vraag aan de doktersassistente

Discussion in 'De lounge' started by mamautrecht, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Hallo meiden,

Sinds januari ben ik met de verkorte opleiding tot doktersassistente bezig. Vanaf juni ben ik stage aan het lopen en er is op dit moment een vacature voor een doktersassistente per januari. Er is mij gevraagd of ik er interesse in zou hebben om na mijn stage daar te komen werken. Het enige is dan nog dat ik dan nog niet klaar ben met de opleiding. We hebben half april de laatste lessen en dan in mei de diploma uitreiking.

Weten jullie of je ondanks dat ik nog geen diploma heb al wel zonder diploma aan het werk mag? Heb hiervoor overigens Verzorgende IG gedaan dus een aantal handelingen zijn mij al wel bekend en inmiddels ook de vaardigheden die bij de taken van doktersassistente horen ;)

2. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ja je mag werken als doktersassistente zonder diploma. Zeker als je bepaalde handelingen al mag v=doen vanuit je IG, dan ben je voor die zaken ook gekwalificeerd.

Veel s6 met je stage en ik ou er voor gaan, werk vinden in in deze tijd niet makkelijk en als je een baan aangeboden krijgt, zou ik hem gelijk pakken!!!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat mag idd wel. Alleen even goed kijken wat je wel en niet alleen uit mag voeren. Daar zijn regels voor. Ik zou de kans grijpen als ik jou was!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,185
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit mag gewoon.Wel even afstemmen welke handelingen je wel/niet mag doen nu je nog niet gediplomeerd bent.Ik zou de kans met beide handen aangrijpen.
    Wij hebben onze oud-stagiare nu bij ons zitten om het zwangerschapsverlof van onze collega in te vullen en mogelijk komt er voor haar ook een vast dienstverband.
    Ik ben destijds ook gaan werken zonder diploma.Ik deed de 3 jarige opleiding maar was gezakt voor scheikunde.Ik hoefde niet een heel jaar over te doen maar alleen scheikunde(2 toetsen).
    Ik ben toen gaan werken bij een huisarts en ging dan 1x per week een aantal uren naar school en heb toen de toetsen goed kunnen afronden en alsnog gediplomeerd.
    Is nooit een probleem geweest en mocht gewoon alle handelingen doen.Nu is er wel heel veel veranderd ivm de BIG registratie.
    Gouden kans voor jou dus met beide handen aangrijpen.

Succes!!

Share This Page