Vlokkentest of Vruchtwaterpunctie ervaring gezocht!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamalieske, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Crisje fijn dat je even hier wilde vertellen hoe het gegaan is, dan kan ik me er iet wat op voorbereiden.

Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van de NT meting (nu met bloed uitslag erbij) 1 op de 15.

Niet wat we wilden horen natuurlijk ik had liever 1 op de 180 gehad ofzo.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh meid, ik snap dat je bent geschrokken van die uitslag... Ik hoop dat je straks toch een goede uitslag krijgt van de vwp. En wat betreft je eerdere opmerking, waarom je zo weinig leest van stellen die een slechte uitslag hebben gekregen. Ze zijn er wel hoor, lees maar bij de vlinderlounge. Zelf heb ik een slechte diagnose gehad bij de 13 weken echo. Wij hebben op basis daarvan de zwangerschap afgebroken. Als je er meer over wil weten, kun je het gewoon vragen. Ik hoop dat het voor jullie niet zover hoeft te komen! Sterkte!

3. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    ow getver mamalieske, dit is zeker niet wat je wilt horen. Ik hoop echt voor jullie dat er een goede uitlag komt. Dit is echt een rottijd dan, jullie gaan dan toch op een andere manier dan wij de punctieprocedure en wachttijd in.
    Ik hoop nog van je te horen hoe t gegaan is.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    1 op de 15 het is niet mis hé en mijn bloed was helemaal oké zeiden ze nog aan de telefoon.

heb nog ruzie gehad met 1 van de 3 vk van de praktijk, die melde me gewoon ff aan de telefoon: Ja maar dat maakt toch niets uit wat de uitslag is, het is MAAR een kansberekening. Het was goed dat ze niet tegenover me zat had er anders over haar buro heen getrokken denk ik.
    Heb haar meteen verteld dat ze wel anders zou lullen als het haar zwangerschap betrof. Gelukkig ben ik inmiddels door de wol gewassen en wel wat gewend op "niet serieus genomen worden door artsen e.d."

De dag erop weer een vervelende reactie gehad van diezelfde vk toen ik wederom belde om te vragen of de volledige uitslag er nu wel was, die wilde niet ff bellen met het diag. centrum, en dat na al 2,5 week wachten... de uitslag was er dus gewoon al 3 dagen! Uiteindelijk zelf met het DC gebeld en de uitslag gekregen door de telefoon de medewerker daar schrok er ook van dat een patiënt zelf belde en vroeg meteen waarom, hij heeft dit dus direct aan de vk en gyn weer terug gekoppeld en 's avonds werd ik door de gyn gebeld die geshockeerd was over de gang van zaken bij mijn vk-praktijk.

Later belde ook de collega van die ene vk nog even (die door de gyn op de vingers getikt was) hoogst verontwaardigd op want zij had toch niets fout gedaan (nee je collega muts!), die heb ik meteen een veeg uit de pan gegeven, ik kom daar NOOIT meer.

Toen ik zwanger was van Isa had ik af en toe al een vervelend gevoel bij deze praktijk maar omdat het vertrouwd voelde daar, nu weer voor deze praktijk gekozen. Bevallen moet ik toch in het ziekenhuis dus ach wat maakt het uit dacht ik nog.

Donderdag een afspraak bij mijn gyn, verwacht/hoop dat ik nu alleen nog controles bij hem zal hebben.
    En het zou allemaal zo erg niet zijn als ik de vorige zwangerschap en bevalling niet zoveel ellende mee had gemaakt met medisch personeel dat je niet serieus neemt.

