He dames! Mijn echo was een beetje schrikken.. Volgens de verloskundige zou ik nu 4,5 week zijn, terwijl ik volgens mij eigen berekeningen 6 weken ben. Ik had er wel rekening mee gehouden dat ik iets minder ver zou kunnen zijn i.v.m. mijn VMK vorige maand en dus niet precies weten hoe mijn cyclus zou verlopen.. Maar ik vind 1,5 week ernaast zitten wel erg ver! De verloskundige vond het er verder prima uit zien, maar vond het ook een beetje gek dat ik er 1,5 week naast zit.. Heb nog steeds gevoelige tepels, slaap slecht en misselijk in de ochtend, dus de klachten zijn er gewoon.. Ik maak me nu wel echt zorgen.. Over 1,5 week heb ik weer een echo om te kijken of het vruchtje netjes gegroeid is.. Mijn gegevens: vroege miskraam vloeien begonnen op 2-9, vloeien over op 10-9 Eisprong vermoedelijk in de week van 17 september (op 18 sept het dikke eiwittige slijm gehad. Eerste tuurtest op 1-10, CB digital met indicator gaf toen aan niet zwanger. Test op 2-10 wat donkerder (nog steeds wel tuur) en CB digital gaf aan 1-2 weken. Nu dus nog 1,5 week in spanning!!
Lastig meid Als je 02-10 positief getest hebt en het is nu 15-10 dan zou je nu 13 dagen + 4 weken = 5 weken en 6 dagen zwanger zijn Ik duim voor je mee dat alles goed zit meid
ik ben bij alle 3 mijn zwnagerschappen 1 week achter uit gezet.en bij de volgende echo's was ik op eens weer verder dus het zegt allemaal niks.en als de verloskundige zegt dat het goed is dan zou dat wle zo zijn. probeer te genieten ook al is het moeilijk zeker na een miskraam.op naar een mooi wondertje over 8 maanden groetjes esther
eisprong kan iets later zijn geweest> de innestelling kan langer duren dan gemiddeld> het groeiproces (nadat eicel bevrucht is) kan iets later zijn aan het begin> de meting kan net iets ernaast zitten.....allemaal dingen die ervoor kunnen zorgen dat je een week of meer teruggezet kan worden ! Ikzelf was bij de 1e zwangerschap 2,5 week terug gezet> dit is dan ook niet goed afgelopen. Bij deze zwangerschap was ik een week teruggezet. Vandaag 2e echo gehad en ben nu weer 3 dagen vooruit gezet. Ik wil daar dus mee zeggen> het kan alle kanten op en terugplaatsing hoeft niet altijd iets negatiefs te zijn! Maar ik begrijp je ongerustheid hoor (dat had ik ook!). Heel veel sterkte met wachten de komende 1,5 week (want dat is inderdaad heel spannend).
Bedankt voor jullie reacties.. het kan schijnbaar nog alle kanten uit, maar weet gewoon niet hoe ik de komende 10 dagen door moet komen!
Ik ben met 7+2 weken 6 dagen teruggezet, en nu zit onze kleine juist 1,5 week voor met groeien. Dus het wil weinig zeggen hoor. Zo pril is het nog verschrikkelijk moeilijk te zien allemaal. Tussen de 9 en 12 weken kunnen ze het echt een stuk beter zien.
Mijn vrouw is bij 10 weken 2,5 week terug gezet, dus het kan allemaal! Terwijl we precies wisten wanneer de "bevruchting" had plaats gevonden. Blijkbaar heeft het 2,5 week geduurd voordat de innesteling plaats heeft gevonden. Heeft ons toen ook stress opgeleverd maar hoeft echt niks slechts te betekenen!
Ik ben ook teruggezet snap je zorgen, maar hij is nu wel 18 maanden probeer hoe moeilijk ook een beetje afleiding te zoeken.
Hey Rikki, Ik wil je niet aan het schrikken maken, want t kan idd nog alle kanten op en t hoeft niks te zijn, maar ik wil je toch eventjes mijn verhaal vertellen, want wie weet dat je er toch iets aan kunt hebben.. Ik heb 3 keer een miskraam gehad en bij alle keren liep t embryo achter in groei.. Dan was ik bijv voor mijn berekening 8 weken zwanger, maar dan zei de echo 6.5 week.. en dan zag alles er verder goed uit hoor, kloppend hartje, klopte ook altijd goed.. maar t was altijd te klein.. en uiteindelijk stopte t hartje en kreeg ik of spontaan n miskraam, of ik kreeg een curretage.. Na de 3e miskraam heb ik een hele reeks onderzoeken gehad in Brussel en toen bleek dat ik Factor V Leiden heb. Dit is een stollingsstoornis die zorgt voor bloedpropjes in de placenta/baarmoeder.. hierdoor is de doorbloeding niet goed en krijgt t embryo niet voldoende voeding. Dit verklaart waarom t achter bleef in groei en uiteindelijk stierf. Deze zwangerschap lijkt eindelijk goed te gaan. Ik spuit dagelijks bloedverdunners en ik ben nog voorzichtig, maar ik krijg hoop. T kindje is nu telkens zelfs aan de grote kant!! Omdat je eerder een vroege miskraam hebt gehad, wil je toch even dit meegeven. Mocht t nu weer niet goed goed gaan (wat ik van harte niet hoop natuurlijk), dan is t misschien een plan om je verloskundige of gynaecoloog te vragen of je miss bloed kunt laten prikken en ze je kunnen testen op stollingsstoornissen. Er zijn namelijk heeel veel verschillende stollingsfactoren en t komt echt heel veel voor. T rare is alleen dat bij sommige vrouwen t geen invloed heeft op de zwangerschap en bij anderen wel.. Nou meid.. Ik hoop dat je deze 1.5 week goed doorkomt en dat je volgende echo gewoon helemaal dikke prima is en dat t allemaal vals alarm is! Maar soms voel ik me even geroepen om mijn verhaal te delen, want je weet tenslotte maar nooit...
