Vloerverwarming steenkoud!

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Nov 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wij wonen nu ongeveer een half jaar in een huis met complete vloerverwarming. Wij dachten: Da's lekker warm aan de voetjes, maar niets is minder waar! Het zit namelijk zo: Als de kamer te koud is, is de verwarming aan, maar als de kamer op temperatuur is, is de verwarming uit! Ons huis is goed geïsoleerd, dus hoeft er niet vaak bijverwarmd te worden. Dus is de vloerverwarming het grootste deel van de dag ijskoud! Alleen als 's avonds de temperatuur buiten daalt, wordt de lucht in huis ook kouder, en springt de verwarming aan.

Voor ons is het niet een groot probleem, maar onze dreumes kruipt rond en krijgt zo steenkoude handjes (en voetjes, omdat hij regelmatig zijn sokken uittrekt).

Wie ervaart hetzelfde met hun vloerverwarming?
    Heeft iemand misschien een tip hiervoor? Of voor de koude handjes van onze dreumes?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    voor je dreumes misschien van die slofjes met een elastiken band erom.
    zodat hij-zei het niet zo makkelijk uitgetrokken krijgt..

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik heb helaas geen tip voor je, heb wel hetzelfde probleem. Ik heb er weinig lol van, hij staat de halve dag uit. Mijn meisje is dan ook hardstikke koud. Nou kochten wij dit huis al met vloerverwarming dus ik kan ook niet echt klagen ofzo maar ik vind het wel jammer. Ben zelf ook een koukleum dus het zou heerllijk zijn als het werkte.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik zeur hier ook wel eens over! Het is trouwens niet zo dat het ijskoud aanvoelt. Maar we hebben het is huis ook altijd 20+ graden...
    Hier gaat de vloerverwaming sochtends aan, en meestal is het dan savonds rond 20.00 19graden en dan zet ik de vloerverwarming meestal nog ff een half graadje omhoog. Want savond vind ik de vloer altijd koud!

5. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben laminaat, ook niet zo warm in deze tijd van het jaar.
    Ymke heeft nu altijd een maillot aan onder haar broek/legging omdat ze haar sokjes uittrekt. Ook heeft ze slofjes aan van de HEMA, dit zijn de enige die ze niet uitkrijgt.

Voor een jongen is een maillot misschien niet de eerste keuze maar het is wel lekker warm. En wat maakt het uit .... het zit er toch onder.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Die slofjes kan ik wel eens proberen. Moet ik ze alleen wel vinden... Hij heeft pas mat 17 en ik heb ze alleen in veel grotere maten gezien. Er moet wel een ruwe zool in zitten, anders glijdt hij zo uit op de tegels. Beneden hebben we tegels en boven laminaat. Het is wel overal lekker warm, maar de vloer blijft koud :(

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik kocht ze meestal bij de prenetal daar hebben ze ook kleinere maatjes, en soms wil je bij de zeeman wel eens slagen,maar daar zit vaak geen elastiken bandje om..

ohjha ik zag ze vorige week ook bij de hans texiel liggen .ook in kleine maatjes..

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hans textiel, oh die hebben wij hier ook!
    Prenatal zit niet in de buurt... 16,5 km naar de dichtstbijzijnde. :(

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    hier ook vloerverwarming en eigenlijk niet zo last van.
    Oke, de vloer is niet altijd warm, maar ook nooit echt koud.
    Trouwens, als je tegels hebt en geen vloerverwarming, heb je ook last van een koude vloer;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat voor systeem heb je er verder bij? Het hoort niet zo te zijn dat je vloer meteen helemaal koud is als de verwarming niet verwarmt. Ik merk daar tenminste niets van hier. Ik heb een lage-temperatuur vloerverwarming met een warmtepomp.

11. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Onze vloerverwarming doet het wel goed.
    Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als de vloerverwarming (doorgeluste radiatorleidingen door de vloer) aan heeft gestaan blijft de vloer nog wel een paar uurtjes warm.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben ook warmtepomp, warm is de vloer niet, maar de kou is er zeker af.

13. citta

citta Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

wij hebben ook vloerverwarming laten leggen
    maar moet zeggen geen problemen ermee hoor
    overdags stat hij op 18 en savonds 20a22 graden

mijn moeder integen daar is het wel koud brrrrrrrr
    die heeft geen vloerverwarming
    en dan voel je het verschil hoor

liefs Citta

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Klopt :) Alleen dan verwacht je niet van tevoren dat je een lekkere warm vloer hebt ;) Dat deed ik wel :(

Maar ook voor gewone tegelvloeren: Wat doen jullie om koude handjes van de kruipers te voorkomen?

Ik weet niet welk systeem we hebben, volgens mijn man hebben we ook een lage-temperatuurssysteem met warmtepomp. Maar het lijkt mij logisch dat als de kamer gewoon op temperatuur is, de verwarming niets doet. En als de kamer de hele dag goed op temperatuur is, doordat door de goede isolatie de warmte goed blijft hangen, de vloer ook niet verwarmd wordt en dus kan afkoelen tot haast steenkoud.

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben een tegelvloer en om koude voeten en handen te voorkomen doen we.... niks! :D Slecht, he?
    Nee, we leggen een speelkleed neer, waar hij nooit op zit, en er ligt een vloerkleed rond de salontafel waar hij op kan en mag spelen, maar hij zit liever gewoon op de koude tegels. Nou ja, dan moet hij het zelf maar weten. Soms heeft hij echt ijshandjes en -voetjes, maar ik kan er weinig tegen doen. Aan zijn voeten laat hij niets aan (veterschoentjes, slofjes, wat-dan-ook: het gaat uit!), dus ook die zijn altijd bijna bevroren.
    Als hij echt heel koud wordt, zet ik hem een poosje in zijn stoel om op te warmen met een bekertje thee. Als hij zelf last krijgt van de kou, zoekt hij vanzelf wel een warmere plek, denk ik...?

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    thermostaat op vloerunit in elk geval op 35 graden zetten
    volgens mijn man zijn je instellingen waarschijnlijk te laag.

het is zijn werk dus kijk daar eerst maar eens naar

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hier exact hetzelfde verhaal! Op zijn kleed zit hij bijna niet. Ons vloerkleed, daar staat de salontafel op, dus we hebben het geluk dat als ie zin heeft om te staan en 'lopen', dan staat ie op het kleed :D.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    wij doen er ook niks aan....bij de 1e wel vanalles, omdat we t ook zielig vonden.
    Maar hoe groot t kleed ook was en waar t ook lag, zij was daar vooral niet hahaha

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oei, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen hoor! Maar we moeten toch het installatiebedrijf nog eens bellen, want het klopt op de gang ook niet. Lijkt alsof ie daar helemaal niet warm wordt, terwijl daar wel leidingen lopen.

Maar op 35? Dan gaat ons verbruik volgens mij ook gigantisch omhoog... maar ik zal het eens voorleggen aan mijn man.

20. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Oh ja, over de vloerverwarming! Die hebben wij er ook onder liggen (inmiddels uitgezet, maar toch), maar hier moest ie ook op 40 ofzo staan. Verbruik omhoog valt wel mee. Het is namelijk 'zwaarder' voor je installatie als ie elke keer de hele boel helemaal moet opwarmen. Op temperatuur houden kost veel minder energie en dus is je verbruik verhoudingsgewijs dan ook lager. ....ofzoiets....

Share This Page