Vlokkentest of Vruchtwaterpunctie ervaring gezocht!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamalieske, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@Lentel: bedankt dat je me zo'n goede beschrijving hebt willen geven van jouw ervaring, dan kan ik me toch al beter voorbereiden.
    Ik heb zelf ook een bureaujob, maar moet soms ook wel huisbezoeken afleggen en dus een tijdje in de auto zitten. Ik ga dat zeker vernoemen. Ik denk dat ik voor alle zekerheid toch ga vragen dat ik met de dag van VP erbij 3 daagjes mag rusten thuis. Ik weet wel niet of wij een controle-echo zullen krijgen een paar dagen na de punctie.... Dat zou me wel wat geruststellen eigenlijk.

Vandaag was ik in een betere optimistische bui. Ik ben zelfs kwaad op die stomme uitslagen! Zulke cijfertjes mogen toch niet ons leven laten bepalen zeker! Ik houd nu hardnekkig vast aan het feit dat we nog steeds meer kans hebben dat het goed zit dan niet, de rest verjaag ik gewoon uit mijn gedachten! Hopelijk kan ik dit vasthouden, want gisteren was ik supernegatief en overvielen de huilbuien me weer.
    Ik weiger gewoon te geloven dat we niet hetzelfde recht hebben als andere mensen op een gezond kindje!
    Mensen blijven me ook nietvermoedend feliciteren, en ik wil dan ook niet een begrafenisgezicht trekken, want ja, ik ben er trots op dat ik zwanger ben! En ik wil ook blij ermee kunnen zijn, zonder altijd dat zeurende woordje "maar" in mijn achterhoofd. Kortom: strijdlustige Sunnyke vandaag ;)

Liefs
    Sunnyke

2. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hallo allemaal,

we hebben goed nieuws ontvangen!
    vandaag lag de brief met de langverwachte goede uitslag op de deurmat!
    ik ben echt zooooooo opgelucht :D

enne....we verwachten een derde zoon!

voor iedereen die nog in spanning af zit te wachten, ik blijf duimen en ga morgen voor jullie allemaal een kaarsje branden!

groetjes esther

3. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi Esther

Gefeliciteerd meid! Hehe, wat een opluchting zeg ;) Ben heeeel blij voor jullie, en nog een zoontje erbij, goed hoor!
    En nu ECHT genieten!

Liefs,
    Sunnyke

4. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hey mama esther,

ook van mij een hele dikke proficiat ! Ga nu maar volop genieten van je zwangerschap, dit nemen ze je niet meer af.

Liefs Lentel

5. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    @Sunnyke: het klinkt allemaal zo vertrouwd, de ups en downs. Mocht ik jouw zijn, zou ik inderdaad vragen om enkele dagjes extra thuis te blijven. Na drie dagen voelde ik het nog een beetje, vb bij het opstaan van mijn stoel. In en uitstappen uit de wagen is daarvoor niet zo bevorderlijk. Enkele extra dagjes rust kan nooit geen kwaad.

Je kan altijd vragen voor een extra controle, k'weet niet of de andere meiden dit ook gehad hebben zo'n extra controle?

Ik vind het ook behoorlijk frustrerend dat iedereen zo optimistisch is, zegt dat ik een mooi buikje begin te krijgen, hoe ik mij voel, nog misselijk, ...
    Allemaal goed bedoeld, maar ik zit steeds in mijn achterhoofd, misschien is mijn buikje weldra weg, je moest eens weten hoe ik mij echt vanbinnen voel. Soms zou ik het zo willen uitschreeuwen, ...
    Je staat ermee op en je gaat ermee slapen.
    Als de uitslag goed zal zijn, zal ik het mij beklagen dat ik de laatste weken net heb genoten van mijn zwangerschap.

Gelukkig gaat de tijd vlug voorbij

Liefs Lentel

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Meid, we snappen maar al te goed dat je het van de daken af wilt schreeuwen!

Maar geloof me, als de uitslag goed is dan geniet je dubbel en dwars! ook voor de weken dat je dat nu niet zo hebt gedaan hoor!

Sterkte met wachten!

7. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@Lentel: ik wil je hierbij gewoon nog even heeeeel veel succes wensen met de uitslag morgen, ik zal heeeeel hard voor je duimen dat je daarna vliegensvlug op je roze wolk zult mogen zitten!
    Laat je iets weten aub?