Laten we het hopen.. Alleen als ik echt 1,5 week korter zou zijn, zou dat betekenen dat ik al wel heel vroeg positief getest heb.. Ik ben nu echt een beetje down.. De fysieke klachten van de zwangerschap zijn er nog steeds.. Misselijkheid, zere borsten, slecht slapen.. Maar toch ben ik zo bang dat het weer mis gaat!
Stel dat je op 2 okt net een week na ei zat was je toen 3 weken zwanger. Tel hier 13 dagen bij op en dan kom ik uit op 4+6 weken tijdens de echo dus dat kan kloppen. Heeft de verloskundige iets opgemeten waardoor ze op 4+5 weken kwam??
Ja het vruchtzakje.. En het vruchtzakje zag er verder ook prima uit vologens haar.. Er zat zelfs in de verte al een vruchtje in..
Ik zou me niet al teveel zorgen maken! Je bent vroeg geweest voor de echo dus naar mijn weten kan het alle kanten nog op.
Nu ik erover na zit te denken.. Volgens mij had de verloskundige een vruchtzakje van ongeveer 8 mm gemeten.. Dat zou toch overeenkomen met een zwangerschap van ruim 5 weken.. En dat zou al dichter in de buurt komen van mijn berekening...
Ik heb hetzelfde loop ook ongeveer een week achter dacht 6,3 te zijn maar vruchtje was te klein ook klopte het hartje nog traag maar als ik een week zou achter lopen zat normaal zijn of het is gewoon helemaal fout werd mij verteld. Ik heb ook nog steeds allerei kwaaltjes had eergister nogal last van mijn buik dus was er echt van overtuigd dat de miskraam zou beginnen maarja geen bloed of pijn meer gehad krijg morgen de echo al zie ik het somber in. Maarja de wonderen zijn de wereld nog niet uit..
De onzekerheid is inderdaad echt niet fijn!! Men zegt dat ik vertrouwen moet hebben in t kindje en mijn eigen lichaam.. Is alleen wel heel lastig als het vorige maand in de vroege miskraam is geeindigd..
Hier in het ziekenhuis zeggen ze dat een meting voor 8 weken absoluut geen zin heeft omdat het niet alles kan zeggen. Een echte termijnbepaling kan pas vanaf 8 weken.. Ze kunnen nu alleen schatten.. zou me nog niet teveel zorgen maken!!
De onzekerheid is het ergst. Ik weet er alles van. Ik ben uiteindelijk ruim 2 weken teruggezet, terwijl ik weet wanneer ik voor het laatst seks heb gehad. Bij mijn 3de echo in 3 weken zou ik toch minimaal 7 weken moeten zijn. 2 weken later, alsnog maar 8 weken. Ik dacht echt dat ik gek werd. Nu achteraf heb ik dus positief getest met iets meer dan 3 weken. Inmiddels maakt het me niets meer uit. Ik vind het heel jammer dat ik helemaal geen positieve herinneringen heb aan het begin, hartstikke ziek en constant gespannen, maar gisteren de 20weken echo maakt veel goed. Heel veel succes!!! En virtuele hug.
Bedankt voor jullie opbeurende reacties.. Dat doet de mens goed.. Ik heb zelf ook al bedacht dat ze gewoon niet goed heeft gemeten.. Al blijf ik er wel onzeker onder.. Het "broekluren'' was net over.. En nu ben ik er weer continu mee bezig.. Bij elk steekje in mijn buik denk ik nu.. Oh jee!! En als ik een paar uur geen steekjes voel denk ik ook.. O jee!! Er zit geen leven meer in mijn buik.. Om gek van te worden.. 20 keer per dag voel ik aan mijn tepels! AAUWW!! En zolang mijn tepels pijn blijven doen en ik in de ochtend misselijk ben probeer ik het maar zoveel mogelijk van mij af te zetten.. Met nadruk op probeer.. hihi!