Paige, ik zou de katten eens behandelen met Bolfo druppels, werken gegarandeerd! Aanrader! Ik weet dat vroeger mensen vlooien bestrijden door pure petroleum door heel hun huis te verstuiven, deuren en ramen sluiten, voor 1 dag en daarna alles goed stofzuigen. Zoiets doet de ongediertebestrijding ook nl. En idd schotels neerzetten met Dreft èn een theelichtje erin. De warmte van het theelichtje trekt de vlooien aan.
Willen je buren je katten wel in huis hebben? Ik zou geen katten willen die onder de vlooien zitten? Wie weet tijdens en na je huisbehandeling in een reismand doen, naar de dietenarts, volledig laten ontvlooien en behandelen.
Ik zou de katten dan ook naar de DA brengen....god weet wat ze weer bij je buren oplopen....bij de DA zitten ze goed.
Edelweiss, ok, bedankt! Er zit niks anders op dan over te stappen. Stom zeg, dat ik daar nooit eerder advies over heb ingewonnen! Sam20, dankjewel! Ben benieuwd! Vooral hoe het zit met kruipende kindjes in de dagen daarna! Saskia, Ik heb de stronghold wel van de DA .. Is ook niet vrij te verkrijgen. Ik, ook op advies van de dierenwinkel , gebruikte 2 verschillende merken ivm de resistentie. Maar dat zal dan denk ik ook wel een kul-verhaal zijn geweest van ze .
Nou, mijn katten zijn nu dus buiten en hebben na de stronghold druppels geen vlooien. De buren helpen een handje mee tot wij er vanaf zijn. Edelweiss, ontwormen doen we ook. Beestjes komen helemaal niks te kort.
Nee, die hebben we niet maar wel 2 hele groten bomen, van de buren, waar altijd vogels in zitten. Als je buiten zit wil er inderdaad nog wel eens een vlo uit de lucht vallen! Nooit bij stil gestaan! Dankje!
Hmm het verhaal van resistente vlooien ken ik ook wel... Komt oa doordat mensen hun behandeling niet herhalen en dan die ene vlo die overleeft.. Plant zich weer voort en zo hebben we een soort hispeed evolutie van de vlo. Nouja.. Met name op gebied van z'n weerstand dus
Het is trouwens dus ook zo dat de katten nergens last van hebben, of hebben gehad, het is echt de invasie in ons huis die ineens begon!
Wij hebben inderdaad ook een keer een vlooien invasie gehad. Ik heb het toen de kop in weten te drukken door: (uiteraard) de katten tegen vlooien te beschermen, vervolgens heb ik letterlijk alles van zijn plek gehaald, alles goed gestofzuigd, ieder groefje, spleetje of kiertje (langs de plinten en al) flink in te sprayen met tapijtspray en zo ook de meubels (ook kastjes) vervolgens elke dag aan de slag met de stofzuiger en tapijtspray (zelfs de bedden en al) alles heet gewassen en na een week geen vlo meer te bekennen. Al moet ik toegeven dat ik er niet meteen vertrouwen in had dat ze ook allemaal weg waren. Ik ril nog bij de gedachte hoe vreselijk ik het vond.. Heel veel sterkte! Misschien dat een ongediertebestrijder voor de grootte van jullie invasie gepaster is.. Maar zo hebben wij het geprobeerd. En het ergste is: hoe warmer het weer hoe moeilijker ze weg te krijgen zijn =_=
Zou gewoon op stronghold blijven is een goed middel. Trouwens frontline kunnen ze niet resistend van worden of andere, 95% zit in de omgeving 5% maar op het dier, dus de vlooien blijven daardoor terug komen. Ze leggen idd 50 eitjes op een dag (kan) deze eitjes komen zo ongeveer binnen een dah uit en negen van de tien keee vallen ze eraf dus weer in de omgeving terecht. Deze worden larven en eten van de huidschilvers van ons en de beesten, deze worden caconnen en dese kunnne helaas wel tot 2 jaar zo blijven zitten. Helaas zal je huis nooit vlo vrij zijn omdat we ook eitjes vanuit buiten meenemen maar ze zijn niet altijd werkzaam, dus ookal heb je geen huisdieren ze zitten er toch maar zullen niet overleven