Maar dit helpt dus echt niet om ontspannen te blijven!
    Ach ja we gaan de laatste week wachten tot de VWP in ik tel de uren af, en ben blij als dat achter de rug is. Dan kunnen we wachten op antwoorden en uitslagen.... ik ben dit wel zo spuugzat nu.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Jee zeg, wat een verhaal.
    Toen ik het aan t lezen was dacht ik nog, ze zal toch niet bij die praktijk blijven, ik was daar weg gegaan. Gelukkig heb je dat ook gedaan las ik later.
    Onvoorstelbaar dat VK's zo kunnen reageren.
    Vraag mij af hoe ze reageren als blijkt dat na de bevalling het kindje levenloos is, ach, kan de beste overkomen, maak je gewoon een nieuwe...
    Zeker van deze beroepsgroep mag je toch wel wat inlevingsvermogen verwachten.
    Kun je de dagen een beetje door komen?
    Als je donderdag naar de gyn. moet kun je toch vragen of je de controles voortaan daar mag doen? Nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik had vandaag een mindere dag, heb de hele dag in mn pyjama gelopen, geen zin om aan te kleden, hoefde de deur toch niet uit. Ik denk omdat ik morgen de uitslag krijg.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wat een vreselijke VK zeg die van mij belde me wel maar wilde meteen even langskomen om alle mogelijkheden uit te leggen (mijn kansberekening was 1:150 maar mijn bloed was niet goed de nekplooi wel, andersom dus)

TUURLIJK is het een kansberekening maar daar heb je als zwangere vrouw niet veel aan zeg, het is gewoon niet iets waar je meteen aan denkt en als je het overkomt ben je compleet van slag af, heel logisch (het rationeel nadenken dat het een kansberekening is dat ontbreekt volgens mij bij elke hormonale zwangere vrouw, tenminste wel bij mij hoor)

Heel veel succes met wachten mamalieske (het moeilijkste onderdeel van dit allemaal) ik hoop dat het meevalt en dat je gewoon een hele gezonde beeb in je buik hebt, want van de 15 kindjes zijn er nog steeds 14 kerngezond (ook al weet ik dat die logica nu ver te zoeken is)

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Bedankt dames, ga zo vertrekken naar de gyn verwacht wel dat ik bij hem de controles mag lopen, stelde hij vorige keer al voor dus ga hem er aan houden.

Crisje laat je even weten wat de uitslag was, ik duim voor jullie (k)

IMD je woont dichtbij zeg, wel toevallig dat we alle drie brabo's zijn.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Waar kom jij dan vandaan mamalieske? Het staat niet bij je naam.

Hoe was het bij de gyn?
    Nou, ik heb vanmiddag gebeld, wat was ik zenuwachtig zeg. Maar alles is goed gelukkig. Het 1e onderzoek tenminste, voor de rest moet ik over 2 weken bellen.
    Maar daar ben ik niet zo zenuwachtig voor. Waarschijnlijk omdat die die risico's sowiso niet groot zijn.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja 3 brabo's vol met onzekerheid, ik ben al verlost (nou ja pas helemaal deze vrijdag met de hele uitgebreide 20 weken echo) en ik ga gewoon duimen voor goede uitslagen aan jullie kant, wij brabodames steunen elkaar gewoon een beetje extra toch? het is gewoon klote allemaal die onzekere tijd! slopend!

10. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    woonplaats staat er bij ook niet bij zie ik nu. Zeker ooit veranderd. Vlakbij Eindhoven dus.

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Crisje wauw wat fijn een goede uitslag (iig de voorlopige dan) dat geeft hoop voor de rest.

Ik kom uit Liempde onder de rook van Eindhoven zeg maar ;)

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jullie wonen heel dicht bijelkaar (en ik moet nog evene half uur/45 minuten rijden ervoor :p

13. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Is dit een hint? :)
    gemert en liempde is voor mij ongeveer even ver rijden, iets meer dan n half uur.
    Ik woon aan de andere kant van EHV, veldhoven nog voorbij.

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    crisje loop jij toevallig ook bij een gyn in het maxima?

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Nee, ik ga naar een VK.
    Maar beval wel in t ziekenhuis, vind mn vriend n veiliger idee. Was bij ons dochtertje ook zo, achteraf gezien maar goed ook.
    Ons meisje is dus wel door een gyn. gehaald.

Is jou punctie toevallig in t diaconesse EHV? Zoja, wie gaat t doen?

