Ik had gisteren met even ineen te zitten toen ik rechtstond een enorme pijn in men onderbuik. ik kon niet volledig rechtstaan en heb 5 minuten krom over de bureau gehangen. Ik denk dat het bandenpijn was want het is een pijn die ik al van in het begin van de zwangerschap heb. dan moet ik even blijven staan of liggen in de zelfde houding en dan trekt het weer weg. wel had ik het gevoel dat men buik even hard werd maar dat trok daarna weer weg. is dit dan een harde buik? of bedoelen ze daar nog iets anders mee? het is mijn eerste zwangerschap dus weet soms niet wat ik allemaal voel
Ik lees even mee, want ik heb er ook geen ervaring mee. Heb inderdaad ook al dat gevoel gehad wat jij beschrijft!
Ik ben zwanger van de 2de en weet het nogsteeds niet eigenlijk. En dat terwijl ik ze vast bij mijn dochter heb gehad en misschien nu ook al... Ze zeggen als je buik harder aanvoelt als een soort bal dat dat het dan is. Ik heb hier nooit verschil gevoelt.
Het voelt idd als een soort bal wat komt opzetten en weer afzwakt. Het wordt dus echt even knoelhard.
Het voelt bij bij als een bal in mn buik, trekt mn huid heel strak met een bal eronder. Ik heb het ook na het klaarkomen! Maar het voelt bij mij niet als heel pijnlijk aan, meer vervelend.
Ik heb het soms savonds meestal na het eten. dan is men buik heel erg hard. maar het doet helemaal geen pijn ofzo.
Als ik bezig ben met huishouden en ik voel aan mn buik, kan ik er niet induwen met mn vinger, maar als ik even gerust heb, is mn buik wel weer zacht en kan ik het wel induwen met mn vinger. Ik ben ook klaargekomen, kan inderdaad zijn dat het harde buiken zijn, maar ik vind het niet zeer doen, vind het zelfs niet vervelend, het voelt gewoon wat strakker en compacter aan...
Ik leg het altijd uit alsof er een basketbal in mn buik zit. Mn buik wordt onwijs hard (als een bal) en soms voelt het ook alsof er een baksteen in zit, zo zwaar, maar dat is niet altijd het geval. Bij mij doen ze geen pijn, het is af en toe een onbehaaglijk gevoel!
Ik vind het voor mij het beste te omschrijven dat het net zo voelt, als wanneer ik eigenlijk te veel hebt gegeten, dan kan mijn buik ook zo lekker bol staan en trekkerig aanvoelen. En dat heb ik nu ook met harde buiken.
idd, juist een basketbal en je voelt dat ook keihard worden. Je moet eens vergelijken: normaal voelt je buik als je wang (zacht en je kan er in duwen). Bij een wee of een harde buik wordt het zoals je voorhoofd (hard dus)
Ik denk dat ik er nu ook een paar heb gehad... Ik durf het iedere keer niet te bestempelen als een harde buik, simpelweg omdat ik eigenlijk niet weet of dit een heuse harde buik is . Maar het voelt inderdaad als een harde bal... Het doet geen zeer, maar het voelt erg vreemd en 'onnatuurlijk'. Meestal zwakt het na een paar minuten wel weer weg. Ik heb het vooral 's nachts als ik per ongeluk op mijn buik ben gedraaid en dan weer terugdraai naar mijn rug of zij... Heel soms overdag als ik iets te zwaar heb getild bijvoorbeeld.
Kan wel kloppen! Vaak als je in rust bent en de kleine dus wat drukker is kan dat harde buiken geven en als je teveel belast hebt. Maar daarnaast is het ook normaal om te krijgen omdat je baarmoeder oefent
Wat ik begrepen heb van mn vk krijg je in het begin nog geen harde buiken, omdat je baby dan nog te laag ligt. Geloog pas bij 17 weken ofzo dat je er last van kan krijgen, want dan ligt hij bij je navel. Verder is het idd hoe sommige beschrijven. Heb je dit nou heel vaak zou ik wel even contact opnemen met je vk. Het kan nmlk zijn dat je je lichaam teveel belast waar je buik op reageerd of misschien wel blaasontsteking. Voor de meiden vanaf een week of 16 die de kleine al voelen, je kan ook een gespannen (lijkt op harde) buik krijgen als de kleine tegen je baarmoeder aan kriebelt of trapjes geeft. Je baarmoeder is dit niet gewend dus kan hierop reageren. Ik heb dus regelmatig als mn kleine jongen erg druk is dat mn buik erop reageerd. Wat dan helpt als het vervelend voelt is even gaan liggen of onderuit hangen zodat ik kan ontspannen. Maar voor wat ik hier gelezen heb van jullie zal ik me niet teveel zorgen maken en gewoon even advies vragen aan je vk of gyn. Die mag je altijd bellen als je je ergens zorgen om maakt, want stress is al helemaal niet goed voor je kleine ukkie.