vlooien wat werkt echt?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik wil absoluut geen chemische troep op mijn honden.
    (behalve in geval van vlooienplaag, dan kan het niet anders)
    Bv frontline oid. Mijn vorige hond was hier zwaar allergisch voor. Hij kreeh rode plekken en alleen maar meer jeuk.
    Het spul wordt steeds sterker en de vlooien ook....

Nu hebben die van mij ook vlooien. Ik heb ze wel ingesmeerd met poeder, dat dood vlooien vrij snel.
    Bovendien hebben wij het huis behandeld met een spray.
    En echt ALLES waar de honden opkomen in de was met azijn.

2. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wat voor poeder??

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Grappige is dat dierenartsen dit zijn gaan verkondigen sinds dierenspeciaalzaken ook Frontline mochten verkopen ;). Eerst hadden ze het alleenrecht om Frontline te verkopen, nu de dierenspeciaalzaak het ook verkoopt is de dierenarts op zoek gegaan naar een ander middel en natuurlijk werkt dat beter dan Frontline ;).

De fabrikant van Frontline doet vele onderzoeken naar resistentie enz. van vlooien, maar resistentie is nog nooit aangetoond.

Belangrijkste is dat er het hele jaar door om de 4 weken wordt behandeld en niet pas als er vlooien gezien worden, dan ben je al te laat. Ook verwachten veel mensen dat je na aanbrengen van een vlooienmiddel direct van de vlooien af bent. Is dit niet zo dan wordt er gezegd dat het niet werkt. Maar in je huis liggen allemaal poppen, deze moeten eerst nog uitkomen, springen weer op je huisdier en moeten dan gedood worden door het vlooienmiddel. Het kan wel 3 maanden duren voordat je van alle vlooien in huis af bent.

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik heb Advantix voor de honden, deze pakt ook gelijk teken vliegen etc. aan. Moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben.

5. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Ik ook!!

6. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Hier ben ik het echt NIET mee eens.... Ik heb zelf bij 'n dierenarts gewerkt en Frontline werkt gewoon echt niet en dat er geen resistentie is aangetoond door de fabrikant van Frontline zelf verbaasd me niks....

7. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

Jun 1, 2010
    342
    5
    18
    amen:D

ter aanvulling: alle dieren behandelen volgens de gebruiksaanwijzing dus echt even lezen.
    tevens de omgeving behandelen (want 95% zit niet op het dier maar in het huis:$) EN ontwormen.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik gebruik niet vaak ontvlooimiddelen, het is zulke troep eigenlijk. En ook hebben niet vaak vlooien gehad, heel soms en daarvoor gebruikte ik jarenlang Frontline. En dat werkte op een gegeven moment echt niet meer dus.
    Sindsdien gaan we ieder voorjaar - meer voor de zekerheid - 1 x naar de dierenarts en halen voor onze hond en 2 katten allemaal 1 pipetje Advantix (je kan ze daar per stuk kopen, vind ik wel zo handig) en we hebben al jaren eigenlijk geen vlooien gehad.

9. shadowstep

shadowstep Bekend lid

Jul 6, 2011
    671
    0
    0
    Nou ik kan er, tot mijn grote verdriet, over meepraten. Resistentie kan overigens wel degelijk.

Wij hebben 3 katten, 1 hond. Die worden allemaal om de 2 a 3 maanden met zo'n pipetje in de nek beschermd. Omdat ik dieren heb doe ik standaard mijn huis in het voorjaar en in het najaar preventief met omgevingsspray insprayen. Ook als er dus geen vlooien zijn. Ik doe het gewoon preventief.

Nu woon ik hier nog niet zo lang, en zal ik hier ook niet zo lang blijven wonen hopelijk en de vorige bewonder heeft op de bovenverdieping vloerbedekking. Ik ga daar nu niet in investeren door er laminaat neer te leggen omdat ik dat liever straks in mijn andere huis doe natuurlijk.

Je raadt het al..... al mijn preventieve maatregelen die ik toch al zo'n 15 jaar zo doe (ik heb altijd perzen gefokt en geshowd en nog nooit op zo'n manier last gehad van vlooien!) hebben helemaal geen nut gehad............. resultaat: Vlooienplaag! :(.
    Omdat ik nog nooit zoiets heb gehad was ik uiteraard superverdrietig. Ben ik dan een vies wijf? Ben ik niet schoon genoeg? Doe ik iets verkeerd. Nou nee dus. Ik heb de ongediertebestrijding gebeld, die komen maandag de boel onderhanden nemen.
    Deze man stelde me meteen gerust. Hij zei 'mevrouw, we hebben er de perfecte zomer voor. Nat, broeierig, de winter is ook niet al te dodelijk geweest voor ze dus momenteel draaien wij overuren om vlooienplagen te bestrijden. En er zijn net zo goed plagen bij mensen zonder dieren als bij mensen met dieren.
    Hij zei nog dat hij bij mensen met dieren vaak het minste werk had omdat die mensen vaak wel heel goed weten hoe ze de boela an moeten pakken.

Nou helaas zal ie dat gevoel bij mij niet krijgen vrees ik. Ze zitten echt overal :(. Wat een drama.

De dierenspeciaalzaak zei me overigens hetzelfde als wat hij me vertelde.

