Ik krijg binnenkort me eerste operatie. Mijn teen staat krom en die word rechtgezet omdat ik bijv geen ballerina's aan kan. Ik wil ook graag leuke zomerschoenen aan. En niet hele brede schoenen. Of brede laarzen. Nu krijg ik aankomende week het voor onderzoek maar ben heel EEG zenuwachtig omdat ik nog nooit geopereerd ben. Ik weet wat me te wachten staat maar toch die zenuwen. Wat voor pijn krijg ik. Ik moet ook met het Ov. Maar kan ik erna wel lopen ? Heb ik krukken nodig ? Dat soort vragen ga ik stellen maar misschien kan iemand me hier op het forum een beetje verder helpen alvast. Wie heeft er wel eens z'n operatie gehad ???
Ben 2x geopereerd eraan. 13 jaar en 3 jaar gelden. Niets geholpen helaas. Alleen maar erger geworden. Heb me er nu maar bij neergelegd. Wel lastig met leuke schoenen...
Nee het is echt een hamerteen. Wat balen dat het bij jou niet geholpen heeft. Ze hebben me wel verteld dat toen ik jonger was ik me al had moeten laten opereren dat ik toen geen stijve teen na de operatie zou overhouden. Nu word de teen stijf. Is dit bij jou ook het geval ?
Ik lees mee... Ik heb mijn hele leven al hamertenen. Toen ik geboren was zeiden de verpleegsters: Mevrouw, u heeft echt een heel mooi teer poppetje gekregen, maar die tenen... Ook ik wil er wat aan laten doen. Ik heb last van 2 kalknagels, die mede door die hamertenen/klauwtenen worden veroorzaakt, doordat mijn tenen zo raar staat heb ik regelmatig voetschimmel, drukplekken bovenop mijn tenen, en een eeltplek midden onderop mijn voet. De bovenkant van mijn tenen zijn enorm gevoelig en doen gewoon zeer als ik te lang loop. Niet fijn. Ik heb (een jaar of 10 geleden) 2 spalkjes gehad. Waren van zacht materiaal. Maar die dingen scheurde om de 2 weken, en moest ik elke 2 weken 25 euro dokken om ze te laten maken. Na 2 maanden en 200 euro lichter heb ik die dingen in de prullenbak gegooid, wat een onzin was dat zeg!
Ik heb ook zoiets gekregen van podoterapie af. was indd geen succes zit erg vervelend. Ik heb boven op mijn voet een grote eeltknobbel die groter word door het schuren in mijn schoen. Ik hoop op meer reacties.
Mijn zus is er een paar jaar geleden ook aan geopereerd. Ook bij haar heeft het niks geholpen! Succes!
Ja teen is stijf en raakt de grond niet meer als ik loop em de bal van m'n voet is erg dik. Ook voelt het altijd aan als een blauwe plek.
Ik heb ook hamertenen gehad en ben ik aan geopereerd. Heb er weinig last van gehad en je ziet er ook bijna niks meer van. Ik heb geen gips gekregen maar een verband erom en toen op krukken gelopen daarna. Weet niet meer hoelang.
Ben geopereerd aan hamertenen toen ik 12 was, heeeeeel lang geleden dus. Had zowel links als rechts een hamerteen dus was tijdelijk rolstoelpatiënt. Ik had in iedere teen een pen en dik verband eromheen. Tenen zijn nu stijf ja en zien er niet echt mooi uit maar heb er geen last meer van!