Vlooien hond

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wat gebruiken jullie voor anti vlooienmiddel voor de hond?
    Ik hoor ook succes verhalen over de hond knoflook geven maar lees dat dat giftig is.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gewoon bij de dierenarts een goed antivlooienmiddel halen en niet bij de dierenwinkel. Als je vaak naar het bos/hei gaat, dan is een gecombineerd vlooien/tekenmiddel aan te raden.

Huismiddeltjes werken allemaal niet afdoende.

Oh en als je vloerbedekking hebt/stoffen manden/banken die ook met omgevingsspray behandelen tegelijkertijd.

En je hond 4x per jaar preventief behandelen zorgt ervoor dat je nooit een grote uitbraak hebt.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gisteren vlooien spul van de dierenarts gekregen, kun je ook gewoon in de winkel krijgen.

Lees wel goede verhalen over knoflook maar goed het is wel giftig ( zal wel pas in grote aantallen zijn maar toch)

4. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    frontline hoe je niet meer te gebruiken, want daar schijnen de meeste vlooien resistent tegen te zijn...

volgens onze dierenarts werken de pipetjes in de nek het beste en dan die je iedere maand moet doen...

hier thuis gelukkig bij de katten en hond nog geen vlooien ontdekt

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik gebruik nog altijd frontline.. Tot nu toe werkt dat.

Gewoon om de 3 maanden een pipet in de nek en klaar.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Frontline dood vlooien niet, maar zorgt voor een verstoorde voortplanting. Dus als je dier al vlooien heeft, heb je er niets aan en ook niet tegen zandvlooien die je dier buiten opdoet.

De meeste producten die verkrijgbaar zijn bij de dierenwinkel zijn al langer op de markt of er zitten minder werkzame stoffen in. Producten die langer op de markt zijn, worden doorgaans minder werkzaam.

Voorbeeld: vlooienband werkte vroeger prima. Als je er in een later stadium omdeed, zat het hele circus letterlijk onder de band...;)

7. ik gebruik advanced, 1 x per maand een pipetje in de nek
    alleen is dit enkel voor vlooien.

dus volgende keer een combinatiemiddeltje pakken.

ik heb ook wel eens gehoord van biergisttabletjes
    daar zouden vlooien ook vies van zijn

maar of dat goed is voor je hond, dat weet ik niet

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij halen pipetjes bij de dierenarts van Advanced vlooien + teken. Werkt tot nu toe het beste, Frontline, Bolfo, Biophar deden niets meer op een gegeven moment, dus gevraagd aan de dierenarts wat nu het beste was.

9. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    wij hebben een scalibor vlooienband. eerst bij de DA gekocht, maar is gewoon op de markt te koop. Doe je 6 maanden mee en is tegen teken, zandvlooien en vlooien, ook de hardnekkige uit het mediterraans gebied. We gaan op vakantie naar Spanje en hebben ons hondje zo goed beschermd.

Misschien moet ik hem zelf ook eens om doen heb namelijk een tekenbeet :D

10. Yuma

Yuma Lid

9 mei 2012
    32
    0
    0
    Grootbereidings apotheek
    Twente
    Scalibor halsband is een goeie maar als je liever geen halsband gebruikt is stronghold ook erg goedVlooien zijn veelal resistent voor frontline
    Knoflook is ook goed voor de hond maandelijks een teentje kan geen kwaad maar de werking is wel minder vooral als de hond al vlooien heeft

Ik heb ervaring als dierenarts assistente

Extra tip
    Als ontwormend middel kan je de hond 1x per maand ook een zoute haring geven dit is ook nog goed voor de vacht en opname van omega 3 vetten
    Tenzij de hond veel ontlasting van andere honden eet dan moet je toch echt tabletten gaan gebruiken omdat deze sterker zijn

11. me83

me83 Niet meer actief

wij deden vaak een teentje knoflook in het eten.. of schapenvet met knoflook..

verder een pipetje in de nek van de dierenwinkel.. werkt prima!

12. Diddel

Diddel Lid

17 sep 2011
    53
    0
    0
    NULL
    Lelystad
    Wij gebruiken sinds een tijd Advantix, dat werkt tegen vlooien maar ook tegen teken, en ander ongedierte. Onze beagle zat voorheen onder de teken na een flinke boswandeling (1 keer zelfs meer dan 10). Hij vind hoog gras meer dan fantastisch om door heen te springen. Toen ben ik overgestapt naar Advantix dus, sindsdien geen enkele teek meer gevonden... En nooit vlooien. Ik bestel het via een webshop, stuk goedkoper dan in de dierenwinkel (zelfs met verzendkosten)....

13. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    volgens mij is scalibor toch alleen voor teken, zandvliegjes en hartwormmuggen?? of het ik dat nu mis?

Deel Deze Pagina