Hoeveel echo's laten jullie doen/hebben jullie gedaan als het gaat om een gezond kind? Wij hebben met 8 & 12 weken een echo gehad (dat doen ze bij onze verloskundige praktijk standaard) en dan laatst de 20 weken echo. We hebben ze ook nog een pretecho gedaan met 16 weken om het geslacht te bepalen. Nu neigen we er ook naar om rond de 27 weken een 3d echo te laten maken, maar is dat eigenlijk niet een beetje veel? of zijn er meerdere mensen die zoveel echo's laten maken?
Bij mijn vk doen ze standaard 3 echo's (met 8, 12 en 16 weken). Ik had er daarnaast nog extra omdat ik ook bij de gyn deels onder controle stond en natuurlijk de 20 weken echo. Wij laten verder nog een 3d pretecho doen en ik krijg nog een 30 weken groeiecho ivm een hartafwijking in de familie. Dus nee, ik vind niet dat je veel echo's laat doen
Volgens mij moet je gewoon lekker doen, waar je zin in hebt! Ken ook een stel dat gewoon elke vier weken een pretecho heeft laten maken, gewoon omdat ze dat leuk vonden.
als jij graag een extra echo wil laten maken, moet je dat gewoon doen joh. Hier een echo gehad met 7wk en 10wk. Volgende week weer 1 met 20wk. Dus denk dat dat de laatste is.
Door mijn miskramen kreeg ik vanaf week 6 t/m 12 wekelijks en echo. Met week 16 geslachtsbepaling (pretecho) toen de 20 weken echo daar was ze klein en kreeg ik om de week een uitgebreide groeiecho en wekelijks flow van de navelstreng en het meten van vruchtwater.
Hier kreeg ik een standaard echo met 10 weken en met 20 weken. Zelf heb ik een pretecho laten maken met bijna 8 weken (omdat ik zo zenuwachtig was of het hartje wel zou kloppen) en met 16 weken (omdat we het geslacht wilden weten). Maar als je het leuk vindt om meer echo's te laten maken en je hebt het geld er voor, lekker doen toch!
Hmm...ja ik ben niet normaal dus eigenlijk moet ik niet reageren. Ik krijg elke 14 dagen een echo omdat we een tweeling krijgen Maar wat er gezegd wordt, wat jij wil! Al wil je elke week een pretecho, dat is lekker aan jou! Want weet je, deze zwangerschap kan je nooit meer over doen.
Eerste echo met 6,5 week. Daarna termijnecho bij 10,5 week. Bij 12 weken de combinatietest. Met 14 weken gratis echo van fonteys (studenten). met 16 weken geslachtsbepaling. Rond de 17 weken eentje ivm bloeding. Toen de 20 weken echo. Met 26 weken weer echo van fonteys. Met 28 weken 3d pretecho. Met 30 weken groeiecho en krijg met 36 weken nog een liggingsecho. En ergens een keer tussendoor zomaar omdat de vk zei dat iedereen graag zijn kindje ziet. Als het goed is zijn dat ze allemaal. Best veel (totaal 12) dus maar wel leuk.
Hier een echo gehad met 7 weken (intake), 12 weken (termijnecho), 20 weken. en vandaag de 30 weken groeiecho en met 36 weken nog een liggingsecho. en ik heb er tussendoor nog 2 gehad voor extra controle, ivm bloedverlies bij 9 weken en vorige week ivm weinig beweging. dus echo's genoeg hier!
Vergoede echo's met 10 en 20 weken. Zelf met 7 en 14 weken een echo betaald. Bij de middelste met 9 en 20 weken en vanwege placenta met 30 weken nog een check. Kreeg die keer ook een echo bij 37 weken. Zelf nog twee betaald. Bij de eerste alleen met 11 en 20 weken een echo. Pret met 16 en 28
Ik ben ook niet normaal maar ik zou idd doen wat jou leuk lijkt! Ondanks dat ik op dit moment al 12 echos heb gehad. Maar wij hebben ook een pret echo laten maken gewoon voor de lol.
Omdat ik niet geloofde dat ik zwanger was (ik was van mening dat ik kanker had vanwege de cystes op mijn eierstokken en de huisarts zei: tja, het zou kunnen, maar ik denk van niet - dus doe maar een echo voor de zekerheid) kreeg ik een echo met 7 weken. En daarna de normale met 10 weken. En daarna de 12-weken echo. En vervolgens de 20-weken echo en daar hadden ze een verkorte baarmoedermond geconstateerd die ze in de 21ste week ook hebben opgemeten en daarbij ook weer even naar het kindje hebben gekeken. Vervolgens heb ik een groeiecho in de 28ste week en bij de 32ste week en dan nog een liggingsecho in de 36ste week en dan ben ik er hoogstwaarschijnlijk klaar mee. Ik vind het leuk hoor, daar niet van Maar we hebben zoveel echo's dat een pretecho eigenlijk totaal niet nodig is!
Ik heb nu met 6,4 8,6 en 10,6 weken een echo gehad nu zal ik met 14 weken weer een echo krijgen en dan met 17 weken en dan met 19 weken en met 21 weken krijg ik in Nijmegen de guo en ga zo maar door haha ik krijg elke 2 a 3 weken een echo tot de baby geboren is Enige echo die wij " extra " doen is een geslachte bepaling in Nijmegen doen ze dat wel maar wij willen graag met 16 weken
Wij hebben er al een heleboel gehad. Op 5 weken, 11 weken, 16 weken geslachtsbepaling, 20 weken, 24 weken op open dag, 28 weken pretecho (gewonnen). En dan krijg ik op 30 weken nog een echo om de ligging van de placenta te controleren (lag nog te laag op de 20 weken echo) En de VK verwacht ook nog een liggingsecho of twee, omdat meneer op alle echo's in stuit lag.
Wat krijgen jullie veel echos. Zie dat veel van jullie met 8 weken hebben en ook nog met 12 weken. Intake en termijn. Ik krijg er maar eentje met 10 weken en een met 20 weken. Krijg er ook niet meer vergoed geloof ik. Verschilt dat zo per praktijk?
Sniffie, vaak hebben de vrouwen die een echo met 7 a 8 weken hebben een medische en-of miskraam geschiedenis, niet altijd overigens. Bij mn vorige zwangerschap, die is uitgedraaid op een miskraam zou ik ook met 10+3 mn 1e echo hebben. Omdat het toen mis is gegaan krijg ik hem nu al op 7+3.