Niet meer ongesteld na stoppen pil, maar geen PCOS meer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silvana85, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvana85

Silvana85 Lid

16 sep 2014
    97
    1
    8
    NULL
    Coevorden
    Hallo dames,

Ik vroeg me af of hier dames zijn die momenteel in dezelfde situatie zitten (of hebben gezeten en mij kunnen vertellen hoe het zich heeft opgelost :)).

Even in het kort:
    Op mijn 12e de eerste keer ongesteld geworden en zover ik me dat kan herinneren altijd een regelmatige cyclus gehad. Vanaf mijn 15e heb ik ruim 10 jaar lang met periodes de pil geslikt (ik heb de pil dus niet 10 jaar aaneengesloten gebruikt). In de periodes tussen het pilgebruik door werd ik altijd gewoon regelmatig ongesteld. Totdat ik in 2013 weer stopte om mijn lichaam weer eens vrij te stellen van hormonen: na een half jaar wachten was er nog geen menstruatie. Ik ben toen naar de gyn geweest en hij gaf aan dat mijn eierstokken een PCOS-beeld vertoonden. Ik ben toen weer aan de pil gegaan omdat de gyn dat adviseerde en omdat wij nog geen kinderwens hadden.

Inmiddels hebben we die kinderwens echter wel en daarom ben ik in augustus dit jaar weer gestopt met de pil. Helaas nog steeds niet ongesteld. Ik ben inmiddels weer bij de gyn geweest (dit keer een andere) en zij vond dat mijn eierstokken helemaal geen typisch PCOS beeld vertonen. Er is ook bloed geprikt en mijn bloed was helemaal in orde. Volgens de gyn moest ik nog maar een paar maanden afwachten of mijn cyclus niet zelf herstelde, aangezien ik vroeger altijd een regelmatige cyclus had. Ik kan me hier wel in vinden omdat ik zelf ook niet goed begrijp waarom mijn cyclus eerst wel altijd goed terug kwam als ik met de pil stopte en nu niet meer.

Ik vind het wachten echter enorm frustrerend en het feit dat ik vorig jaar PCOS zou hebben en nu niet meer geeft mij ook een apart gevoel.

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt? Zijn er bv dames die ervaringen hebben met Primulut om de de cyclus te reguleren na pilgebruik?

2. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beste Sylvana,

Ik wacht ook al meer dan 100 dagen op mijn eerste natuurlijke menstruatie na het stoppen met de pil. Wel een ontrekkingsbloeding gehad maar daarna niks meer.

Ik heb een inwendige echo gehad en heb geen pcos. Alles zag er netjes uit. Er waren ook meerdere rijpende eitjes te zien. Wij hebben ook een enorm grote kinderwens en helaas kom je zo niet verder. Ik moet van mijn huisarts nu gewoon even afwachten omdat alles er goed uit ziet. Ook mijn baarmoederslijm was netjes 8,2 mm. Wel ontzettend vervelend dat ze je eerst iets zeggen dat niet zomaar iets is en vervolgens heb je het in een keer niet meer.

Ik heb een topic geopend met 'lang wachten op eerste natuurlijke menstruatie' daar staan ook diverse verhalen van dames. Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.

Liefs

Deel Deze Pagina