Dag lieve dames, Ik vroeg mij af of hier nog meerdere dames zijn met overgewicht en een kleintje op komst. Ik was bezig met afvallen (pcos, afvallen zou helpen om na 2 jaar proberen meer kans van slagen te krijgen) maar ben ondertussen toch zwanger geworden op een 100+ kg gewicht. Ondertussen 50/50 zorg van gyno en vk. Alles gaat eigenlijk heel goed maar moet op het einde vaker en echo ivm kans op grotere baby. Waar ik natuurlijk ook tegenaan loop... positiemode! Het lijkt me leuk om contact te leggen met andere dames die in dezelfde situatie zitten en eventueel een club of whatsapp of facevook groepje te starten. Of aan worden toegevoegd mocht deze al bestaan! Heel veel liefs en hopelijk tot spreeks!
Wat fijn dat het toch gelukt is ik ben ook zwanger geraakt met overgewicht. Positie mode genoeg te vinden hoor ! Wat ik juist zo leuk vond is dat ik eindelijk een strak jurkje aan kon. Nu kan ik ze weer opbergen maar het stond toen Super leuk. Enne die grote baby hoeft natuurlijk niet. Ik had helaas wel zwangerschapsdiabetes en ze werd 4100 geschat met 40 weken. Nou niet dus ze was 3565
Zie dat je pas bevallen bent! Gefeliciteerd😁 Welke maat heb jij? Ik zit rond de 48/50 broeken en XL/46 in topjes e.d. Ik vind het moeilijk iets leuks te vinden. Zeker met het vooruitzicht dat ik waarschijnlijk huuuuge ga zijn in de volle zomer en ik een beetje een blote arm fobie heb haha... Waar heb jij je outfits geshopt? En hoe was je bevalling als ik vragen mag? In het ziekenhuis?
Hoi, ik heb ook overgewicht maar heb hiervoor geen extra controles. Ik ben verder gezond en mijn Frummeltje ook. Hij ligt keurig op schema. Voordeel van overgewicht is dat je zelf niet heel veel hoeft aan te komen. Ik ben nu 20 weken en er zit nog maar 3 kilo bij. Ik groei nu alleen bij mijn buik en verder nergens. Ik heb ongeveer dezelfde kledingmaat als jij en bonprix heeft leuke zwangerschapskleding voor grote maten. Staat erg leuk en de prijs valt nog mee.
Hai Hapje35! Ben jij wel onder behandeling bij de gyno? Ik moest daar heen omdat ik NET over de 40 zit (bmi van 40.5 haha). Momenteel heb ik ook nog geen extra controles gehad. Ze hebben me na de intake niet eens meer gewogen ofzo. Wat is je ervaring kwa bezorging en kwaliteit bij bon prix? Ik ben niet zo van het online kleding bestellen en vooraf betalen omdat het gewoon de helft van de tijd toch niet past of zo..
Allereerst gefeliciteerd! Hier ook overgewicht bij beide zwangerschappen! Eerste was start 105kg en eind 135kg... Heb de hele tijd bij vk gezeten, maar aan t eind toch medisch geworden ivm hoge bloeddruk! Nu start 115kg (heb r helaas niet alles afgekregen) en tussenstand 119kg! Hele zwangerschap bij t ziekenhuis ivm bloeddruk en bmi die tegen de 40 zat... Ik heb ongeveer dezelfde maat als jij, en heb m'n broeken ook maar bij bonprix besteld (maat 48) heb wat truitjes (grootste maat) bij prenatal gekocht en doe t verder eigenlijk met normale kleding en buikbanden Vond positie kleding erg lastig om te vinden, zoveel is er niet in de winkels en de maten waren vaak net te klein! Ik vind de broeken van bonprix niet geweldig, maar bij gebrek aan een andere winkel wel te doen
Hier ook met 112 zwanger geworden Bij de eerste was ik 110 en hij was 3900 gram bij de geboorte en niks bijzonders. Bij eerste vond ik idd zeangerschapskleding lastig maar de broeken had ik van bonprix. Heerlijke broeken. Tops shirts had ik nog in mt 52 besteld en zat goed. Had alleen geen echte zwanger buik nog steeds 2 delen waarbij navel de grens was. Nu ook weer beetje 2 buiken maar steeds meer 1 geheel. Weer bij bonprix broeken gehaald en nu bij zalanda, dorothy perkins, gaat tm 48(50) echt leuke tunieks etc gekocht Ik heb mt 48/50 normaal en kan 48 dus aan en wil idd nu pronken met mijn buik!
