Hallo allemaal, ik was een beeje op Internet aan 't kijken naar zwangerschapslingerie. Maar dat is allemaal zo duur! Dit vind ik bijv. heel mooi: PrettyMum's bv-winkel maar is gewoon hartstikke duur. Waar kun je leuke, goede, maar ook betaalbare zwangerschapslingerie kopen?
Haha, ook mijn gedachte. Maar ontopic: hema, hunkemoller, livera. Hebben vanalles en meestal goed betaalbaar. Ook prenatal trouwens, is ook niet het allerduurste geloof ik.
Domme vraag (ik ben nog niet zwanger, dus ik kan het ook nog niet weten): heb je echt zwangerschapslingerie nodig dan? Werken 'gewone' hema-onderboeken en livera-bh's niet meer goed genoeg dan? Ik ging er vanuit dat je gewoon een maat groter kon kopen . Ik zou er in ieder geval niet heel veel geld voor over hebben. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat ik tegen de tijd dat ik een dikke buik zou hebben nog zin heb om superverleidelijk te zijn...
Gewone beha's groeien niet mee... en het wordt afgeraden om beugelbeha's te dragen. verder geven de zwangerschapsbehás extra steun (bandjes zijn breder). Wel zo lekker als je borsten een groeispurt krijgen. Ik ben nu al twee cups groter... en mijn gewone beha's zitten gewoon erg vervelend... (gevoelige borsten). Ik koop ze bij de HEMA, en prenatal. Zwangersschapsonderbroeken heb ik er niet zo veel van, draag mijn gewone onderbroeken. Maar heb wel afgelopen weekend voor het eerst een aangterokken, en zit toch wel at lekkerder, moet ik zeggen. Enne, nee.... de zwangerschapslingerie die ik heb is idd niet superverleidelijk, maar mijn Lief vind mijn buik en grotere borsten al verleidelijk genoeg...
Hihi, zwangerschapslingerie is alles behalve verleidelijk. Ik heb veel plezier gehad van mn zwangerschapsonderbroeken. Die zijn heel veel groter dan een maatje groter. Passen echt om je hele buik heen. En dat zit erg lekker als je (hoog)zwanger bent. En kosten nauwelijks meer dan normaal ondergoed bij de Hema. Een zwangerschapsbh is ook erg lekker. Geeft veel meer steun. Bovendien passen je normale bh's vaak niet meer, daar groei je uit. Het is dan goedkoper een goede zwangerschapsbh of meegroeibh of meteen bvbh te kopen.
Dankjullie wel. Meer reacties welkom uiteraard. Nee, nog geen dikke buik. Maar ik heb mijn stiekeme hoop en kan niet laten vast eens wat rond te surfen op Internet naar verschillende zwangerschapsdingetjes. Nou ja, verleidelijk hoeft 't niet te zijn. Maar dat Hema-spul is alleen maar saai wit of zwart, toch? Of hebben ze ook wel wat leuks (zoals op de site waar ik een link van geplaatst heb)? Gewoon een leuk kleurtje dus, anders voel ik me zo'n saaie doos @Konijn: zwangerschapslingerie geeft extra steun. Ik ben chronisch rugpatient en heb die steun bij een zwangerschap dus hard nodig.
Zelf heb ik bij de hans textiel mega groot ondergoed gekocht haha. Niet echt mooi maar zit wel lekker, zeker als je buik dalijk groter wordt. Me gewone slips zakte steeds naar beneden en deze blijven lekker op me buik hangen. Kijk je man/vriend zal je er niet mee kunnen verleiden maar als het maar lekker zit (bij mij iig wel). En zijn ook niet duur, dus na me zwangerschap gaan ze dus ook gewoon weg.
Haha ja das waar. Na 1 blik is het meestal al uit. Je vraagt je wel eens af waarom je het koopt, voor je het weet ligt het al naast het bed.
Joh... ik dacht eigenlijk dat het gewoon ondergoed was, maar dan supergroot! Maar als rugpatient lijkt me zo'n zware buik (die er hopelijk aan zit te komen ) me sowieso geen pretje! Ik snap wel dat je vast rond kijkt hoor! Heb zelf het geboortekaartje ook al uitgezocht... (hoezo op de zaken vooruit lopen!) Sterkte met nog even wachten!
Mijn man vroeg vamorgen of we nog wel gingen vrijen als ik zwanger zou zijn... maar aan jullie reacties te zien is dat duidelijk geen probleem!
Het schijnt dat een zwangerschaps-BH en een zwangerschapsslip (+ ondersteunende buikband) wel wat steun geven. Maar 't kan idd allemaal wel wat problemen geven. 's Middags een poosje op bed en verder goed in beweging blijven is het advies. Gelukkig heb ik, zo nodig, een revalidatiearts achter de hand. Die zei dat ik de kinderwens absoluut niet aan de kant moest schuiven om m'n rug. Daar is wel een oplossing voor. Als het nodig is krijg ik intensieve begleiding van de fysio. @Konijn, beiden op de wachtbank. Hopelijk krijgen we tegelijk een dikke buik
tja hoe je je zal voelen is natuurlijk afwachten, heb ook niet altijd zin in sex hoor. Moe, pijntjes enz.
Ik had wat fijne bh's van de prenatal, maar daar ben ik uitgegroeid Heb nu sport bh's van de Hema aan, die passen wel en blijven nu wel passen, mijn borsten groeien niet meer (heb straks wel een ander 'probleem' vrees ik na de bevalling). Verder heb ik de rib strings van de Hema aan, die zakken soms wel wat van mijn buik maar zitten wel erg lekker (nog?). Steun voor je rug hoef je van die lingerie niet te verwachten inderdaad, ook niet van een buikband, maar er zal vast wel een 'medische' buikband zijn om je buik te ondersteunen, maar dan nog, je rug moet het toch echt dragen, zo'n buikband is denk ik ook meer voor je bekken. En een goede bh is sowieso goed aan te bevelen voor je rug, ook als je niet zwanger bent. Het belangrijkste is dat je goed op je houding let als je zwanger bent, door je zware buik heb je snel de neiging je rug hol te trekken en dat gaat pijn doen (ik heb heel veel aan yoga nu wat dat betreft).