Bij wie ook een groter kindje vastgesteld door groeiecho's?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door noname, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Gisteren een groeiecho gehad. En gelukkig maakt ons kindje het goed maar het is wel aan de grote kant.

Ik ben 31 weken zwanger (de gyn ging daarbij uit van de eerste echo waar ik nu pas 30 weken zou zijn) en het kindje heeft nu al de volgende maten.
    Hoofdomtrek 30 cm, conform 32w6d
    Buikomtrek 26,80, conform 31w1d
    Benen 6,2, conform 32w5d
    Geschat gewicht 1814 gram
    Met de 20 weken echo liep het kindje ong. ook zoveel voor alleen waren het toen de benen en de buik.

Poehee...gaat er nu een klein reusje uit me komen, en heb ik meer kans op een vroegere bevalling?
    Wie kan me een beetje geruststellen...
    Ik moet over 4 weken weer terug voor een groeiecho.

xxx noname

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tja, het zou kunnen zijn dat je een grote baby krijgt....hoe groot was je dochter bij haar geboorte?
    Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden, dan kan je met je vk/gyn bespreken wat nu het beste is.
    Ik zit trouwens met hetzelfde probleem....heb over 3 weken een groeiecho en rond de 36/37 weken weer....daarna met de gyn bespreken over hoe we de bevalling aan gaan pakken. Mijn dochtertje woog nl.4700 gram bij haar geboorte en dat paste bij mij niet en ik heb dus een keizersnee gehad.....
    Succes!

3. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hoihoi,

Hier beetje hetzelfde probleem.

Ben net terug van gyn. Groeiecho gehad en kleintje weegt nu al ong 6 1/2 pond :$ Moet nu nog een keer een glucose dagcurve doen (vorige was goed). Zit ook wel met aantal vraagjes. Volg wk moet ik al weer terug dus dan weet ik hoop ik meer.

Gelukkig zijn er meer meiden met grote baby's :D

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik krijg a.s. dinsdag een groeiecho. Vanmorgen bij de vk geweest en die zei dat het voelde alsof het al 7,5 pond was :$
    Ben benieuwd dinsdag. Suikers schommelen wel erg maar blijft steeds binnen de norm.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij mijn vriendin schaten ze de beeb ook op ruim 7 pond ze kwam eruit en woog 5,5 pond. Die schattingen klopen volgens mij nooit hoor

6. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Hier ook een groot kindje aldus de gynaecoloog.

Onze oudste was ook flink met 32 weken woog hij 2540 gram :)

Ben benieuwd hoeveel dit kindje nu weegt mag volgende week weer op controle.

:p

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo!

Hier was het andersom, Eefje zou volgens mijn gyn zo'n 2500 gram wegen, maar kwam er 3 dagen later uit met 3200 gram..

en hij was het hoofdje aan het meten en kwam met 36 week op 35+1 uit, maar hij was het vergeten op te slaan en toen meette hij het nog een keer en was het opeens 36..

maar het is goed dat ze er op letten!

x

8. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Vandaag moet ik naar de VK en ben benieuwd of zij me wat meer kan vertellen.

x

9. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Succes vandaag! :)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kindje was ook bovengemiddeld. Vooral hoof en buik. Bij de geboorte was het ook een 8-ponder en 54 cm. Dus een mooi formaat.
    Maar de geboorte was wel 8 dagen na de uitgerekende datum. Dus het zegt niks over een vroege bevalling helaas.

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Wij hebben gisteren een pretecho gehad. Erg leuk en mooi! Tijdens de 20 weken echo liep het kind redelijk gelijk met de duur van de zwangerschap, maar nu loopt het 2 weken voor. De echoscopist klonk niet gealarmeerd, maar zei wel dat ik het beste de verloskundige wel op de hoogte kon stellen van het feit dat het waarschijnlijk een zwaar en lang kind wordt (8 pond en 54 cm). Voornamelijk zijn/haar buik en benen lopen voor op schema. Als ik het goed onthouden heb is de baby nu al 45 cm en 6 pond.
    Heb nog even gedacht dat ik misschien zwangerschapsdiabetes had, maar de vk op het forum heeft me gerustgesteld en de huisarts vanochtend dmv een vingerprik ook. Voor de zekerheid volgende week toch nog even bespreken met mijn eigen vk.

