vlooien!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ook hier last van een hardnekkige plaag.
    Gisteren voor de 3e keer de hond behandeld en ik zag er net 3 over zn buik rennen.
    Ik moet dus de omgeving gaan behandelen, maar durf het niet zo goed. Heb het spul bij de dierenarts gekocht en er staat 2 keer op de verpakking: niet gebruiken op plaatsen waar kinderen van 0-4 jr kunnen komen.
    Heb de dierenartsassistente gebeld en zij geeft aan dat ik goed moet ventileren.
    Maar het zit me niet lekker.
    Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik heb btw Fleegard Spray..

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Kun je dat niet doen als je kindje een dagje naar de opvang is of dat je je kindje een dagje naar familie brengt?

Kun jij intussen het huis behandelen en goed ventileren.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gebruikten X indoor.
    Je moet de omgeving behandelen anders is de kans groot dat de vlooien blijven leven. Onze kinderen zijn al wat ouder en stoppen niets meer in hun mond.

Eerst alles heel erg goed stofzuigen, verwijder het speelgoed, kussentjes waar ze op zit mee speelt moet je goed wassen.
    Als alles goed gezogen is, dan spuiten ( heb de slaapkamers niet gespoten dat vond ik tricky ).
    Alles dicht gedaan, ventilatiesysteem uit, en ben 3 uur weg gegaan. Daarna alles gelucht.
    Daarbij de dieren gedruppeld met een pipet en sindsdien geen last meer.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kind en hond is nmiddels naar m'n ouders en de katten naar buiten..
    Wat een werk, de wasmachine draait overuren.
    Heb al jaren katten, maar nog nooit zo'n hardnekkige plaag gehad. Voel me vies. :x

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik herken het hoor, wij hadden voor het eerst sinds wij onze hond hadden vlooien.
    Dus in 6 jaar. Werd er helemaal lijp van, schaamde me ook dood.
    Tot ik hoorde hoeveel mensen er last van hadden.
    Onze katten komen niet buiten, maar de hond natuurlijk wel.

Ik ben ook 4 uren bezig geweest op mijn knieƫn om alles te stofzuigen.
    Had pipetten van de dierenarts ( nieuwe merk, ook veilig voor kinderen, maar weet de naam zo even niet ), en was er vrij snel vanaf. En de omgevingspray natuurlijk.
    Wel elke avond 'vlooien' om te zien of alles er af is en de resterende te vangen.
    Na een maand weer een pipet en eind deze week geef ik er weer 1.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier van de zomer ook een vreselijke plaag gehad, terwijl we al jaren katten hebben en dit dus nog nooit gehad hebben (en dat terwijl ze gewoon maandelijks ontvlooid worden).

Hier zijn we 1,5 maand (!) bezig geweest. Er is zelfs iemand van Rentokil geweest, hielp niet. Toen maar gewoon van die spuitbussen bij de Gamma gekocht en daar 3 keer per week het hele huis van onder tot boven mee volgespoten. En elke dag het hele huis stofzuigen. Jemig, wat een werk was dat :(

Het is nu wel zo dat we nog steeds vaak dode insecten (vliegen, muggen etc.) vinden, dus blijkbaar zit er nog een laagje op de vensterbank enzo...

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje, als zelfs Rentokil niet werkt! :(
    Boven in de slaapkamers heb ik niet gesprayd, dus op hoop van zegen.
    Maar die bus was in mum van tijd leeg, heb me n de woonkamer en hal flink uitgeleefd.
    Stofzuigen doe ik al iedere dag, mn hond heeft lange haren en hij heeft nog nooit zoveel verhaard als nu.
    Grote nadeel van dat warme(re) weer dat maar aanhoudt...
    Ik hoop echt op goede vorst, smerige krengen...
    Ga nu naar de dierenwinkel, vlooienbandjes kopen en die in de stofzuigers doen.
    Gatverredamme, wat een drama dit...

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier ook van de zomer gehad. Hoorde van de dierenwinkel toen dat zelfs mensen zonder huisdieren er erg veel last van hebben gehad. Komt door de warme winter. Dus hoop nu steeds dat het even goed koud gaat worden!

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Zou het echt niet doen met die omgevingsspray hoor! Er staat duidelijk op dat je het niet bij kinderen onder de vier moet gebruiken, die rollen en kruipen over de vloer en dat spul ligt er toch. Goed ventileren is niet voldoende hoor!

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ook hier lst gehad van een vlooienplaag. We hebben spul gehaald uit Zwitserland, wat heir verboden is om het hele huis te doen en dat hielp een maand....... (wij hebben nog geen kinderen).
    Uit pure wanhoop naar de dierenarts gegaan en daar Comfortis gehaald. Fikse aderlating als je 4 honden hebt.....
    Dit zijn pillen die een maand werken en omdat de plaag zo groot was kregen wij te horen dat we dit een half jaar meosten gebruiken.
    De eerste serie pien gegeven en 4 dagen later stopten de honden met krabben en zagen we geen vlooien meer. Wel zit het huis dan nog vol met neten, maar zodra die uitkwamen en op de honden sprongen, gingen ze dood bij 1 keer bijten.
    Dit heeft in totaal een 5 maanden geduurd, toen waren we er wel klaar mee met die pillen en zijn we gestopt. We zijn nu 2 maanden verder na de laatste pil en de honden zijn nog steeds vlo-vrij. Perfect spul, maar je moet geduld hebben.
    Wij hebben in totaal 2 jaar last gehad van de vlooienplaag en nu helemaal er van af!!!!

11. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vlovrij omgevingsspray van ecostyle is niet schadelijk voor kindjes en kan je gewoon gebruiken! Op internet te bestellen...
    verder heb ik mn katten ingespoten met exil (is wel agressief..) en gewassen met anti vlooienshampoo van ecostyle.. (leuk klusje...not)
    kwam er ook maar niet vanaf dus moest wel zulke maatregelen nemen! Oja en kammen... elke dag...

12. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Mijn katten hadden er ook in eens veel last van! Kreeg van de dierenarts voor in huis een bepaalde spray, moest ik kamer voor kamer aanpakken. Heel de kamer vluchtig sprayen + alle hoeken, uur de kamer dicht houden en daarna goed door laten luchten en stofzuigen.
    Was geen lekker goedje, maar na het doorluchten had ik nergens last meer van

Deel Deze Pagina