@Loeki: hmmm.... ik heb het alleen in de plinten gespoten en op de bank... Nena kruipt nog niet. We hebben het opgespoten toen ze op bed lag. Kan het erg kwaad? Wat moet ik dan doen? alles goed cleanen of heeft dat geen zin meer?
Ik zit met het zelfde probleem! Heb twee kittens (zijn nu 4 maanden) Zit met de vraag wat mag ik er tegen doen aangezien ik hoogzwanger ben. Stofzuigen doe ik nu iedere dag en de bank af doen. Maar ik denk wel dat ik toch iets moet gebruiken op het te bestrijden. Heb graag mijn huis vroovrij als de kleine komt! Nog andere tips? groetjes Lin79
Geen pipetjes geven als je zwanger bent? Oeps, dat heb ik dus al wel gedaan bij 5 katten en 2 honden. Wel met handschoenen aan en de dieren pas de dag erna weer geaaid.
onzin, mijn hond behandel ik iedere twee maanden met die pipetjes, zolang je het zelf niet gaat opdrinken/ eten, je handen goed wast en de hond/kat de eerste 24 uur niet aanraakt, is er niks aan de hand. De kamer hebben we ook al vaker ingesprayd, ja ook met een abby in huis, je zorgt dat je die dag weg bent en je man de kamer doet en daarna goed ventileert, als je daarna thuis komt is alles weg. Dek wel je aquarium goed af en zet de planten buiten. (dat van die planten zeg ik wel, maar heb die van mij altijd laten staan en ze leven nog steeds )
vergeet niet om vlooienpoeder in je stofzuigerzak te doen. En als het donker wordt schaaltjes met water en een beetje olie in het midden een theelichtje. Springen ze er zo in. Moet je het wel donker houden in je kamer. Als je de verwarming aan hebt of het wordt warmer in huis heb je kans dat de eitjes weer gaan uitkomen. Blijf dus alert en behandel je huis en alles een paar keer. Hebben je katten een speciaal plekje waar ze liggen behandel die plek dan ook regelmatig
VOlgens mij mogen de pipetten als frontline wel hoor, er staat niets in de bijlsuiter over het gebruik tijdens de zwangerschap en ook de dieren mogen het tijdens de dracht gewoon toegedient krijgen, dat was volgens mijn DA geen probleem. De spay is een heel ander goedje, dat dood de vlooien, Frontline niet, sprayen mag niet in ruimtes waar kinderen onder de 4 jaar komen. (in de praktijk dus je hele huis) De stof blijft dacht ik 4 weken actief. Ik denk dat een keer sprayen niet gelijk problemen geeft, maar ik zou het niet meer gebruiken tot je meisje 4 jaar is. Gewoon je katten/honden nu regelmatig met Frontline behandelen, dan komen er geen nieuwe vlooien en sterven de anderen vanzelf uit.