vlooien omgevings spray en 2 jarige

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavd, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    wij hebben vlooien, maar kom er neit van af katten al behandeld/elke dag paar keer stofzuigen, alles heet wassen neom maar op..

ik wou de omgevings spray gebruiken maar staat dat het afgeraden word voor huishoudens met kindjes onder de 4 omdat het giftig is..

is er ook een omgevings spray die wel met een kindje kan? of allemaal net zo slecht? ( ze kunnen het gif binnen krijgen als ik bijv mijn bank in spuit en handje op bank en erna in mond doen?)

2. Tennes

Tennes Niet meer actief

Er bestaat nu ook zioiets als Bio omgevingsspray, maar ook dit is niet goed voor kleine kinderen.
    Ik ben bang dat je het met de huis-tuin en keukenmiddeltjes moet doen. Wij zetten nu iedere avond een paar borden met water, afwasmiddel en een brandend waxinelichtje in de woonkamer.
    En ik hoop dat het gore vlooienseizoen snel over is.

Check daarbij ook eens goed onder het kleed, de banken, de stoelen en andere redelijk grote oppervlakten. Vorig jaar dachten we dar er stukken brood onder het kleed terecht was gekomen, maar dit waren allemaal vlooieneitjes. Kleed gelijk weggegooid.

Succes

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    dankje! ben alleen eigenlijk bang als we geen omgevings spray gaan gebruiken dat we er niet vanaf komen..

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ga je niet op vakantie of een paar daagjes weg?
    Die omgevingsspray is allemaal ontzettende troep... Dus welke soort je neemt maakt voor je peuter (en jezelf!) eigenlijk niks uit.

Wij deden het altijd als "laatste daad" voor de vakantie.
    Spullen inpakken... Huis sprayen en meteen weg.
    Halverwege de vakantie kwam mijn opa... Die luchtte alles, sprayde nogmaals.
    En voordat we thuis kwamen gooide hij weer alles open zodat alles weer gelucht was.

5. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    nee helaas geen vakantie dit jaar.. misschien anders zo nog maar even proberen zonder die spray..

6. captain

captain Niet meer actief

Omgevingsspray van kruidvat 9,95 goed lezen HOE je het moet gebruiken maar vooral van tevoren stofzuigen met zak die je dan weggooit, daarna spuiten, kinderen alvast in de gang, buiten of waar je als laatste naar buiten kan, uurtje/ twee uurtjes, en alles is dood, wel alle dieren naar buiten EN alles half uurtje luchten voor je naar binnen gaat. Spullen die je voor de kleine of door de kleine gebruikt wordt, met stoomapparaat even afnemen, dan komt dit goed, en anders even op oma weet raad (googlen) website staat

Oma weet raad

Sorry moderators als dit niet zo mag.

En heb je katten of honden of beiden vraag naar stronghold 28,95 voor 3 pipetten en je doet er 3 maanden mee, is meteen voor ontworming en ontvlooing in een.
    30 minuten of tot de vacht droog is, laten inwerken, en na twee uur kan je zelfs je dier weer wassen en kinderen kunnen de beestjes veilig aanraken.

succes enne water en kaarsje, zoals aangegeven ... bij water azijn doen werkt super

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij doen die pipetjes altijd 's avonds bij het naar bed gaan..
    Zit je er zelf ook niet per ongeluk aan :)

8. captain

captain Niet meer actief

goeie tip! dank je wel!

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    een bus van bayer voor kruipende insecten is ook voor vlooien en als je dat spuit voor je gaat slapen en dat werkt de hele nacht in dan mag je de volgende dag verluchten en is het veilig.ik had ook die vraag gesteld aan de ha omdat ik zwanger ben.het zou kunnen dat je het één keer moet herhalen.succes!!

10. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    thnx allemaal voor de tips!

11. life

life Niet meer actief

Sws is die omgeving sprays troep maar als je sprays onder de bank en de plintjes enzp mpeten de kinderen er niet bij kunnen spraay je daar en ga je een dagke lrkker op pad enlaat de raam open staan. Vraag aan de buren of ze op willen letten?
    Als je gewoon sprayt op plekken waar kindjes niet echt bij kunnen braag ik me af waarom het niet zou kunnen.

Toch is de omgeving sprayen denk de enige manier om er wat minder last van te krijgen die 95% zit toch wel in de omgeving...

12. Paige

Paige Niet meer actief

Wij hebben het ook gewoon gebruikt. 6/7 bussen maar liefst.
    Inderdaad, niet gesprayd op plekken waar de kinderen komen maar wel alle plinten, onder kasten, onder tapijt etc etc..

Kan zeggen dat we na 3 maanden knokken tegen die vampiertjes eindelijk vlo-vrij zijn! :D

13. life

life Niet meer actief

Fijn om te lezen dat je er uiteindelijk nog van af hebt kunnen komen. Was zeker een drama, kon de topic nieg meer vinden:p

Deel Deze Pagina