Liefs,
    Sunnyke

8. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hey Sunnyke
    Bedankt voor je reactie nog (doet me deugd)
    k'loop er vandaag al heel de dag aan te denken, we hebben onze gedachten al trachten te verzetten (zijn gaan fietsen, speeltuin geweest met ons eerste kindje)
    Mijn man zorgt ervoor dat hij morgen om 17:45 uur thuis is, zodat we direct om 18:00 uur kunnen bellen.
    K'heb hem al gezegd dat hij sowieso het geslacht moet vragen, slecht of goed.
    Van zodra ik goed nieuws heb, laat ik het direct weten.
    Als het slecht is, zal ik het even moeten verwerken.

Hoop dat je me snel mag horen en dat er een blok van mijn schouders mag vallen.

Liefs Lentel

9. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Oh Dames, ik ween van blijdschap
    Mijn man heeft net naar de gynecoloog gebeld en de resultaten waren geruststellend. Weer typische woordspeling van mijn gynecoloog.
    Volgende week donderdag zal hij in principe de eindresultaten hebben

Er valt zo een last van mijn schouders pffff
    Bedankt allen voor de steunende woorden

Liefs Lentel

10. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi Lentel!

gefeeeeeeliciteerd meid! Ik heb toch wel doorheen de dag af en toe aan jou moeten denken hoor! Wat zal dit even een onwerkelijk moment zijn, na al die weken in spanning en verdriet...!
    Geniet er nu maar 200 procent van, en jouw gynaecoloog had misschien wel iets enthousiastere bewoordingen kunnen gebruiken, maar dat maakt allemaal niet meer uit!
    Mag ik toch nog even vragen welke kansberekening jij juist had?

Ik hoop dat je ook voor mij blijft duimen, ook al is het nog wel even afwachten...

Liefs,

Sunnyke

11. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Tuurlijk duim ik nog voor je, en voor alle anderen!

Hou me in ieder geval op de hoogte, wanneer is je vp nu weer?
    mijn kansberekening was 1 op 200.

Liefs Lentel

12. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    @Lentel,

oh meid, wat fijn voor jullie dat deze uitslag positief is!
    waarschijnlijk bruis je weer van energie en kan je de hele wereld weer aan!

we duimen nog even verder voor de volledige uitslag, dat daarna echt al je zorgen maar voorbij moge zijn.

groetjes esther

13. Tijgertjuh74

4 aug 2008
    11
    0
    0
    Tilburg
    Lentel, gefeliciteerd meid, nu proberen lekker ervan te gaan genieten.

14. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

nog 2 weken tot aan de punctie, pffff... Goh Lentel, ik ben zo blij voor je meid, maar als ik dan hoor dat jij 1 kans op 200 had, krijg ik echt wel de bibbers als ik mijn kans ernaast zet , 1 op 7 :(
    Enerzijds tel ik de dagen of totdat we het echt zullen weten, en anderzijds wil ik nu gewoon mijn kop in het zand steken en gewoon doen alsof er niets aan de hand is en ik nog nooit van die cijfers heb gehoord, omdat ik zo enorm opzie tegen het zwarte gat dat me te wachten zal staan als het niet goed gaat zijn...
    Ik probeer me echt sterk te houden, maar vrees dat we in vergelijking met anderen dus echt wel maar een klein kansje gaan hebben :(

Liefs,
    Sunnyke

15. Tijgertjuh74

4 aug 2008
    11
    0
    0
    Tilburg
    sunnyke, wij hadden kans van 1 op 9, en bij ons was alles goed, dus t blijkt maar weer dat de kans groter is dat je een gezond kindje bij je draagt....

16. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Sunnyke,

ik heb tot volgende week woensdag niet meer de mogelijkheid om op het forum te komen.
    Hoe is het ondertussen met je? Kan je je gedachten wat verzetten?
    Ik wil je dinsdag veel sterkte wensen, hou je vooral rustig.
    Zal aan je denken en duimen.

Morgen moet ik op controle, hopelijk krijgt ik goede eindresultaten.

Liefs
    lentel

17. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi Lentel,

wat leuk dat je me nog even gedag komt zeggen! Ik ben nu echt wel aan het aftgellen naar volgende week dinsdag, dan gaat het gebeuren he..! Ik zal blij zijn als deze rotperiode achter de rug is.
    Vandaag ben ik nog even naar het ziekenhuis geweest, omdat het er even op leek dat ik vruchtwater verloor, maar gelukkig was het vals alarm, en heb ik nog eens kunnen genieten van ons ukje op de echo :) , dat was toch even weer een opkikkertje!

Ik blijf dus nu maar positief denken, en de reactie van Tijgertjuh was ook weeral een opsteker, en meer kunnen we nu echt niet meer doen he.

