Hallo meiden, Vandaag ben ik als het goed is 6 weken zwanger.. Omdat ik een paar weken geleden een bloeding heb gehad krijg ik morgen de eerste echo. Ik hoop zo dat er iets positiefs te zien is en dat ik dan meer kan gaan genieten. Wat is jullie ervaring bij een echo van 6 weken en 1 dag??????? Wat kan ik verwachten? ???????
Heel veel succes. Ik heb 1 keer een echo met 5.6 gehad en 1 keer met 6.4 weken. Bij 5.6 weken zag ze alleen een vruchtzakje en dooierzakje en bij 6.4 had ik een kloppend hartje. Kloppend hartje zou dus kunnen maar kan ook zijn dat t vruchtje nog niet te zien is. Ik vind 6 weken eigenlijk een beetje een rottermijn wat dat betreft.
Allereerst gefeliciteerd! Wat spannend, je echo! Om eerlijk te zijn, verwacht er niet al teveel spectaculairs van. Het zou kunnen dat het hartje al klopt, maar je bent nog maar kort zwanger dus misschien ben je net te vroeg. Wat ze wel kunnen zien is of er een vruchtzakje is en of dat op de goede plek zit en klopt met je termijn. En het zou kunnen dat er al een piepklein frummeltje te zien is! Ik weet niet of het bij elke praktijk hetzelfde is, maar vaak laten ze je na 1-2 weken terugkomen als het hartje nog niet klopt, om te kijken of het dan al wel te zien is. Veel succes! Laat je weten hoe het gegaan is?
Inderdaad verwacht niet al teveel, je bent nog vroeg en met 6 weken is er niet veel te zien behalve het vruchtzakje. Er werd mij verteld dat met 6 weken en 3 dagen dat je dan kan zien dat het hartje begint te kloppen. Dus niet schrikken als je niks ziet!
En daar ben ik weer.. Echo gehad en zag er prima uit... precies zoals het eruit moey zoen bij 6 weken zwangerschap. .. kleine boontje gezien en zelfs het hartje zien kloppen! Er werd gehuild van blijdschap. ... Nu kan ik gaan genieten na de angst van de bloeding. Over 3 weken weer afspraak!
gefeliciteerd ! super dat je het hartje al hebt zien kloppen. bij mij zagen ze het hartje van de baby ook al kloppen met 6 weken. de gynaecoloog zei toen dat de kans op miskraam afnam met 98 procent.. heerlijk gevoel
Kijk dat is nog eens nuttige informatie. dat heeft ze bij mij niet gezegd.. maar altijd super om te lezen
Hoi sandramarije, wat super gaaf dat je op de eerste echo met 6w meteen het hartje kon horen! Ik heb gisteren positief getest, erg onwerkelijk nog!! Heb vanochtend de verloskundige gebeld, en ik kan dus al over 2 weken terecht. Ik ben dan ergens tussen de 6 en 7 weken, weet niet precies wanneer mn eisprong is geweest. Hoop zo dat ik dan ook een hartje te horen krijg... Spannend he!!!
Hoi Wensje2013, Ik heb het hartje niet gehoord, maar gezien. Het was als een knipperend speldenknopje te zien op het scherm. Ik hoop dat jij dat ook te zien krijgt, maar houdt er rekening mee dat er ook mensen zijn hier op het forum die het toen nog niet zagen en waarbij het iets later wel te zien kregen!!!
Hoi sandramarije, bedankt voor je reactie! Ik hoop natuurlijk een hartje te zien, maar ik weet dat t geen garantie is. Duimen dan maar. Mn testjes worden wel steeds donkerder, dus dat is een goed teken denk ik zo. Aftellen hoor, nog 13 nachtjes slapen!