omdat er geen diertjes zijn. Wat je in vervolg sws moet doen is altijd de omgebing sprayen met tapijt spray of exil spray ene werkt sneller andere werkt wat langer door, word vaak ook in combinatie gedaan. Ze zitten tussen plinten en donkere plekjes dat zijn ook de plekken die je zeker moet sprayen. Let er goed op dat ze graag uitkomen door trillingen vocht en warmte (mocht dit nou net de tijd zijn ivm zomer warmte en vakanties) dus dit is ook zeer goeie tijd voor de vlooien. Om zoveel mogelijk elke keer te kunnen pakken behandel je het huis voordat je op vakantoe gaat en dwijl ervoor even en stofzuig even. Warmte en trillingen dus ze komen graag uit. En als je terug komt stofzuigen dwijlen en weer lekker sprayen dan pak je al heeeeel veel. Ook als je weer het huis moet gaan behandelen in de toekomst eerst stofUigen en dwijlen en dan weer sprayen altijd na 2 weken weer herhalen. Daarna kan je er weer voor prefentief iedere 3 maanden het huis doen. Ook met de beestjes iedere 3 maanden prefentief behandelen zo pak je ook alweer die 5%. Geen enkele vlo is weerstand tegen ieder vlooiendruppel het licht er alleen aan of je de omgeving ook doet of niet, alleen kan alleen de vlooiendruppel niet geheel alle vlooien pakken. Ohja belangrijk!!!!! Geen vlooienband in de stofzuiger doen. Deze werkt niet en een vlooienband is poeder dus stof je je huis ermee met het middel, dus niet gezond voor de kinderen en ook zeker niet voor ons. Heb je een kleine rondlopen raad ik aan om ook alleen de plekken te sprayen waar het kind niet bij kan (staat ook achterop de fles) Hoop dat het zo moet gaan lukken suc6
Ik zou ook alle vloerbedekking eruit gooien Met zoveel vlooien zitten ze hoogstwaarschijnlijk ook allemaal ONDER de vloerbedekking.
Buiten pipetten gebruik ik bij mijn dieren ook vlooienanticonceptie, dat dood geen vlooien maar maakt ze wel onvruchtbaar en alle aanwezige larven ook. Dus dat helpt wel om de hele cyclus te doorbreken. Wel ook evengoed het huis laten aanpakken hoor
Ja natuurlijk zeggen ze dat.. Advantage kun je alleen bij de dierenarts kopen, dus kunnen ze er niets mee verdienen Advantage werkt echt nog steeds erg goed. In de zomer geef ik elke 5 a 6 weken een pipetje, in de winter iets minder frequent. Ik heb hier echt nog nooit een vlooienplaag gehad, omdat ik het zo heel goed onder de duim houd..
Life, frontline werkt echt niet! Heb het nog eens een keertje tussendoor gehad en had 2 krabbende katten, terwijl Advantage wel zijn werk goed doet..
Met de meeste hierboven eens. Frontline de deur uit gooien want die zooi werkt echt echt niet. Vlooien zijn hier al jaren resistent voor. Veel dierenartsen verkopen het om deze reden dus al niet eens meer. Frontline heeft als werkzame stof fipromil. Fipronil dood alleen volwassen vlooien op het dier zelf. Maar dood GEEN eieren op het dier, of vlooien en eieren in de omgeving. Dat helpt dus geen ene bal. Vlooien gaan dus lekker in de omgeving verder met eitjes leggen en de van je huisdier afgevallen eitjes komen ook uit dus kom je er nooit vanaf. Dus ook niet als je frontline met stronghold afwisseld. Dat is echt dweilen met de kraan open en je werkt nog meer resistentie in de hand. Middeltjes van de dierenwinkel zijn inderdaad niet sterk genoeg. En tuurlijk raden ze dat aan Je moet een middel hebben met als werkzame stof SELAMECTINE. Selamectine dood alles. Dus volwassen vlooien EN eitjes op je huisdier maar ook de vlooien en eitjes in je omgeving. Stronhold heeft als werkzame stof die selamectine. Ik zou dus alleen met stronghold verder gaan. Beesten extra ontwormen en verder doorgaan zoals je nu doet. Met aleen die stronghold zou je er snel af moeten zijn...