zou jij het doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #1 lillyenco, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Hey dames,

*sorry voor het lange verhaal*

Sommige van jullie zullen mijn situatie kennen en waarschijnlijk direct op hetzelfde antwoord komen als ik in mijn hoofd heb, maar toch gaat ik even een topic openen voor advies.

mijn situatie

Ik ben gescheiden, wat best wel wat gedoe met zich meebracht, woon in het koophuis maar betaal niet de volle mep. ( in convenant bij de scheiding een betalingsregeling vastgelegd) Mijn ex woon inmiddels ergens anders. Hij heeft me gechanteerd en bedreigd... zijn aanstaande ook, en dit niet omdat ik zo lastig ben.. gewoon omdat ik niet doe wat hun willen en me houd aan het convenant wat mijn goed recht is. Mijn exr staat bij me ingeschreven waar ik volgens de gemeente niet veel op kan doen. Een woononderzoek houd in dat de gemeente brieven gaat sturen naar mijn adres voor hem, aangezien hij doordeweeks als ik aan het werk ben de post komt halen krijgt hij die dus altijd...

Slot veranderen kan niet dan doe ik beroep op alleenrecht en moet ik de woning volledig gaan betalen in de huidige hypotheekvorm.. dat kan ik niet..

Ik kom uit het westen en wil graag terug. Mijn koophuis is niet in trek geloof ik, staat nu een half jaar te koop zonder reacties. Ik ga volgende week in overleg met mijn makelaar hierover. Kort uitgelegd, mijn ex wil het aan laten komen op een executieverkoop.. ( wat een...... zucht hou je mond haha) Ik heb hier een vaste baan en merk dat er in het westen niet veel werk is. ( terwijl hij op zn luie reet daar in de tuin zit in de ' ziektewet' ) Ik solliciteer me rot maar wordt continue afgewezen, ik vermoed dat dit komt omdat mijn huidige woonadres ( 130 km verderop) op mijn cv staat.

Ik sta nu nr 3 voor een woningbouwhuisje in het westen, in de omgeving waar ik graag wil wonen en oud wil worden. Ik heb daar immers alles, familie vrienden... en hier bijna niks op een paar contacten na. Als nr 2 afwijst heb ik het huis... houd wel in dat ik komende tijd van 400 euro moet leven... ervan uitgaande dat ik een baan krijg in het westen waar ik net zoveel verdien als wat ik nu krijg. Als ik het huis aanpak moet ik komende maanden gewoon rustiger aan doen en daar in de weekenden verblijven.. en doordeweeks in mijn koopwoning voor mijn werk.

Ik wil dolgraag terug.. ik mis mijn oude omgeving, de mensen en ik zit hier maar een beetje alleen te zijn elke avond..

Nu weet ik ook niet hoe dat werkt als ik ergens anders ingeschreven sta, of mijn ex me dan de toegang tot onze koopwoning kan weigeren ( ondanks dat ik 50% eigenaar ben) weet een van jullie dit?

Hoe dan ook gaat de situatie escaleren eerdaags... De bank is hiervan op de hoogte, ik heb geprobeerd 3x een berg te verzetten om de woning op mijn naam te krijgen maar helaas werkt de bank er niet aan mee. We hebben NHG dus de bank heeft zekerheid van geld en ik inmiddels zekerheid dat mijn schuld wordt ingelost door NHG. ( met een bkr registratie dan wel) Hoe krom ook.. blijkbaar kiest de bank daar liever voor....

Een woning hier in de omgeving via woningbouw krijg ik niet ( sta continue laatste) een kamer is geen optie met mijn hond en 2 katten die ik echt niet wegdoe. ( ik ben al zoveel kwijtgeraakt afgelopen jaren, en heb veel aan mijn dieren gehad.. die doe ik dus echt niet weg) Ik heb gebeld over urgentie, heb ik geen recht op straks omdat ik woningvelater ben van een koopwoning... zucht... " dan moet je maar naar de crisis opvang" werd me verteld. Iets wat ik uiteraard wil voorkomen natuurlijk!

