vlokkentest met mozaik uitslag

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vlok, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlok

vlok Nieuw lid

12 mrt 2008
    1
    0
    0
    3 weken geleden hebben wij een vlokkentest gehad met als eerste resultaat alles prima in orde. Tot gisteren het telefoontje kwam dat ze er toch niet zeker van zijn. In 5 cellen mist er een chromosoom 20. Het voorstel is om nu een vruchtwaterpunctie te doen en uitsluitsel te krijgen of de baby chromosoom 20 mist of niet. Maar als de baby in enkele cellen het chromosoom mist kunnen zij de consequentie hiervan niet overzien. Er zijn maar 2 gevallen bekend. 1 baby is bij de geboorte overleden en 1 vrouw van 37 heeft problemen met het krijgen van kinderen. Weet iemand misschien iets over chromosoom 20 of heeft iemand ervaring met een mozaik uitslag van de vlokkentest. Alle informatie is welkom! Want wij weten het niet meer. :(: :(: :(: :(: :(:

2. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Sorry ik weet er niets vanaf maar wil jullie heel veel sterkte wensen..

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik weet er ook niks van, maar de angst die jullie nu hebben is echt vreselijk. Weet er alles van... Maar ze willen dus een vruchtwaterpunctie doen, maar als er dus iets mis is met dat gen dan weten ze nog niet wat dat betekent? Echt moeilijk hoor. Maar ga niet meteen van het ergste uit, hoe moeilijk dit ook is. Wij wisten meteen dat het helemaal mis was en hebben daarom de zwangerschap afgebrken. Dit bleek echter al uit de echo, we konden nog extra test laten doen (vlokkentest) maar dit heb ik geweigerd. Wij wisten genoeg zo. Jullie moeten nu gaan nadenken wat jullie zouden doen met een slechte uitslag. De zwangerschap doorzetten of afbreken. Wil je zowieso niet afbreken, dan die test niet laten doen. Maar er is ook een kans dat er niets aan de hand is he, en dat wil je ook graag weten. Maar de pest is dat je gewoon nooit zekerheid hebt... Ik hoop dat de gyn jullie meer kan vertellen en jullie advies kan geven. Ik wens jullie iig heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat het vals alarm was!

Deel Deze Pagina