Hoi, Morgen moet ik een vlokkentest ondergaan en ik ben eigenlijk erg nerveus. Misschien schrijf ik hier even iets, om het van mij af te zetten.. Ik ben eigenlijk niet eens zo heel erg bang denk ik voor de ingreep, maar wel voor de uitslag en dat kan 2 weken duren. Vlokkentest kan vaginaal of via de buikwand, maar ze willen het eerst vaginaal proberen, is afhankelijk waar de placenta zich bevind. Alleen in het geval wanneer deze niet vlakbij de baarmoedermond ligt, gaan ze het via de buikwand doen. Het schijnt dat je wel een paar dagen pijn/last kan hebben van deze ingreep.. de kans op een miskraam is een halve procent meer dan in een normale zwangerschap, dus dat is het niet echt.. Maarja, ben wel een beetje bang.. Het is zo, dat zowel mijn vriend als ik drager zijn van CF; taaislijmziekte. En dat is een ongeneeslijke, erfelijke ziekte. Natuurlijk ben ik heel blij dat mijn vriend zich getest heeft vorig jaar op dragerschap (mijn zus is overleden aan deze ziekte, dus ik wist al heel vroeg dat ik ook drager was na onderzoek) maar voor alle zekerheid testte mijn vriend zich ook. CF was bij zijn familie totaal onbekend. Nou, nooit gedacht, maar ook hij was drager. Gelukkig weten wij het, want anders zet je een ziek kindje op de wereld.. maarja, toch blijft het zo spannend. Ik ben heel blij dat ik zwanger ben, morgen 11 weken alweer, en het klinkt misschien raar, maar je hecht je toch aan zo´n kleintje.. ik voel mij enorm zwanger, maarja als het kindje ziek is, dan besluiten wij om de zwangerschap te eindigen.. Pfff, het is lastig, ik ben erg nerveus voor zowel morgen als voor de uitslag. Zodra dit positief is dan kan ik het wel van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben, want al die tijd heb ik mijn mond gehouden tegen de meesten mensen , ook op werk, terwijl zij allemaal vroegen of het wel ging met mij, want ik zag zo moe.. maarja om iedereen op de hoogte te brengen van zoiets ingrijpends.. dus ondanks dat jullie mij niet kennen, hoop ik een klein beetje op een soort steun.. naja, ik laat jullie weten hoe het is ondergaan en hopelijk met een positieve uitslag over 1 a 2 weken. Takkiewakkie
hoi meid, ik snap dat je zenuwachtig bent. ik zal morgen echt voor je duimen dat het allemaal mee valt, laat je ons wel iets weten. ik duim voor je! heeel veeel succes !
Dank je wel voor je medeleven. Ik houd jullie op de hoogte, zeker weten! Toch moet je je ei-kwijt he.. nou, ik ga zo lekker vroeg naar bed en proberen te relaxen! doeiiii
hier nog een die heel hard voor je duimt! Hoop echt dat het kindje geen cf heeft! Heel veel sterkte de komende tijd meis! Kus
hoi takkiewakkie, ik zal zeker duimen voor een goede uitslag, en de vlokkentest door de buikwand heen,voel je wel. maar je hebt er echt niet nog een paar dagen last van hoor. alle succes meis. groetjes diana
Hi Twakki, Heel veel succes vandaag! Ik duim voor jullie voor een meevallende ingreep en een positieve uitslag! Groet Snoozie
Heel veel succes meid. Een vriendin van mij is ook overleden aan CF, dus ik snap je afwegingen helemaal. Bah wat een spanning! Ik duim dat alles goed gaat, zowel de ingreep als de uitslag.
Hoi meiden, Ondertussen is het 2 dagen verder, woensdag de test gehad. Het ongemakkelijke gevoel om met je benen in de beugels te zitten met 5 mensen om je heen verdween wonderbaarlijk snel. Daar maakte ik mij nog het drukst om geloof ik. Iedereen was heel aardig, legde uit wat ze gingen doen e.d. Op de echo zag ik de kleine van ons, hij/zij was vrolijk aan het springen in de baarmoeder.. die weet van niks dacht ik nog.. een handje in beeld en hoppekee daar ging die weer.. nou, je moet echt leren te ontspannen tijdens zo´n ingreep, want het deed wel pijn. Vooral de baarmoedermond die ontsmet moet worden, het leek op een hele heftige mensttruatiekrampen.. ik werd er helemaal ziek van. Dus washandje kreeg ik en maar proberen te ontspannen. Toen zag ik op beeld dus de naald of happertje, hoe je het noemt. en jeetje, je zag hem wel heel erg bij de baby in de buurt, dat vond ik wel eng.. de hapjes nemen van de baarmoeder deed trouwens geen pijn. Ze hebben genoeg vlokken kunnen pakken dacht hij, dus nu 2 weken wachten. Daarna beetje dizzy en buikpijn, maar verder viel het wel mee. Gister had ik alleen wel enorme buikpijn en een soort koorts, maar dat hoort erbij.. nu voel ik heel licht wel mijn buik, menstruatiepijnen zegmaar.. maarja, hopelijk is alles goed gegaan en over 2 weken een posi-uitslag. Dus let´s hope! TAkkiewakkie xx
Jeetje wat een gedoe meid! Hopelijk heb je snel geen pijn meer en is de dag van de uitslag snel daar! En dan natuurlijk nog een positieve uitslag! Duim weer voor je! Sterkte! Kus