Bonprix is volgens mij eerste keer idd betalen, maar ze bEzorgen netjes en daarna mag je achteraf betalen...
Ik heb ook overwicht. Ben nu 7,5 week in verwachting. Bij de eerste was ik 15 kg lichter dan dat ik nu ben, en nog stede overgewicht maar m'n zoon was 3150 met de geboorte.
Ik had vorige zwangerschap idd broeken van miss etam... heerlijke broeken, maar ging toen maar tm 48! dus een grotere maten collectie bij hun zou ideaal zijn!! toen ik ging kijken hadden ze enkel hele kleine maatjes! Mijn zoon was trouwens wel echt heel groot... 4720g en 56cm bij bevalling (39w6) Ook deze baby wordt weer rond de 4400gram geschat bij 40 weken, dus weer een groot kind... maar geen suiker! (bij beide kindjes niet )
Nee ik ben niet onder behandeling bij de gyn. Gewoon verloskundige en die vindt mijn extra kilo's op zich geen probleem, zolang ik verder gezond ben en bloeddruk goed is. En dat ik genoeg en goed eet. Mijn bmi is 33. Startgewicht voor zwangerschap was 98.8 en ik zit nu op 102 na 20 weken. Mijn kindje weegt nu 355gr en dat was mooi op de curve voor 20w1d. Hij is niet te groot en niet te klein dus verloskundige ziet op dit moment geen reden voor extra zorg. Zelf kan ik er niet tegenaan eten maar de baby eet alles op. Ik heb nog nooit zoveel gegeten sinds ik zwanger ben. Gelukkig groei ik ook alleen maar bij mijn buik dus ik kom alleen maar aan van de baby. Kwaliteit van bonprix vind ik redelijk. Ik heb nu 2 jurkjes, zitten erg leuk en kwaliteit is goed. Ik heb ook 1 spijkerbroek, zit lekker maar 1 knoopje van de buikband heb ik opnieuw moeten vaststellen maar ja de broek kostte ook maar 30 euro. Verder geen problemen. Producten werden ook snel geleverd. Voor mij was dit ook de eerste keer bestellen bij Bonprix maar ging hartstikke goed. Ook heb ik nog 3 shirts en daar is de kwaliteit ook goed van.
Ik ben nog niet zwanger maar wij zijn wel gestopt met het gebruik van anti-conceptie en heb ook overgewicht. Heb het er wel met mijn huisarts over gehad en zij voorzag niet 1,2,3 problemen. Vind het wel heel spannend, weet niet of het lukt en ook hoe het zal zijn als het wel zou lukken ivm kleding, bevalling etc.
Bij de oudste bmi van 41. Onder begeleiding van de gyn prima zwangerschap gehad. Geen suiker, geen complicaties. Bevalling ging goed, maar ivm grote placenta en lang moeten persen wel veel bloedverlies gehad. Bij de tweede bmi van 38. Dus mocht bij de vk blijven. Ook verder ongecompliceerde zwangerschap, hoewel in het begin regelmatig bloedverlies. Dat stond overigens los van overgewicht. Bevalling moest in het ziekenhuis ivm bloedverlies bij de eerste, ging helemaal goed. Nu bmi van 33. Tot nu toe niets aan de hand. Wel probeer ik bewust om zo min mogelijk aan te komen. Hoewel ik dus ivm misselijkheid veel moest eten, wel een beetje opgelet wat ik in mijn mond stopte. Tot nu toe ongeveer een kilo aangekomen, dus daar ben ik blij mee. Wel zal ik ook deze keer extra gecontroleerd worden op suiker. Ik maak me daar niet zo veel zorgen over. Het zit niet in mijn familie en ik heb altijd hele nette waardes gehad. Ik heb bij de eerste positiekleding bij Miss Etam gekocht. Ook bij een winkel in Den Bosch. Maar de ene is failliet en de ander doet geen positie kleding meer. Ik heb alles al verkocht, dus deze keer laat ik positierokken maken. Verder qua bovenkleding draag ik gewoon wat ik nog in de kast heb liggen. Ik zal straks wel combineren met een buikband als de shirtjes te kort worden. Maar verder vind ik dat goed te doen. Daarnaast wil ik wat mooie linten of zachte riemen zoeken, dan draag ik die onder mijn borsten en dan accentueer je je buik mooi.