Ik hoop op een iets te vroege bevalling. Maar ja, het schijnt inderdaad niets te zeggen.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    die van mij lag tijdens een pretecho ook 2 weken voor.. ik zie het wel.. hoop dat ik wat eerder beval

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap 1 groeiecho gehad en kindje liep tot 4 weken voor op groei en bij de geboorte 8 pond en 55 cm.

Daardoor ben ik tijdens de 2e zwangerschap al eerder doorverwezen naar de gyn en vanaf 27 weken om de 3 weken een groei echo gehad. Met 41 weken ingeleid en kleine Thom was 55 cm en 9 pond. Ik moest, volgens de groei echo's rekening houden met min. 8 pond...

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Maar hoe kan je er voor zorgen dat je kindje gewoon op schema blijft lopen? Tegenwoordig worden er heel veel 7/8 ponders geboren.

15. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi!

Hier ook een grote baby!
    Vanaf 25 weken een P95 (dus 5% op die termijn groter dan hij).
    Om de 2 weken echo's en suikertest voor mij op 30 weken (negatief)

Ik moest in het zh bevallen vanwege de grootte van het kindje.
    Ik zou ingeleid worden met 39 weken en ik was met 38 bij de gyn, echo gaf niets meer aan (in weken dan, alleen sterretjes, pastte niet binnen de curve van 40 weken de afmeting van ons reusje).
    De gyn schatte hem toen op 10 pond. Die nacht braken met vliezen en 13 uur later werd (na een flinke knip en de vacuumpomp) een kindje geboren van 57 cm en 9 pond!

De knip en de pomp hadden niets te maken met de grootte van de 'kleine' maar mijn persweeen hielden het voor gezien an anderhalf uur en zijn hartslagje ging naar beneden!

Ik wens je heel veel succes, houd het goed in de gaten, maar laat je niet gek maken. Ik moest maar maat 62 meenemen, want de rest zou te klein zijn. Hij pastte nog keurig 3 dagen in maat 50/56...haha.! Rompers gingen in die maat een maand goed van hema/prenatal.

Geniet maar lekker van de echo's!

16. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier word ook een rusje verwacht.
    Met 27, 4 dagen een pretecho gehad. En toen woog ons ukkie al 1442 gram normaal tussen de 900 en 1100 gram. Krijg nu ook een extra groeiecho op 25 november. Als de uk zo doorgroeit komt hij ook uit op 10 pond. Met echo P96% dus 96% van de baby's op die termijn zijn kleiner.

17. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Omdat onze oudste dochter 4506 gram woog bij de geboorte heb ik tijdens de zwangerschap van Sophie meerdere groeiecho's gehad. 1 x bij 30 weken, 1x bij 32 weken en 1 x bij 36 weken.
    Bij elke groeiecho lag Sophie ver voor haar termijn.
    Ik kon volgens de Gynaecoloog rekening houden met een geboortegewicht zo tussen de 9 a 10 pond.
    Ook bij de handmetingen zeiden ze steeds dat het een flinke baby zou worden.'
    Ik ben op 9 oktober jl bevallen van Sophie en ze woog 3825 gram bij de geboorte.
    Ze was dus lichter dan haar grote zus...

Kortom ik geloof niet zo meer in die groeiecho's en schattingen, want ze zaten er bij mij compleet naast.
    Mochten we ooit nog een 3e kindje krijgen, laat ik geen groeiecho's meer maken.
    Ik was in de veronderstelling dat ik van een reus zou bevallen en dat had me ook nog eens onnodig ongerust gemaakt.

Liefs Elly.

Deel Deze Pagina