Enige kans op een woningruimte is particulier ( eigenlijk te duur) of idd woningbouw aan andere kant van het land waar ik dus graag wil wonen!

Op mijn werk al dik een half jaar niet meer gemotiveerd..... en het bedrijf gaat ook niet super goed meer. Dus wat betreft baanswitch ben ik niet rouwig om, ben er geloof ik zelfs aan toe! Zet me hier ook voor in, dagelijks 4/6 sollicitaties de deur uit... in de hoop op een gesprek.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie verhuizen? Zouden jullie ervoor gaan?

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou ervoor gaan ja.
    Natuurlijk is een inkomen en vastigheid heel erg belangrijk,maar als je ergens niet gelukkig woont en constant je ex met aanhang op je dak hebt zitten dan is dit ook niks.

Je zit dan wel bij familie en vrienden begrijp ik?
    Is er een mogelijkheid dat die je een tijdje kunnen steunen?

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @pinter, ik zit niet bij de zin.. wel op 10 minuten rijden...

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    heb je spaargeld?
    Als je een periode van een paar maand zonder werk kan overbruggen met spaargeld of als je een paarm maanden heel stevig te broeksriem kan aanspannen.
    Dan zou ik het doen, je lijkt nu toch niet gelukkig dus veel erger kan het al niet worden me dunkt

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik bedoel met "op je dak zitten". Dat je ze veel ziet en dat je last van ze hebt;);).
    Hij heeft de sleutel van jou huis toch?

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    haha en ik doelde op familie :p mijn familie woont dan zo'n 15 km bij me vandaag als ik verhuis...

Mijn ex heeft inderdaad een sleutel.. sterker nog hij heeft er een stuk of 15? De hele bos ligt er.. en ik vertrouw het voor geen meter.

Ik heb helaas geen spaargeld meer, alles is opgegaan toen mijn ex me uit huis zette ( met advocaat heeft dit mij geholpen een sterke zaak tegen heb te hebben..waar door ik nu dus minimaal betaal aan onze koopwoning... en even goedkoop woon... echter wel een hoop gedoe gehad en overal geld moeten lenen..)... heb toen veel kosten moeten maken om überhaupt naar werk te komen..

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou er ook voorgaan. Je klinkt erg ongelukkig; en ik kan me voorstellen dat ie liever weer dichter bij je familie woont :)

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon

Klopt ook wel... ben erg aan het overleven hier..... ben hier eigenlijk alleen om te werken.... maar de moeilijke weg houd me tegen.... Na een vechtscheiding en overspannenheid heb ik eindelijk weer een beetje energie.. dus ben bang dit kwijt te raken.
    Zodra mijn ex binnen is geweest krijg ik al een soort van terugval..

Ondanks dat hier blijven wonen ook geen optie is...
    Ik zit nu doordeweeks te overleven en zodra ik kan ben ik bij mijn ouders in het westen om daar te ontspannen met vriendinnen e.d.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een los staande vraag, hoe weet jij zeker dat de NHG jou schuld gast kwijtschelden, alsdan niet met BKR

zit namelijk in een soort gelijk schuitje, maar bij ons zeggen ze, je weet pas of de ngh je schuld kwijt scheld als het daadwerkelijk verkocht is

Maar sowieso rot situatie waar je in zit, ik denk dat ik wel zou gaan als ik daardoor wel nog mee rond zou kunnen komen

over je ex, je bent gewoon 50% eigenaar dus ik denk dat ze daar niet zo heel veel mee kunnen doen, maar ik heb er geen verstand van

Succes!

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Door ons dreigende faillisement/executie verkoop probleem is de kans groot dat dit op korte termijn gaat gebeuren.
    De bank heeft de toetsing gedaan a.d.v. Haircutregeling. Misschien voor jou een goeie om naar te informeren... Mocht je de woning willen houden! ( dat zijn de nieuwe regeling)
    Voor mij staat nu definitief vast dat ik de woning niet op naam kan krijgen ivm te laag inkomen... heb hier ook al een bevestiging voor.
    Uiteraard is het afwachten hoe de situatie is bij verkoop van de woning..

