Ik heb gisteren een 20 weken echo ze hebben een softmarker ondekt? Volgende week moet ik terug naar het ziekenhuis om nog een echo te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Maak me best wel zorgen!
Ook kunnen er met de echo verschillende structuren worden gevonden, die softmarkers worden genoemd (zoals bijvoorbeeld cysten in de hersenen, of verwijde niertjes). Indien er maar één softmarker aanwezig is dan wordt dat beschouwt als een variatie van het normale, zonder verdere consequenties. Aanwezigheid van meerdere softmarkers kan wijzen op een verhoogde kans op een chromosomale afwijking bij de baby, zoals bijvoorbeeld Syndroom van Down. http://www.geboortecentrumhoofddorp.nl/content/view/38/2/ succes meis
oh wauw, dat is even schrikken zeg. ik hoop heeel erg voor je dat de volgende echo beter is. zelf heb ik er geen ervaring mee. heel veel succes meid!
Bedankt voor de informatie. Mijn verloskundige wist hier nog niet zo heel veel vanaf. En degene die bij mij de echo heeft gemaakt stuurde me meteen naar de verloskundige! Nu heb ik dinsdag een afspraak in het ziekenhuis.
Joh! Wat ontzettend schrikken zeg. Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving bij wie ze ook iets hadden gezien op de 20-weken echo. Toch was er bij 2 van de 3 mensen niets aan de hand. Ze hadden het verkeerd ingeschat. Dat kwam doordat ze het niet zo duidelijk konden zien op de apperatuur. Bij de anders was er sprake van een cyste. maar dat was niet levensbedreigend. Ik hoop dat er niets aan de hand is. Veel succes meid!
Hoi, Poeh.., ik weet sinds vandaag precies wat je voelt. Bij mijn kindje zijn er vandaag bij de 20 weken echo cystes rondom zijn rechter niertje ontdekt. Verder is het kindje perfect. Morgenochtend moet ik naar een ander ZH waar ze betere apparatuur hebben, dan hoop ik meer te weten. Wel balen dat jij een hele week moet wachten zeg! Een hele week die spanning! Niet te harden hè? Probeer wel positief te blijven hoor, ook al maak je je zorgen, dan zal ik ook mijn best doen. Succes en sterkte, Jolan.
Dat is zeker schrikken en zo onduidelijk. Fijn dat jij al zo snel terecht kan bij een ander ZH. Deze week duurt echt lang, ik heb nog een keer gebeld of ik niet deze week kan komen, maar helaas! Er is ook zo weinig informatie over de "softmakers". Bij mijn kindje zit er een in de hersenen, en verder is het helemaal in orde. We blijven positief het kan nog alle kanten op. Heel veel sterkte morgen. Groetjes, Wendy
Wendy en robijntje: sterkte in deze onzekerheid. Ik duim keihard dat jullie snel meer weten en dan natuurlijk GOED NIEUWS! gr vruchtje
Wat naar dat ze je zo lang in onzekerheid laten! Ik vind dat ze het erg vaag omschreven hebben, als ik het zo hoor. Maar goed, ik ken mensen bij wie op de 20-weken echo een cyste oid in de hersenen werd gezien, en bij hen was het later 'verdwenen' (of ze hadden het gewoon verkeerd gezien). Dus het kan ook meevallen! Dat hoop ik natuurlijk voor je!
Hoi Wendy, Ik vroeg me af hoe t nu met jou en de kleine gaat? Weet je al iets meer? Hoop dat t goed gaat. Met mijn beebje gaat t goed, alleen zn buikje ligt kwa groei 3 weken verder ivm met de sterk vergrote nier. 6 mei weer naar de gynae, spannend, daarna weer afspraak voor een uitgebreide echo. Ik vind wel dat ze dat veel te weinig doen, ze hebben pas één keer via de normale echo gekeken na de 20 wkn echo. Bij jou ook? groetjes, Jolanda
Hoi Jolanda, Ik heb na de 20 weken echo nna 2 weken een echo gehad, ze hebben er toen uitgebreid nagekeken, het vlekje was iets kleiner geworden onder de 10 mm. Ik hoefde me geen zorgen te maken maar wel over 6 weken weer terug komen voor nog een echo. Dat was vorige week mijn kindje lag met zijn hoofdje zo laag dat ze niets konden meten, dus ik moet volgende week vrijdag weer terug. Verder is het kindje helemaal gezond en het groeit goed. Maar ze zijn niet duidelijk over wat het precies is of wat het kan worden. Ik heb nu volgende week dinsdag een afspraak gemaakt voor 3 d echo dan kijkt er eens iemand anders na, ik ben nog steeds niet gerust! Groetjes, Wendy