De 20 weken echo, wordt deze altijd in het ziekenhuis gedaan? Hoelang duurt deze? Krijg je hier ook foto`s van? En nog effe een vraag heeft iemand hier ervaring met het echocentrum Babyvieuw in oirsbeek? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes cindy
Bij mij werd deze bij een echobureau gedaan. Informeer even bij je verlsokundige waar zij mee samenwerken. Zelf heb ik twee fotootjes meegekregen. Vanuit de wachtkamer zag ik anderen met veel meer foto's naar buiten komen, maar helaas lag onze beeb er die dag niet zo fotogeniek bij... Maar het belangrijkste van de 20 weken echo is natuurlijk dat er geen afwijkingen gevonden worden. Voor foto's of een dvd kan je altijd een pretecho laten maken. Heb geen ervaring in Oirsbeek.
20 weken echo wordt meestal bij een echocentrum gemaakt en niet in het ziekenhuis, tenminste niet zonder een medische reden. De echo duurt ongeveer 30 tot 45 minuten. Bedenk wel dat het niet altijd ervaren wordt als leuk. Ik vond het persoonlijk geen zak aan omdat alles uitvergroot werd om goed naar de organen etc te kijken, dus konden wij de beeb niet duidelijk zien. En verder hoop je dat ze niets vinden, dus ik ervaarde het niet als heel leuk. Voor een leuke echo gaan wij over 2 weken een pretecho laten maken. Meestal krijg je wel foto's, maar ze zijn het niet verplicht omdat er inderdaad alleen wordt gekeken of er geen afwijkingen zijn. Maar meestal kun je rekenen op een strip foto's hoor. Babyview in oirsbeek ken ik niet, maar weet wel dat Babyvieuw heel goed aangeschreven staat! groetjes
Onze 20weken echo werd uitgevoerd in het diagnostisch centrum ligt er idd maar net aan waar jouw verloskundige mee samenwerkt. Wij hadden 4 foto's, waaronder 1 hele duidelijke van het geslacht, maar daarvoor moet je maar net een echoscopiste treffen die dat WIL onderzoeken... en we konden de videoband mee laten draaien, maar die deed het helaas niet bij ons...
Onze 20 weken echo is gemaakt in het ziekenhuis, maar dat kwam omdat ze bij de verloskundige zelf geen echo-apparaat hebben staan. De eerste keer kregen we 13 foto's mee maar we mochten nog een keer terugkomen, omdat ie er niet goed voorlag, niertjes en wervelkolom waren niet goed te zien, toen kregen we er nog 4 mee. Toen kwamen we erachter dat we in aanmerking kwamen voor een SEO (een medische echo gemaakt door een gynaecoloog) toen kregen we er 1 mee, omdat we al een aantal keer eerder waren geweest.
bij sommigen krijg je maar 1 of 2 fotos mee en bij anderen weer meer. wij hebben ondertussen al 11 echos gehad, en ook de nodige fotos.
Bij ons was het gewoon bij de vk zelf omdat ze toevallig ook het echo centrum in hetzelfde pand hebben liggen. We kregen 3 foto's en een stukje op de DVD mee Wat Babyvieuw in oirsbeek betreft, mijn schoonzus heeft hier heel goede ervaringen mee en heb al vaker goede dingen erover gelezen.
dat vond ik ook; ik vond de 20 weken echo nogal tegenvallen . En eerst wilde ik geen pretecho doen (tis zo duur!) maar door die tegenvallende 20 weken echo, waar gelukkig wel alles oke was, hebben we toch '3e paasdag' nu een pretecho...
Bij de eerste de 20 weken echo in een echocentrum en bij deze in het ziekenhuis (maar ben ook onder behandeling van gyn)
ik heb een geweldige 20 wk echo gehad en hij duurde ongeveer 30 minuutjes en heb een stuk of 6 fotos gekregen en een dvd. ik heb zelf 8 euro moeten betalen voor de dvd maar dat is niks voor z'n speciaal moment. ze bleek kern gezond en bleek een meisje en dat maakte me dag zowiezo goed. ik heb ook bij 23 wk alsnog een pretecho laten doenomdat dat 3d is en toch ook heel erg special. het kost wat maar dan heb je ok als een mooi aandenken