Het zullen morgen voor jou vast en zeker wel goede eindresultaten zijn, wedden? ;) Krijg je ook terug een echo dan? Zoja, geniet er van!

Liefs,

Sunnyke

18. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi iedereen,

hier nog even een update over mezelf. Gisterenmiddag heb ik dus de vruchtwaterpunctie gehad. Ik was er op voorhand echt wel bang voor, zat zelfs te snotteren in de wachtkamer, maar ik wist dat het toch moest gebeuren he,...
    Eerst werd er een korte echo gedaan om te bepalen of ons kindje goed lag. Gelukkig had hij/zij zich in een perfecte positie geïnstalleerd, zover mogelijk van de naald weg, goed he :)
    Toen hebben ze mijn buik goed ontsmet, en een prikje gegeven om de huid te verdoven. Dat vond ik ook al even "au", maar vooraleer ik dat had bedacht, kwam de punctienaald er al aan! Heel even krampte vanbinnen zo alles samen (baarmoeder?), maar echt pijnlijk was het niet, eerder een onaangenaam gevoel. Ik heb constant naar de echo gekeken, en zag ons kindje af en toe eens wuiven met het handje, en na een minuut was het voorbij!

Daarna nog een halfuurtje moeten blijven liggen, en toen mocht ik naar huis. Ik heb de rest van de week vrijaf gekregen. Dat is voor mij wel een hele geruststelling, want ik wil echt geen onnodige risico's nemen. Gisteren heb ik de hele dag op de zetel gelegen, ik durfde wel niet op mijn zij te gaan liggen, wist ook niet of dat kwaad kon. Vandaag heb ik ook heel veel gerust op de zetel, maar probeer nu al wel wat meer te zitten. Echt pijn heb ik niet, meer een trekkerig gevoel.
    Wel angstig telkens ik naar het toilet ga, want ik hoop geen vruchtwater of bloedverlies tegen te komen :( Ik weet trouwens ook niet hoelang je in de "risicozone" zit, misschien iemand die me dit kan zeggen?

In ieder geval, de gyn heeft gezegd dat we eerste resultaten best pas begin volgende week verwachten, maar moesten ze het deze week vrijdag al weten, dan is dat natuurlijk meer dan welkom!

Bedankt voor het duimen, en laat ze nog even verder draaien he meiden!

Liefs,
    Sunnyke

19. Liz30

Liz30 Nieuw lid

1 apr 2009
    4
    0
    0
    Gastouder
    Hoorn
    Hoi Sunnyke,

Ik zit in dezelfde positie als jij! Ik heb vorige week een kans van 1:30 te horen gekregen. Ben er kapot van. Gisteren heb ik de vt gehad, vond het op zich meevallen maar was zo emotioneel toen ik mijn kindje op de echo zag. Heb de hele dag zitten huilen. Heb heel rustig aan gedaan en volgens de arts mocht ik vandaag weer doen wat ik gewoonlijk deed alleen niet sporten/tillen enz. Tja, heb al twee kinderen van 4,5 en 20 maanden die ook aandacht nodig hebben.

Ik ben net zoals jij erg bang dat ik slecht nieuws krijg morgen. Ze bellen me tussen half 4 en 5 uur....

Ik wens jou en iedereen die dit meemaakt heel veel sterkte en ik duim ook voor jullie goede uitslag.

Liefs van Liselore

20. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Hoi Sunnyke,

pffff...de punctie is achter de rug. ik ben blij dat het een beetje is meegevallen. Over rust houden:
    tegen mij zeiden ze dat ik het 1 dag rustig aan moest doen en daarna alles weer mocht. Maar ik heb lekker 3 dagen vrij genomen van het werk en ook het weekend nog weinig gedaan, daarna ben ik wel weer gewoon aan het lopen gegaan en dingen in huis doen, maar bijvoorbeeld mijn jongste tillen (toch 14 kilo!) heb ik een week niet gedaan en na 1 week had ik een afspraak bij de vlos en die zei toen dat de risicoperiode al voorbij was...maar je hoort best wat verschillende dingen over de tijd dat je het rustig aan moet doen.

sowieso veel verschil in hoe ze met zo'n punctie omgaan, ik heb bijvoorbeeld helemaal geen verdoving gehad (?) en toen de naald eruit was mocht ik gelijk opstaan en de behandelkamer uitlopen.....apart he dat ze daar zo verschillend mee omgaan?

In ieder geval sterkte met dat vreselijke wachten, de minuten worden uren, i know!

de duimen draaien overuren voor jou en de rest!

liefs esther

Deel Deze Pagina