Meer dames die snel aankomen??

Discussion in 'Gezondheid' started by BallerinaN, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hallo!

Ik ben 17 wkn zwanger en ben al 5 kg bijgekomen... Maak me daar best een beetje zorgen over.. Je ziet het eigenlijk alleen aan mijn buik, dus dat valt gelukkig wel weer mee.

Beweeg normaal heel veel op mijn werk (begeleidster gehandicaptenzorg) en dans 2x per week. Nu veel last van heupen, rug en bekken. Hierdoor werk ik nog maar 3 uurtjes per dag administratie en kan ik niet meer dansen.. Ergens logies dat ik aankom dan natuurlijk..

Ervaringen met snel aankomen? En voor de al bevallen mama's, ging het er dan ook weer terug af?

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Jep helaas wel... 11 kg met 26 weken...

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ja hier ben ik ook heel snel veel aangekomen. Ik had hielspoor en kon bijna niet lopen aan het begin van de zwangerschap en dat ging vloeiend over in bekken instabiliteit. Al dat stilzitten is natuurlijk niks!

Inmiddels dus ook 20 kilo aangekomen en baal daar best van. Wat ik dan wel weer wonderlijk vind is dat ik sinds eind oktober niet meer ben aangekomen. Nou ja, een halve kilo. Terwijl het toch eigenlijk aan het einde het hardste zou gaan.

4. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Eigenlijk gewoon best blij dat ik niet de enige ben..! Maar daar hebben jullie natuurlijk niks aan ;)

Inderdaad gek cizmo! De laatste loodjes voor jou! Spannend! Kun je nog wat uit de kant met je bekken?

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Bij de eerste twee zwangerschappen tussen de 25-30 kilo aangekomen, en nu zit ik met 30 weken ook alweer op +16 kilo. Leuk is anders :( maar het ging er de eerste twee keren ook snel weer af, binnen een paar maanden weer op m'n oude gewicht, dus het zal er bij mij wel gewoon een beetje bijhoren.
    Overigens kwam ik elke keer de eerste 20 weken (bijna) niks aan en buiten de zwangerschappen heb ik een gezond gewicht.

6. Juels75

Juels75 Actief lid

Aug 11, 2014
    294
    0
    0
    Ik vind 5 kilo met 17 weken eigenlijk helemaal niet zo veel ;)

Je hebt extra bloed, baby, baarmoeder, placenta en vruchtwater. En je zegt al zelf dat het alleen bij je buik zit.

7. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Ik vind het ook niet veel... Ik was al iets van 7/8 kilo aangekomen met 12 weken. Uiteindelijk 30 kilo aangekomen maar dat is er allemaal weer af. Is niet vanzelf gegaan trouwens, daar heb ik hard voor moeten werken.

8. iPinky

iPinky Actief lid

Oct 6, 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Is dat veel dan?! :$

9. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Ik ook, 24 weken en 11 kilo zwaarder. Eerste zwangerschap totaal bijna 30 kilo aangekomen, waarvan heel veel vocht. Toen beviel ik in de zomer en was ik net een olifant, nu in de winter/voorjaar en houd ik ook veel vocht vast. Het is ook gewoon je lijf, de een komt niks aan, de ander valt af en wij groeien ;) Zolang je het er niet aan eet allemaal gaat het ook weer weg hoor...

10. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ik ben in totaal 30 kilo aangekomen :)

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben nu ook al circa 11 kilo bijgekomen :(
    Maar ik weet dat ik ontzettend veel vocht vasthou en je ziet het echt alleen aan mijn buik, zit nog altijd gewoon in maatje 40 met mijn positiebroeken (had ik in mijn gewone jeans ook) dus het is niet zo dat ik op zich dik aan het worden ben :D

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,240
    23,348
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zoveel is dat toch niet? Dat had ik ook. Zit nu met ruim 26 weken op +9. Vind ik zelf wel al veel, haha. Maar dat komt omdat ik weet dat er toch wel 2 kilo extra aanzit van chips, snoep enzo :)

13. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Haha valt allemaal wel mee toch? Hier ruim 26 weken en + 18 kilo.. Mijn borsten zijn 5 maten gegroeid en je ziet het op mijn buik, maar waar het verder zit??

14. Elianaa

Elianaa Actief lid

Oct 14, 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Jazeker, heeel snel..!! zo'n 3 kg bij de 12 weken, bij de 16 weken al 7kg, en nu bij de 20ste week (bijna 21ste week) alweer 11 kg!!
    En dat terwijl mn buik niet echt heel erg groot is, (al begint het nu wel in rap tempo te groeien) maar vooral ook bij mn borsten.. ik vind het ook wel lastig af en toe, maar komt denk ik omdat ik nu wel voldoende eet, wat ik voor mn zs eigenlijk niet deed (veel te weinig)
    mjaa, proberen niet druk om maken hea iedereen, is belangrijk voor onze beebjes <3 gaat er waarschijnlijk toch na de geboorte snel af

15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Dat is bij mij ook elianaa, hiervoor at ik zozo en soms een keertje niet.. nu eet ik gewoon normaal en netjes.. Zal veel schelen!

16. Elianaa

Elianaa Actief lid

Oct 14, 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    Denk het ook, met oog op metabolisme wat een tijd stil heeft gestaan, als je dan met dat metabolisme-ritme ineens voldoende gaat eten vliegen de kilo's eraan, ben wel heel blij dat ik m'n voedingspatroon zo heb weten om te gooien, voor de gezondheid&ontwikkeling van ons lieve wondertje ^.^ jij ook?

17. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Jawel, daar ben ik ook heel blij mee!

18. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik kan niet veel meer, maar af en toe 10 minuten rustig wandelen en op bezoek gaan bij familie en vrienden nog wel.

Ik was bij mijn eerste (20 maanden geleden) in totaal 13 kilo aangekomen.

Ik denk dat het grote verschil ook is dat ik deze keer was afgevallen in de 4 maanden voor ik zwanger werd. Als je dan opeens normaal gaat eten kom je snel aan. Daarnaast dus het stilzitten door de lichamelijke klachten en deze baby wordt groter dan gemiddeld geschat terwijl mijn eerste wat kleiner dan gemiddeld was. Misschien scheelt dat ook een kilo.

19. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Haha dat heb ik ook! M'n borsten zijn echt ontploft! Verder een giga buik en voor de rest valt het op zich mee... Mag niet klagen. Ik sportte altijd wel om op gewicht te blijven en nu doe ik de boodschappen op de fiets; verder niks. Dan gaat het natuurlijk ook hard, en dan moet het gezellige avondje en de kerstdagen nog komen...

20. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

Jul 6, 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ben dus niet de enige ;)

Nog ff aan de gyn gevraagd, die zei ook dat het niet zo erg was zolang ik maar niet te veel ging snoepen. Heb wel echt constant honger, en als ik niet eet wordt ik misselijk..
    Denk dat ik er vooral van schrok omdat een vriendin ook zwanger is, 2 weekjes korter als ik en zij is 4 kilo afgevallen.. Haha!

Share This Page