Tedoeme... telefoontje gemist en 2 zinnetjes op mijn voicemail; De eerste uitslag van het vruchtwater is goed en we bellen je terug zodra we meer weten... Hebben ze wel naar de juiste gebeld want bij een vlokkentest hebben ze toch geen vruchtwater? En net nu is het weekend dus nog even geduld hebben tot maandag Wat we gaan doen als de uitslag slecht zou zijn... we hebben vooraf samen, om verschillende weldoordachte redenen besloten dat het dan voor ons stopt, maar ik weet niet of die beslissing doorgetrokken zou worden op de moment dat het daadwerkelijk zover is...
bij een vlokkentest kijken ze naar de placenta, niet vruchtwater, wat balen zeg dat je weer moet wachten... zou je dat echt kunnen dan?
Ik heb ook een vlokkentest gehad en moet eerlijk zeggen dat ik het liever niet had gedaan, een hoop gestress voor niks! Ik heb een chromosoonafwijking waardoor ik sneller miskramen heb. Daardoor heb ik ook een verhoogde kans op een gehandicapt kindje. Ze hebben ons in het ziekenhuis helemaal bang zitten maken en we hebben hele gesprekken gehad over eventueel voortijdig afbreken van de zwangerschap. Twee keer moeten prikken want de eerste keer lukt niet. (placenta lag te ver naar achteren) Uitslag, mijn kindje heeft de chromosoonafwijking ook. Verder niets aan de hand. Ze hadden dit dus achteraf ook kunnen vaststellen met wat navelstrengbloed. De kans dat ik een heel erg gehandicapt kind kreeg (wat na 12 weken nog leefde) was 1% hoger als bij 'normale' vrouwen... niet bijster veel dus, alleen hebben ze ons helemaal bang zitten maken. We hebben 16 weken nergens van kunnen genieten uit angst ons kindje kwijt te raken. Na de normale 12 weken nog extra dus vanwege die vlokkentest BIj een eventuele 2e doe ik geen testen meer.