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Nee de punctie zal in het diagnostisch centrum te Eindhoven zijn Dr. Mulders (van MMC) gaat hem uitvoeren (is ook mijn gyn) ik had dus al de juiste gyn in handen voor er duidelijk was dat er een punctie moest komen.
    Ik krijg dus een vertrouwd gezicht maandag.

17. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Volgens mij is er maar 1 plek in EHV waar het gebeurt.
    Bij de Aalsterweg/vestdijk in de buurt.
    En wordt t naar maastricht opgestuurd voor onderzoek.
    Ik dacht zelfs dat er maar 2 of 3 plekken zijn in Ned. waar ze deze onderzoeken uitvoeren.

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Euhm nee hoor ik heb hier een foldertje liggen en de punctie word denk ik op een plekje of 12 gedaan door heel Nederland heen.
    In Eindhoven is dat het DC (midden in het centrum ergens Aalsterweg zou wel kunnen kloppen hoor) helaas niet bij het MMC mogelijk anders had mijn gyn het natuurlijk daar gedaan.

19. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Dan ben ik in de war met een ander onderzoek denk ik.

Mocht ik je niet meer "spreken" hier, heel veel sterkte voor a.s. maandag en mocht je er behoefte aan hebben dan PB me maar.
    Laat je maandag en dinsdag maar lekker verwennen. Op de bank hangen en anderen voor je laten rennen :)

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Dames allemaal bedankt dat jullie aan ons dachten, we waren vanochtend al vroeg uit de veren en onderweg eerste Isa weg brengen die 2 daagjes bij mijn moeder zal blijven zodat ze de nodige aandacht gaat krijgen die ze verdient. En toen sloten we achter aan in de file rondom Eindhoven.
    Uiteindelijk keurig ruim op tijd bij het DC, waar we allebei bloed moesten laten prikken, heeeel spannend voor manlief die dit de laatste 16 jaar ofzo niet had gehoeven
    Toen hebben we nog ff moeten wachten en in die tijd zagen we 3 dames voorbij komen die allemaal de punctie hadden gehad, de een was nog witter als de ander na afloop en 1 dame stond zelfs buiten te .
    Dat gaf dus weinig hoop ik dacht meteen ooh ooh dat wil ik niet zo hoor.
    Keurig om 9.30 uur aan de beurt de gyn kwam ons halen die had me al zien zitten in de wachtkamer, eerste werd de papierhandel doorgenomen of we straks het geslacht enz wilde weten (weet je dan 100% zeker ivm het chromosoomonderzoek) en toen mocht ik op de tafel gaan liggen, de assistente en gyn waren erg lief en rustig dus er was niet echt een gespannen sfeertje ofzo het leek tot dan toe een normale echo.
    Buik werd schoongemaakt met alcohol *brrrr koud* en de naald en spuit werden voor de dag gehaald vanaf dat moment heb ik niet meer gekeken en stijf de luiken op elkaar gehouden, ik ben wel nieuwsgierig maar weet waar mijn grens is zeg maar en wilde absoluut niet op het scherm een naald langs ons kindje af zien gaan.
    Ik voelde een heel gemeen prikje dat even aanhield omdat ze langs mijn buikvlies afgingen was later het verhaal van de gyn dat voelt erg scherp. Ik heb dus mooi dat krampgevoel weg kunnen puffen en zuchten omdat ik heel stil moest blijven liggen terwijl je hele lijf roept dat je moet wegrennen al met al duurde dat max. 2 minuten. Ik had na afloop geen draaierig gevoel oid, liep gewoon naar de auto toe.
    Nu lig ik op ons bedje net n film gekeken (naja geslapen) en het voelt of ik ongesteld moet worden een soort zeurderige pijn in mijn buik maar dat hoort er allemaal bij zeiden ze dus ik maak me geen zorgen heb het kindje na de punctie ook lekker zien duimen op de echo en die lag er nog net zo tevreden bij als daarvoor.

Sorry voor het lange verhaal en ik kruip nu weer snel onder de wol.

Share This Page