waarom zit alles tegen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door stiekel, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi :cry:

    waarom zit alles tegen bij deze zwangerschap?
    nu moest ik afgelopen maandag bij de vk zijn en die heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een groei echo.
    nu bleek tijdens die echo dat onze babe 1,5 week achterloopt op de zwangerschap.
    nu moet ik over 2 weken weer een echo hebben en wat als hij dan nog achterloopt?

    is er iemand die mij dit kan vertellen en uitleggen.
    ben dit vergeten te vragen

    groetjes sandra
     
  2. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik zou je niet teveel zorgen maken hoor. Het komt vaker voor dat kinderen ineens achter lopen, dan een groeispurtje maken en dan weer gelijk lopen of zelfs iets voor.

    Als je je echt heel druk maakt erover zou ik de verloskundige even bellen.
     
  3. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hey Stiekel,

    Geen zorgen maken hoor !
    Mijn dochter liep destijds eerst twee weken achter, toen een week voor, toen 2 weken voor, toen op tempo....

    Uiteindelijk met 36 weken een prachtige kerngezonde meid, met fantastisch geboortegewicht ! Week te vroeg en niet eens in de couveuse...

    Succes !

    Fruitdruifje
     
  4. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Je angst kan ik waarschijnlijk niet wegnemen, maar er zijn nu eenmaal grote en kleine kindjes. Probeer het zo rustig mogelijk aan te doen, want daarvan wordt gezegd dat je kindje beter gaat groeien.

    Wat betreft dat te klein zijn: Ruben was bij zijn geboorte veel te klein. Hij was maar 2390 gram terwijl jongens rond die tijd ongeveer 3300 gram wegen (dat was geloof ik 4 weken achterstand). Hij heeft wel een paar dagen op de kinderafdeling gelegen en de eerste weken moeite gehad met zijn temperatuur houden, maar nu merk je echt niets meer aan hem. Hij is gemiddeld gewicht en lengte en ook zijn ontwikkeling is gemiddeld.

    Als je kindje bij de volgende echo nog steeds aan de kleine kant is, dan verwacht ik dat je voor de zekerheid onder controle bij de gyn komt. Meestal worden er dan om de 2 weken echo's gemaakt en kijkt de gyn of je kindje het nog naar de zin heeft in je buik. Dat je kindje klein is hoeft echt niet te betekenen dat het kindje veel eerder komt of gehaald wordt.

    Hoop dat je iets aan dit antwoord hebt en een klein beetje gerustgesteld wordt (ookal blijft een zwangerschap voor heel veel onzekerheid zorgen).
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    meestal is een groeiecho 2 echoos

    en dan gaan ze vergelijken...
    niet hoe groot ze is.. maar hoe hard ze groeit

    is dat te weinig.. dan gaan ze rust voorschrijven.
    is het genoeg.. of haalt ze zelfs weer een beetje in dan krijg je te horen dat het allemaal goed is :)

    resultaat hier was: "iets kleiner dan gemiddeld" uiteindelijk
    en feit dat er nog druk getrappeld werd en het mooi ingedaald was vond men belangrijker dan het gewicht.

    zou proberen in die 2 weken in ieder geval je rust goed te nemen.
    dikke kans dat als het te klein is.. DAT de oorzaak is
    en nou weet ik wel dat rustig aan doen niet makkelijk is...
    maar het is wel goed he :)
    en als je beebje dan weer lekker groeit dan weet je ook meteen waar ej het voor gedaan hebt.

    en je hebt nog 14 weken om weer bij te groeien.. dus zou me nog niet te hard zorgen maken.
    alleen denk er wel om dat je rustig aan doet
    alle energie die jij verbruitk op een dag is niet meer beschikbaar voor je beebje
    en die heeft het harder nodig dan jij :)
    (als je slaapt groeit de beeb ook het hardst... )

    ik heb 2 weken elke avond om 9 uur op bed gelegen overigns
    meestal met een goed boek want voor slapen was het wat vroeg
    en beduidend minder geholpen met verhuizen ook
    en vrijdag komt mijn schoonmammie helpen met het oude huis oppoetsen... dus dat hoef ik dan ook niet alleen te doen.

    en stiekum.. voel ik mezelf nu ook een stuk relaxter
    al was het maar omdat ik toch lekkerder in mn vel zit :)
     
  6. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ons zoontje had ook tijdens m'n zwangerschap al een groei achterstand. is uiteindelijk met 40 +1 geboren maar woog maar 2335 gr.
    Maar hij kon zich zelf wel warm houden en hoefde daarom niet in de couveuse.

    Ik heb me idd va dat we wisten dat hij niet genoeg groeide koest gehouden, veel liggen, slapen, tv kijken e.d. wanneer het ook maar kon, nam ik rust.

    Helaas wisten wij het pas wat later in de zwangerschap als jij, dus wie weet krijgt die van jouw nog wel een groeispurt..

    Maar zelfs als het dysmatuur te licht) wordt geboren moet je je er niet al te veel zorgen over maken hoor.

    Aidan is nog steeds klein en tenger maar doet het verder hartstikke goed.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hier sinds mijn verlof... (nu 2 weken) kan ik zeggen dat ik me helemaal suf vreet (ja idd.. niet meer eten maar vreten zo ongeveer) en dat mijn buik groeit als kool

    dus ondanks dat ik op werk al neit zo heel veel deed
    en ook buiten werk geneog rust nam EN heel vroeg ging slapen

    groeit de babybeer nu alsnog veel sneller door alle echte rust die ik nu ook in mn lijf heb
    op werk ben ej toch ook als je niet zo veel doet.. wel met vanalles bezig.

    dus wederom.. rust is het toverwoord :)

    straks nog even wasje doen.. vloertje van de badkamer en toilet soppen
    en dan ga ik lekker buiten in de zon een boekje lezen :)
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    btw... ondanks het "me suf vreten" ben ik inmiddels in 2 weken een halve kg afgevallen

    terwijl de norm is dat je ong. een pond per week aankomt

    daarentegen.. blijft mn buik groeien
    dus iemand zit daarbinnen lekker te happen en een groeispurtje eruit te persen :)
     
  9. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    nou ik heb gister mijn tweede groeiecho gehad en meneertje loopt nog iets meer als een week achter.
    hij is nu ong 933 gram en is van een dwarsligger gedraaid zodat zijn hoofd nu naar beneden ligt.
    waardaar ik nog vaker na de wc moet.
    hoef nu niet meer naar de gyn tenzij de verloskundige het niet vertrouwd dan moet ik weer komen.

    groetjes sandra
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    lekker stiekel :)

    ik vind vk toch relaxter dan een gyn stiekum :)
     
  11. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    daar moet ik je helemaal gelijk in geven sas.
    bij de gyn is het zo van ga maar ff liggen hopata de echo en tot ziens maar weer.
    terwijl de met de vk echt een beetje een band op bouwt.
    moet maandag trouwens weer naar de vk en ben benieuw of ik zelf ook weer ben aangekomen.
    ben tot nu toe nog maar 1,8 kilo zwaarder terwijl ik bij de eerste rond deze tijd 9 zwaarder was.
    maaaaaaaaaaar een ding scheelt wat er niet aan komt hoeft er ook niet af hahahahaha

    groetjes sandra
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    oe lekker :)
    ik zit nu op iets minder dan 10kg nu ongeveer :)

    en inderdaad.. wat er niet aankomt.. hoeft er straks ook niet af :)
    erg prettig idee :)
     

Deel Deze Pagina