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Zo, dat is lastig!
    Paar dingen die bij mij opkomen:
    1- NHG is alleen gegarandeerd als je er zelf alles aan gedaan hebt om het huis te verkopen. Misschien in prijs zakken? Hou hier goed contact over met de bank.
    2- als je zelf ergens anders gaat wonen, is er dan een kans dat jouw ex in jullie huis gaat wonen? Zo ja, dan heb je kans dat hij verkoop tegen gaat werken, waardoor jij voor niks blijft betalen.
    3- als je zelf je contract opgezegd, zonder nieuwe baan, heb je geen recht op ww, kun je een periode financieel overbruggen (geen inkomen, helft hypotheek incl alle vaste lasten en nieuwe huur incl kosten)?
    4- banen liggen hier niet voor het oprapen, maar dat heb je zelf al gemerkt :(

Dus tja..... Je neemt een behoorlijk risico, dat verminderd wordt als je nog wat meer geduld hebt. Of dat haalbaar is, kan jij alleen bepalen natuurlijk.

Lastig hoor! Veel succes in ieder geval!

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    -Punt 1 weet ik inderdaad. Ik voldoe er al aan aangezien ik elke maand contact zoek met de bank voor strategieën en tevens al 3 x heb geprobeerd het huis op naam te krijgen.
    -punt 2 mijn ex gaat hier niet wonen, die woont nu bij zijn aanstaande met 2 kinderen in een eengezinswoning en is kwa persoon 180 graden veranderd... dus hij komt niet meer terug. Daarbij zit hij aardig vast.. hij zei mij: als ik uberhaupt uit de relatie zou willen moet ik verdwijnen... ( niet zo'n lekkere familie.
    -Punt 3 ik zou mijn huidige baan nog aanhouden en ook nog doordeweeks in mijn huidige woning verblijven.. tot ik wat anders heb.

- punt 4.. nee ik weet het.. doe zo mijn best...

Dank je!

13. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Teruggaan naar je roots, lijkt me de oplossing. Als je met het solliciteren dan nu tijdelijk het adres van een vriendin of familielid vermeld. Misschien dat je dan meer kans hebt op een baan. Ik neem aan dat als je de baan kunt krijgen je ook per direct teruggaat toch

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja als ik een baan zou hebben zou ik er nieteens overna hoeven denken..

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Meis, je weet mijn mening! Terug naar hier, dichtbij je familie en die baan komt wel. Al is het in het begin in een supermarkt. Maar je kan dan wel met je nieuwe leventje gaan beginnen en je oude afsluiten. Hoef je ook niet meer bang voor hun te zijn. Belachelijk dat hij te pas en te onpas je huis binnen mag komen, zeker na die bedreigingen.

Ik duim voor je dat nr 2 weigert en je weer lekker hierheen kan komen.

Dikke knuffel en je weet dat je me altijd kan appen. X

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @wen, dank je! K hoop op het beste :D Net werd ik gebeld dat ik in sollicitatieronde zit van een groot bedrijf 1 van de 10... dus wie weet :)

17. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Succes dan met deze sollicitatie!

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou het doen!
    Succes met je sollicitatie.

19. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik zou er voor gaan! Je voelt je nu ongelukkig en als dit de manier is om je beter te voelen dan zou ik die kans aangrijpen.
    Heel veel succes bij je sollicitatie.

Even uit nieuwschierigheid aangezien we op een zwangerschapsforum zitten: hebben jullie kindjes samen? Want dat lees ik in je verhaal niet terug.

20. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Oehh das een rot situatie ja. Weet niet wat ik zou doen.

Maarre veel succes met de sollicitatie :) hoop dat je het wordt

Deel Deze Pagina