Ik heb nu sinds een nacht of drie steeds kramp in mijn kuit tijdens mijn slaap. Ik word er gewoon wakker! Kennen jullie dit en is dit normaal tijdens de zwangerschap?
dat is helaas normaal... Ik heb het vanaf week 15 tot week 25 ongeveer iedere nacht gehad. Vaak ook op het zelfde tijdstip. Inmiddels neem ik extra magnesium in (mocht van de vlos) . En het is minder. Alleen na de zwangerschapsgym heb ik wel weer altijd last... Maar oke. Probeer in elk geval te blijven bewegen overdag en goed te drinken. Maar het is zover ik weet een typisch zwangerschapskwaaltje...
10 weken lang elke dag? PFFFF....... Ik gebruik al vitaminen en moet even navragen of daar extra magnesium bij mag en ik ga toch wat meer water drinken, want dat heb ik de laatste dagen ook wat minder gedaan.
ik slik ook extra magnesium.. want heb al krampen in kuiten vanaf week of 12 zogauw ik snachts ook maar ff met tenen wiebel. met magnesium is het wat verminderd.
Mij helpt het dragen van steunkousjes wel. Hoe moeier mijn benen aanvoelen hoe sneller de kramp erin schiet, en met de kousjes zijn mijn benen een stuk minder moe 's avonds.
Als je het hebt je been gewoon strekken. Niet heel erg fijn, maar meestal is het daarna weer over. Ik heb het ook vaak gehad tijdens mijn zwangerschap, maar ik heb er al een hele tijd geen last meer van. Ik slik geen vitamines of ijzer o.i.d.. Kortom gaat ook vanzelf weer over.
heel erg gehad en nu alleen nog maar als ik hakken heb aangehad, kwam er toevallig achter. bij mij hielp strekken niet wel als ik mijn tenen naar me toe trok. succes
Ik heb het alleen als ik net wakker ben en me ff uit wilt strekken Gewoon je tenen naar je knieen trekken en het zo even volhouden
Sinds ik extra magnesium ben gaan slikken ben ik kramp vrij.. ik merk alleen wel gelijk wanneer ik 1 a 2 dagen de tabletten ben vergeten.
Wat ook helpt in is je been omhoog naar boven en je tenen naar je toe trekken (het beste is als partnerlief je ff helpt) ook zorgen dat je geen koude voeten heb daar krijg je ook snel kramp van....sterkte ik hoop dat ik er geen last van krijg
Ik helaas ook. Zo balen! Want ik vind het heerlijk om helemaal te strekken 's ochtends! Heb het soms 's nachts ook als ik per ongeluk strek in mijn slaap...
Als het gebeurt terwijl je je net lekker uitrekt, kun je je beter aanwennen om je niet uit te rekken tot je tenen, maar om je hielen naar beneden te duwen en je tenen/voeten gewoon rechtuit te houden. (Ben ik nog te volgen ) Bij mij schiet de kramp er dan niet in nl.