Op basis van wat ik hem vertelde en dat ik hier nog maar kort woonde vertelde hij me dat waarschijnlijk de eitjes erboven er al een hele tijd gezeten hebben. De vorige bewoner was alleenstaand en kwam eigenlijk verder nooit boven. Nu met deze zomer plus het feit dat wij natuurlijk wel veel bovenkomen, tja ik maak daar ook schoon natuurlijk, is het uitgebroken.

En dan heb ik al een dikke 300 euro aan omgevingsspray uitgegeven. Nou ik kan vertellen: EXIL zuigt echt grote tijd.

Grappige is wel dat als ik de hond en de katten nakijk ik alleen maar dooie vlooien vind :p. Dat spul werkt dus op zich wel goed maar ja, krabben doen ze natuurlijk wel want als ze van de grond erop springen hebben die beesten ook jeuk.

Ik kan niet wachten tot ze maandag komen. Geprobeerd of het meteen kon maar die man zei al, we hebben het razenddruk momenteel met vlooien dus eerder kon echt niet. :( Hij had me nu al ergens tussengepropt.

Resistentie kan wel degelijk. Dat zeggen overigens niet alleen dierenartsen, dat zeggen ook dierenspeciaalzaken enz. Ik heb tijdens mijn kattentijd veel internationaal gezeten en je hoort het over de hele wereld.
    Maar goed, daar moet ieder het zijne van denken. Het is ook niet zo belangrijk, als die k*tkrengen maar weg zijn :D.

10. gimena

gimena Niet meer actief

vlooien bandjes (voor om de nek)
    en huis huis kamer spray gebruiken om alles te doden wat nog in huis zit.
    ik heb ze gehaald bij de dierenarts

(onze ouderlijke huis lag het aan de woning oude boerderij)

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

Jul 6, 2011
    671
    0
    0
    Ik moet wel eerlijk bekennen dat dierenartsen wel vaak hun best doen om te zorgen dat spullen bij hun aangeschaft worden hoor. Zelfde met dieetvoer voor blaasgruis dieren. Dat zou alleen maar via de dierenarts gekocht kunnen worden. Dat is ten eerste niet waar en ten tweede hoeft dat ook niet alleen dat merk te zijn. Er zijn inmiddels hele goede alternatieven voor die dieren.

En echte argumenten waarom kunnen ze mij vaak niet geven. En dat vind ik wel kwalijk.

Maar dat vlooien resistent kunnen zijn is iets waar ik absoluut van overtuigd ben. Niet dat het er verder toe doet, maar als ik alleen al naar mijn eigen situatie kijk. Ieder kiertje, ieder hoekje, iedere naad heb ik bespoten. Er gingen zo'n 6 flessen per keer door mijn huis heen en niet alleen in de vloer, ook de muren, bedden alles. En het lijkt alleen maar erger te worden. Of ze resistent zijn of dat de Exil gewoon butt-spul is weet ik dan niet, maar feit is dat ik er maar mooi mee zit :(

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    hier ook vlooien :(
    moet heel t huis gaan stofzuigen en sprayen.. kan dat ook in delen of moet je in 1x alles doen?
    dus bv vandaag beneden en morgen boven? of alles in 1 dag..

13. Seth

Seth Niet meer actief

stronghold werkt ook al niet meer??!!

enige middel wat hier nog wel werkte.......
    dan weet ik het ook niet meer :(

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    heb hier bolfo gold.. en Vlovrij omgevingsspray

15. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

Feb 6, 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het enige wat hier goed helpt komt van de dierenarts en het heet Advantage.
    Ik heb hier 3 jaar geleden een hele vlooienplaag gehad waarbij ik een speciaal bedrijf moest laten komen kostte me €300,-.
    Echt niet leuk.
    Was de kat vergeten iets te geven tegen de vlooien.
    Dus dit wil ik nooit meer.
    Brrr,krijg nog de kriebels van die beestjes.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heb ik de pilletjes gehaald van beaphar. echt binnen een uur lagen er dode vlooien op de grond en krabten de honden niet meer.
    dus ideaal spul.

de omgeving aanpakken hoeft hier iet gedaan te worden gelukkig.

druppels moeten we nog even de goede voor zoeken maar voorlopig zijn we vlo vrij

17. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    het beste is gewoon in 1x alles
    anders besmet je het schone deel weer en doe je het niet voor niks

18. shadowstep

shadowstep Bekend lid

Jul 6, 2011
    671
    0
    0
    Als je de professional laat komen (en dat zou ik persoonlijk maar doen want aan gewone spray ben ik al dik 300 euro kwijt zonder enig resultaat) dan is het beste een uur voor dat ie komt alles zuigen. Je moet ook alle meubels van de muren halen zodat hij overal achter kan.

Bij ons is ie nu bezig. GOD ZIJ DANK!!!

19. shadowstep

shadowstep Bekend lid

Jul 6, 2011
    671
    0
    0
    Wat een verschrikking he? Hier worden de katten en de hond eens per 2/3 maanden behandeld. Daar vallen ze ook wel dood vanaf. Huis wordt twee keer per jaar (voor zomer en voor winter) helemaal ingesprayd. En toch uitbraak.

Blijkbaar kun je er gewoon weinig aan doen als het zo'n rotte zomer is als we nu hebben.

20. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de dierenzaak Exil gekocht en beide honden een pipet gegeven. De grote hond 2.
    Hier nog nooit 1 vlo gezien, maar door dit topic werd ik echt bang voor een plaag.
    Krijg gewoon de kriebels.

Share This Page