Dames, ik voel mij oud, terwijl ik pas 28 ben. Ik snap die hele manier van communiceren niet meer. Vroeger pakte je een telefoon als men te ver weg woonde of liep/reed je naar iemand toe. Tegenwoordig vinden communicaties alleen plaats via de whatsapp/facebook merk ik. Voorafgaand, ik heb een verleden van 20 jaar lichamelijke en geestenlijke mishandeling door mijn vader. Ik was 8 toen dat begon. Wij zijn verhuisd en mijn vader heeft de badkamer verbouwd. Er is wat voorgevallen, mijn moeder ging zich ermee bemoeien... via de whatsapp. Terug geantwoord, alles ging tot dan op normale manier. Kort daarna sloeg de toon om leek het via de app en heb ik geprobeert te bellen. Steeds weg gedrukt. Prima. Via de app gehoord dat mijn ouders het contact willen verbreken en dat ze nu de aanhangwagen op kwamen halen. Eenmaal hier een hoop geschreeuw en zijn er klappen gevallen (tot blauw toe) van mijn vader aan mij. Ik heb geschreeuwd om de sleutel terug te geven en voorgoed uit mijn leven te verdwijnen. Ik accepteer het niet meer. Kreeg ik gister heel veel smsjes met verwijten. Heb mijn ouders geblokkeerd via de app, dus tja enigste communicatiemiddel is de sms he. Volgende issue... mijn zwager zou bestraten bij ons. Vriend had gister nog gebeld en ja hij komt volgende week. Die avond laat stuurt hij mij een appje dat hij niet komt, omdat hij wel goed is om te bestraten, maar nergens anders voor? Had je ballen gepakt en had dat via de telefoon gezegd paar uur daarvoor. Echt, is er bijscholing voor de nieuwe manier van communicatie/ruzie uitvechten?
Nee ik ben bang van niet en het ergste is is dat de mensen die "vroeger" de mond hielden dit nu doen op de manier waarop het bij jou gebeurd. Helemaal NIET handig. Laat even rusten en probeer over een weekje weer contact op te nemen om eens goed te praten. Sterkte
Heftig hoor! Sterkte meid. Wb communicatie, helaas.. app/sms is veel makkelijker als het face to face zeggen. Dat durven mensen vaak niet.
Jeetje heftig zeg. Nee, ik begrijp de communicatie ook niet meer. Ik app niet, maar kreeg soms wel de vreemdste berichten via de mail. Snapte dat nooit, denk dan zeg dat even zo tegen mij. Blijkbaar is hun hart dan gelucht, maar ik zit vervolgens met allemaal vragen over de geschreven teksten. Maar het ergste vind ik aan jouw bericht dat jouw vader nog steeds het lef heeft om jou te slaan. (Als ik het goed heb gelezen) Slaan is een van de meeste afschuwelijke vormen van communicatie. Sterkte!
Ik denk dat iemand die jarenlang zijn dochter heeft mishandeld en dat nu nog steeds doet, sowieso niet kan communiceren.
Denk dat dit helaas los staat van de communicatiemogelijkheden maar meer een gebrek aan competentie op dit gebied an sich..
Ts jeetje wat erg dat hij je gewoon weer lichamelijk aangevallen heeft!! Heb je aangifte gedaan? Gaat het wel een beetje met je?
Jeetje wat een verhaal..... Ik denk dat ze uit jouw leven bannen het beste is. En misschien wel aangifte doen ja..! Sterkte!
Klopt, heeft weer eens zijn handen gebruikt. Communicatie met die man is niet mogelijk. Mede door 2 herseninfarcten 20 jaar geleden. Daarvoor was hij ook al wel moeilijk te handelen. Mijn moeder stond erbij en keek ernaar, dus keurt het blijkbaar goed. Aangifte (nog) niet gedaan. Volgens mijn vriend moet ik dat niet doen, omdat ik ze dan weer later onder ogen moet komen als het bij een rechtbank komt te liggen. Ik wil ze ook echt nooit meer zien. Dat staat vast, zeker nu ik wat rustiger ben.