Hey meiden en dames , Wanneer hield bij jullie de verstopping eigenlijk op of werd minder? Is daar ook een "termijn" voor? Of blijft dat de hele zwangerschap? Bij mij heeft verstopping veel effect op wat mijn maag kan verdragen, geloof ik. Heb het idee dat het nu iets minder wordt, en was even benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan! (Ben nog wel net zo misselijk alleen, helaas ) Liefs, Babel
Mag ik er dan een vraag aan toevoegen? Ik ben nu 6,5 week zwanger en zit pot-dicht. Ik ben nu aan de Roosvice Laxo en lactulose-siroop en het lijkt iets beter te gaan. Ontlasten doet alleen ook zo'n erge pijn en soms bloedt het behoorlijk (aambeien?) Heeft iemand nog andere tips? Alles is welkom!
Uhhhmm.. ik wil jullie niet ontmoedigen, maar bij mij duurde dit mijn hele zwangerschap én borstvoedingsperiode! Veel drinken, veel vezels eten, roosvicee laxo, aandrang niet negeren etc etc, maar dit weten jullie allemaal wel denk ik. Sterkte ermee, tis geen pretje.
ik krijg van mn gyn magnesiumpillen; helpt redelijk en werkt ook nog een beetje tegen de misselijkheid
Bij werkt de roosvice Laxo goed. Mijn vk had het ook over pruimensap, maar dat vind ik dus niet te pr.... (ha ha!) Gaat nu ook zonder de laxo iets beter, maar heb altijd lastige darmen gehad... Succes allemaal!
ik kreeg het rond de 30 weken en laat nog steeds keuteltjes, het is echt heel erg..... hoop dat als ik bevallen ben, het toch wel beter gaat....
Roosvicee laxo is ook pruimensmaak . Die vind ik zelf erg vies trouwens, krijg er een ijzersmaak van in mijn mond. Ik zweer bij (pruimen)siroop van de natuurwinkel, smaakt heel natuurlijk en is niet zo zoet. Even kijken... het is van Natufood, Natu-C Pruim heet het. Het is ook een van de weinige dingen die ik nog goed verdraag qua misselijk trouwens. @merah: Wat verder goed helpt is stand-yoghurt, elke ochtend en avond een klein beetje. En ook regelmatig zo'n kleintje activia pruim. En voldoende drinken, en toch proberen elke 2 dagen ofzo wel naar de wc te gaan. Hoe langer de ontlasting in je darm, hoe meer vocht eraan wordt onttrokken nl en hoe harder het dus wordt. Bij mij lijkt het nu dus wel iets beter te gaan, ik hoop dat het zo blijft! Maar ik hoor nog niet echt dames zeggen dat dit een kwaal is die dus weer overgaat in principe??
Hoi hoi, Ik heb ook al heel mijn zwangerschap last van verstoppingen al hoewel ik niet veel eten van boven binnen houd maar s'morgens probeer ik activia binnen te houden en dat gaat redelijk goed... en dan kan ik wel goed naar de toilet... maar als ik het niet goed binnenhoud (als ik moet overgeven) dan kan ik niet goed naar de toilet... ik ben morgen 26 weken maar heb er dus nog steeds last van heb 1 voordeel voor m'n darmen dat ik dus niet veel kan eten voor derest is het balen zo...
hmm hier nog iemand. maar ik heb het eigenlijk pas sinds een dag of 7. Heb Nutricia Stimulance Sinaasappelsap gekocht, roosvice laxo en die pruimen yoghurt. hoop dat het helpt...en snel over gaat. sterkte allemaal.
Ik heb mn hele zwangerschap last gehad. Maar moet ook zeggen dat ik hier altijd al last van heb gehad. Hoeveel fruit ik ook eet, drink en beweeg, het komt gewoon heeeel slecht eruit. Ik heb in het begin gedaan met erg veel fruit, veel bewegen (werkte gewoon dus dat was perfect) en Roosvicee Laxo. Maar op een gegeven moment wilde het niet meer en werd ik wakker van enorme pijn boven mn linkerlies (einde van je darm). Kon niet meer rechtop staan en werd gewoon naar van de pijn. Heb op recept van vk Lactulosesiroop gekregen. Dit helpt erg goed, maar dan moet ik er wel gewoon veel bij blijven drinken en veel fruit eten. Bewegen gaat helaas niet meer en dat merk je dan wel gelijk.. Zo, heeeeeel verhaal. Ik hoop dat jullie er iets minder last van zullen hebben!! haha
Bij mij is het helaas ook niet meer verdwenen. Het is idd altijd al wel een beetje een probleem geweest, maar nu is het heel erg. Zelfs als ik het gevoel heb dat ik echt nodig moet, komt het maar nauwelijks.
Ik ben nu 33 weken zwanger..en bij mij wordt het alleen maar erger helaas me darmen zijn helemaal in de war! En liggen ook knel door de kleine.. Ik probeer iedere dag ontbijtkoek te eten,en laxo pruimensiroop te drinken..veel vezels enz..enz.. Maar iedere week is het bij mij nu mis Sterkte voor iedereen hier! Liefs, Diamaria
Ik hoor het al, een lekker vooruitzicht dus (ben nu 6,5 week). Maar heb het er wel voor over hoor! Na 2 jaar eindelijk zwanger. Dan hang je toch jubelend boven de pot te kotsen (?) Een aambeitje meer of minder, ach... Als het maar gezond is... Hahahaha
Bij mij werd het vanaf week 30 juist weer minder. Ik ging de andere kant op het werd juist dunner. Volgens mij is het bij iedereen dus weer anders.