Hier ook overgewicht! Bmi van 34 heb maat 44/46. Normaal qua broeken maat 46 maar met zwangerschapsmode 44 haha. Komt door de Elastieke buikbanden. Ik kocht mn kleding bij wehkamp of miss etam. Of idd bonprix. De merk kleding valt vaak erg klein uit dus die pas ik nooit. Maar dat is ook zo zonder dat ik zwanger ben haha.
ik ben begonnen met een gewicht van 130 kilo deze zwangerschap. op dit moment zit ik op 108.4 kilo. de kleine is wat aan de grote kant maar k heb wel zwangerschapssuiker en lig sinds week 5 plat op bed.
Hier dus ook zwangerschapssuiker, maar dit had ik bij mn dochtertje niet.. En dat terwijl ik toen nog zwaarder was.. Bij haar kwam ik pas op t laatst veel aan, in totaal 10 kg maar ben meer dan de helft van zwschap op t zelfde gewicht gebleven. Nu juist in t begin snel aangekomen en zat met 26 wk al op de 10 kg. Toen bleek ik ook suiker te hebben en kreeg een dieet en later dus ook insuline. Door t dieet viel ik 3 kg af. Dacht met insuline veel aan te komen maar was maar 1 kg aangekomen en die is er nu ook weer af. Geen idee hoe dat kan maar ach. Ben nu in totaal dus zo'n 7/8 kg aangekomen..
Doorgaans maat 44. lastig die blote armen fobie! terwijl als ik de folders kijk ik super leuke dingen zie! Ik ben geslaagd bij de prenatal en bonprix. Mijn bevalling is ingeleid ivm mijn zsdiabetes ( omdat de baby groot zou zijn) . Bevalling was verder prima! Geen bijzonderheden omdat ik overgewicht heb oid. Ik ben trouwens maar 6 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. En nu na de bevalling is er 12 kg af, zit dus onder mijn startgewicht.
Hier ook overgewicht en nu 4+4 weken zwanger. Dit is mijn 2e zwangerschap en bij de eerst moest ik naar de gun, omdat ik al medicijnen had voor de hoge bloeddruk.. Daar stopte ik toen ik zwanger was mee en mijn bloeddruk is toen een tijdje goed geweest. Rond de 7e maand ging de bloeddruk weer omhoog en waren er wat eiwitten in mijn urine gevonden. Desondanks is mijn dochter toen met 41+1 ingeleid. Met deze voorgeschiedenis ben ik weer bij de gyn terecht gekomen en heb ik 6 april mijn eerste echo
Ik ben zwanger van de tweede en ik heb een bmi van 33. Sta gewoon bij de vk onder controle, net als de eerste zwangerschap. Gelukkig is mijn suiker en bloeddruk altijd prima. Ik ben tot nu toe ook maar 6 kilo aangekomen waar ik heel blij mee ben!(ben nu 38 weken zwanger) Mijn startgewicht was 91 en nu 97. Ik heb bij de h&m positiekleding gekocht, 3 broeken en een shirt. Verder heb ik normale kleding gedragen zoals wat langere basic shirts van de hema. Ik vind de broeken wel erg snel slijten, die scheurden op een gegeven moment tussen mijn benen Ik heb een paar weken geleden dan nog maar een bijgekocht want tja je moet toch wat haha. Nu heb ik een wat dikkere tregging en die zit zo fijn, was ook maar 20 euro. Ik heb trouwens maat 46 en bij de h&m heb ik dan een l of xl nodig van broek (ligt aan de stof) .