Hallo, Ik ben morgen alweer 37 weken, en weet dat de beeb met zn koppie beneden ligt. Alleen, ik voel dat hij eerst met zn voeten of handjes aan de linkerkant ging duwen, en sinds een paar dagen aan de rechterkant! Hij was al een klein beetje ingedaald volgens de gyn. Dan kondie toch helemaal niet meer draaien, of wel? Van links naar rechts? Ik vraag me ook af , is dat bij jullie ook dat ze zeg maar met het ruggetje aan de rechter/linker kant ligt en aan de andere kant voel je de schoppen? Hoe ligt hij dan met zijn hoofdje in de bekken, vraag ik me af, ben bang als het een"sterrenkijkertje" ofzo wordt of helemaal scheef erin ligt. Of kijkt hij de hele tijd met een gebogen hoofdje nu ofzo? Gaat hij wel goed liggen voor de bevalling? Groetjes, Mandy 8)
hij blijft dan nog wel met zijn koppie naar beneden maar hij kan nog wel om zijn as draaien, dus kan het zo zijn dat de schopjes opeens aan de andere kant te voelen zijn.
Ja, precies zo dacht ik ook, maar zijn hoofdje blijft dus gewoon wel op dezelfde plek, die kandie dus niet meer gaan draaien? in principe ligtie nu dus met zijn hoofdje naar rechts/links, en zijn onderlichaampje draait maar een beetje links rechts, ? Lekker flexibel haha
ik heb hier dus werkelijk geen enkel idee over hoe de kleine meid ligt. Niet eens waar haar koppie ligt... en probeer het wel eens te voelen, maar ik voel het echt niet!
ons kindje was 2 weken geleden ook al wat ingedaald, maar lag nog niet vast. Er bestaat dan altijd een kans dat hij/zij nog gaat draaien al is die kans wel klein. Vorige week kregen we te horen dat ie zo goed als helemaal ingedaald was en gisteren zijn we weer geweest en toen was hij/zij helemaal ingedaald, ligt nu vast in het bekken.
Als je kindje vast ligt, kan hij/zij nog wel zijn lichaam draaien hoor, dat draait onafhankelijk van het hoofd, zoals bij ieder mens . Eva lag vaak met haar rug rechts, maar ook wel links of naar voren. Ze was trouwens wel een sterrenkijkertje, maar is tijdens de bevalling gedraaid .
Eva begon trouwens met indalen met 33 weken. Was ze de ene controle ingedaald, bleek een week later dat ze weer omhoog was geschoten. Met 37 weken lag ze geloof ik vast (gelukkig, want het indalen deed telkens veel pijn).
hier is de kleine ook ingedaald, maar ruggetje ligt ook steeds aan een andere kant hoor vooral als ik op mijn zij ga liggen, gaat ze aan die kant schoppen, als ik me dan omdraai, draait ze en gaat ze weer aan die kant schoppen nu al eigenwijs
Oh ok, ik ben bang dat dit een sterrekijkertje wordt vandaar dat ik het vroeg haha. Lijkt me vreselijk zo lange bevalling dan enzo, geen idee eigenlijk.. hopelijk gaatie met zn hoofdje de goede kant op met de bevalling! Kunnen gyns dat voelen of het een sterrekijkertje word of moet dat echt met een echo?
Gister bij de gyn geweest, en die zei dat nog steeds een beetje is ingedaald, maar nog niet vast ligt. Maar het was geen sterrekijkertje.. Ik zo blij. Alleen vannacht issie weer gedraait, inplaats van ruggetje rechts en trappen links, is het nu andersom, ruggetje links en trappen rechts! Ligt hij dan nog wel goed met zijn hoofdje? De gyn zei ook dat ze hoofdje ook zo lag dattie naar links keek (toen hij nog met zn rug aan de rechterkant lag en voeten links). Dan kijkt hij nu waarschijnlijk naar rechts? Kan zijn hoofdje dus nog zo draaien alsie een beetje is ingedaald? Ik snap er niks meer van .. Wanneer is het dan een sterrekijkertje? Mijn gyn zegt dus dat het grote kans geen sterrekijker wordt.. Help please!
Ik heb er totaal geen last van gehad hoor dat Eva een sterrenkijkertje was (behalve dan een beetje persdrang bij 5 cm maar daarna ging het ook snel). We wisten het pas toen ik moest gaan persen en toen is ze dus nog gedraaid (door op de baarkruk te persen). Vanaf de pijnlijke weeen tot de geboorte van Eva is nog geen 7 uur geweest. Dus ook niet lang. Maar als hij nog niet helemaal is ingedaald, kan hij ook nog wel draaien volgens mij. Maar niet teveel zorgen gaan maken hoor! De kans is sowieso al klein dat het een sterrenkijker wordt en het hoeft dus helemaal niet vervelend te zijn met bevallen.
Bij mij was Gyano met 37 weken ook nog ff snel gedraaid met zijn rug naar mijn rug (een sterrenkijkerhouding) maar met de bevalling is toch alles goed en snel gegaan<-- tijdens de weeen is hij gewoon gedraaid. maak je niet te druk en alvast heel veel succes gewenst met bevallen grtz Ramona