tweede thermostaat aan laten brengen boven omdat we het boven niet goed warm kregen, maar dat is iets wat ook met gewone verwarming kan gebeuren.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben vloerverwarming onder de tegelvloer, gewoon als bijverwarming. Geen idee wat het gekost heeft, maar ik ben wel blij dat we het hebben laten leggen.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    #6 Feye, 18 aug 2014
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
    We hebben in de hele woning vloerverwarming. Wij hebben overal op de vloer pvc liggen (behalve wc en badkamer). Bevalt erg goed! We waren in totaal €5000 kwijt voor egaliseren, leggen en natuurlijk het pvc zelf voor in totaal ca. 100m2. Zat trouwens ook een inloopmat en trapbekleding bij, dus zeg €4500 voor het pvc.
    Wat ik ook heel mooi vind is een gietvloer, maar daar moet de stijl verder in je huis ook een beetje naar zijn vind ik.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn ouders hebben vloerverwarming. Heerlijk.
    Eerst hadden ze laminaat (mijn vader heeft huis 20 jaar geleden laten bouwen en geld was gewoon beetje op dus goedkoop laminaat er in gelegd) en nu hebben ze tegels.
    Het duurt inderdaad iets langer voor je huis warm is , maar als het eenmaal warm is blijft het ook langer warm hoeft je verwarming minder snel aan etc.

Als wij over een jaar ongeveer gaan verhuizen naar een ander huis gaan wij ook zeker voor vloerverwarming.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben ook vloerverwarming met plavuizen.
    Heb beneden dan ook geen radiators, alleen in de gang hangt er een.
    Ik vind het zalig! Ben alleen mijn plavuizen na 12 jaar beu en wil graag een pvc vloer, die kan over de plavuizen heen en kan dus ook gewoon met vloerverwarming.

Niets is lekkerder in de winter als je thuiskomt me koude voeten, om je schoenen uit te trekken en je voeten lekker op een warme vloer te zetten haha

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Even benieuwd: gaat er dan geen warmte verloren, omdat er een extra laag tussen vloerverwarming en vloer zit?

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als t goed is niet, nu zit de vloerverwarming ook in een laag beton ;)
    Die warmte stijgt toch wel op

11. Verox

Verox Niet meer actief

Wij hebben een warm-water vloerverwarming als hoofdverwarming in onze betonnen vloer en daarover heen een parketvloer.
    Veel mensen denken nog steeds dat dat niet kan, een houten vloer in combinatie met vloerverwarming, maar hier ligt hij prachtig en we zijn er heel tevreden mee.

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Hier lag de vloerverwarming al onder de plavuizen toen we het huis kochten, het is bijverwarming. Wij hebben er verlijmd pvc overheen laten leggen, heerlijk!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je er geen last van dat het langer duurt voor het warm is? Hout isoleert namelijk, ik dacht ook dat dat de reden was dat het niet handig was. Niet zo zeer dat het een probleem is voor het parket.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Wij hebben alleen vloerverwarming en we zouden het nooit meer doen als hoofdverwarming. (Laminaat vloer) Duurt langer voor het warm is,echte verwarming geeft prettige warmte. Het beste om 24 uur per dag aan te laten maar dat is erg jammer. voor erbij heel fijn voor aan de voeten.

15. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben door het hele huis lage temperatuurvloerverwarming (en koeling in de zomer) met een warmtepomp. En wij zouden niet meer anders willen. Geen stofhappende lelijke radiatoren waar dan ook in huis en altijd het huis op dezelfde temperatuur zonder elke keer een thermostaat aan/uit te moeten zetten.

Hier ligt op de vloer beneden pvc verlijmd en boven op de kamers vinyl. Wij hebben toen ook naar hout beneden gekeken maar durfde het toch niet aan, een houtlook-pvc was voor ons de perfecte oplossing en niemand heeft door dat het pvc is:D

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    vloerverwarming kan in alle betoenvloeren worden ingefreesd, mijn man is stoffeerder en die laten daar dan een installateur voor komen.
    de vloer egaliseren ze dan en als afwerking word nu meestal pvc stroken gekozen, ook marmoleum en vinyl is mogelijk.
    laminaat en hout word niet aangeraden want dan word de warmte geremd.
    over plavuizen is altijd goed want dan word de warmte meer verspreid.
    kosten voor vloerverwarming is +/- 45 euro per m2,
    pvc is er vanaf 50 tot 75 euro per m2 incl. egaliseren en installeren van de vloer, denk wel aan de dikte van de toplaag want daar gaan veel mensen mee de mist in, goedkoop is duurkoop.
    ook een voordeel van pvc tegenover plavuizen, pvc neemt de ruimte temperatuur aan en plavuizen de betonvloer temperatuur.
    pvc voelt dus warmer aan in de lente en de herfst.

17. Mamavan2boeven

14 jul 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben beneden ook vloerverwarming als hoofdverwarming (in de woonkamer 1 radiator gehouden voor natte jassen).
    Daar hebben we pvc op laten verlijmen.
    Het duurt inderdaad wel wat langer voor de kamer warm is maar heb het er voor over warme voetjes zijn ook lekker.
    We willen wel eventueel volgend jaar een airco laten installeren die dan ook als het moet even bij kan verwarmen

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vloerverwarming, prijs? (geen idee, hebben nieuwbouw en is gewoon bij de facturen gegaan, kan het dus niet zeggen), granieten vloer. De vloer houdt de warmte vrij lang vast, dus zelfs als de verwarming afstaat. Door de graniet kan er bij ons niet meer dan iets van 30° door de buizen gaan. Maar krijgen het perfect warm in ons huisje.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben 4 jaar geleden 3 meter aan ons huis laten bouwen.
    Op de benedenverdieping hebben we nu een leistenen vloer met vloerverwarming.
    Wij vinden het heerlijk dat we die lelijke stoffige radiatoren kwijt zijn!
    Als verwarming is het erg behaaglijk en niet onbelangrijk: ondanks dat ons woonoppervlak nu groter is, is ons energieverbruik niet gestegen.
    Het is dus erg zuinig.
    Onze thermostaat staat dag en nacht op 19,5 graden.

20. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Wij hebben beneden en boven vloerverwarming was zo vanaf de bouw.. wij hebben een granieten vloer, werd ons toen geadviseerd omdat natuursteen langer warm blijft.. wij zijn er echt super tevreden mee. .

Deel Deze Pagina