Ik wil deze dus gaan verven in een ander leuk kleurtje. Hoe moet ik beginnen? Gewoon schuren en verven? Of hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Geen ammoniak gebruiken, maat St. Marc. En idd licht opschuren. Als je voor krijtverf gaat, alleen ontvetten en fan beginnen met verven. Succes!
Dankjewel voor alle tips! Waarom geen amoniak? Ik wil deze kleur trouwens! https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-kleur-id-lakverf-hoogglans-hortensia-750-ml/p/B436381?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3C%7bcatalog01_catverf%7d%2fcategories%3C%7bcatalog01_catverf_catverf_lakken%7d%2fcategories%3C%7bcatalog01_catverf_catverf_lakken_catverf_lakken_lakverf2dvoor2dbinnen%7d%2fkleurfamilie%3E%7bblauw%7d%2ffh_item_type%3d%7bproduct%7d%26fh_start_index%3d20%26fh_lister_pos%3d25%26fh_refview%3dlister%26fh_view_size%3d20%26fh_secondid%3db_product_b021436381
Mooi kleurtje, dan dus wel even schuren.. Ik heb geen idee waarom niet, ik gebruik ook altijd ammoniak, gaat prima..
Omdat er veel soorten verf zijn die kunnen reageren op ammoniak. Zou zonde zijn als je helemaal klaar bent, alles perfect en mooi geverfd en je krijgt dan een reactie van de ammoniak op de nieuwe verf (want ja: dat komt pas erna). De reactie komt iets vaker voor bij watergedragen verf en laat dat nou net de lak zijn die je uitgezocht hebt. Middelen als St. Marc (soortgelijk middel is ook prima natuurlijk) ontvetten ook perfect en zijn een stuk minder agressief.
Eigenlijk overal waar ze ook verf- of klusspullen verkopen Gamma, Kwantum, Karwei. Je krijgt het overal wel. Succes met verven! Post je ook een na foto?
Ah ja ik zie het! Ik zal zeker een na foto posten. Maakt het trouwens uit welk schuurpapier ik pak? Dankjewel voor de tips.
Voor een voorwerp wat nog strak in de verf zit en alleen even ruw geschuurd moet worden gebruik ik altijd een lapje Scotch Brite. Vind ik fijner werken dan schuurpapier..
Je hoeft de oude verf er niet vanaf te schuren als deze er nog goed op zit. Alleen even de bovenlaag opruwen, zodat de nieuwe verf beter hecht.
Ook als ik het een andere kleur verf? Maakt dus niet uit welk soort schuurpapier ik pak? Of 1 met een fijne korrel?